Hallå
Är det någon som vill hjälpa mig med att ha en god pasta sallad som jag kan bjuda mina vänninor på
tack på förhand(H)
gunnarstorp25 juni 2008
Skrivet av morsan den 25 jun 2008
Hallå
Är det någon som vill hjälpa mig med att ha en god pasta sallad som jag kan bjuda mina vänninor på
tack på förhand(H)
susannelotus25 juni 2008
jag har testat krämig pastasallad med kyckling och baccon härifrån och den var jättegod tyckte jag. tog dock knappt 2 dl pesto och bara 2 paprikor men det blev gott i allafall!
annars skulle kanske en grekisk sallad passa? lycka till
Smulpajen25 juni 2008
Ett par förslag:
Grillad kyckling, stekt bacon, tomat, gurka, ärtor, ananas, sparris, oliver och isbergssallad och valfri pasta.
Prova gärna min pastasallad med kassler, vit saltgurka,pasta mm kolla mina recept. Den är supergod och mitt recept går runt bland alla jag känner. DEN ÄR VÄLDIGT POPULÄR.
Nallepuh1325 juni 2008
Ibland kan det vara svårt att hitta Provencale-såsen. Det är Knorr och det är en glasflaska. Det går även bra med Örtsås. Men jag brukar alltid köpa Provencale-såsen den brukar finnas på Ica-Maxi
monac25 juni 2008
rökt lax,scampi & grillad grön sparris,gula & röda cocktail tomater,fetaost & tärnad mango.
Koka pastan i buljong. Vänd ihop allt,servera ljummen. Dressa med valnötsolja & vit balsamico vinäger.:) t.e.x.
SDMaya25 juni 2008
Denna Pasta sallad är väldigt god och smakrik.(Y):p
[recept] 21546[/recept]
Disen25 juni 2008
På grabbens student så "höftade "jag till med kokta skruvar, klippta soltorkade tomater i olja, (oljan hällde jag i ), majs,röd lök och ruccola sallad och diverse kryddor som man vill ha.
Till det hade vi grillade kycklingben, kall marinerad fläskfilè ock kassler. Men om du vill så är det ju bara att blanda i köttet/ kycklingen i salladen.
Blir det för torrt så häll på olja. :p
En kall sås på turkisk yourghurt med vitlök eller mango chutney är inte fel.
Lycka till :p
majamia25 juni 2008
Detta kanske kan vara något?? Ha det så trevligt på tejträffen! :D
Hallå
tack på förhand(H)
Hallå
tack på förhand(H)
jag har testat krämig pastasallad med kyckling och baccon härifrån och den var jättegod tyckte jag. tog dock knappt 2 dl pesto och bara 2 paprikor men det blev gott i allafall!
annars skulle kanske en grekisk sallad passa? lycka till
Ett par förslag:
Grillad kyckling, stekt bacon, tomat, gurka, ärtor, ananas, sparris, oliver och isbergssallad och valfri pasta.
Salami, mortadella, kokt pasta, röd lök, oliver, kapris, paprika, tomat och isbergssallad.
Det går ju att variera i oändlighet... Hoppas du hittar vad du önskar. Lycka till (Y)
tack så mycket
Den här kanske kan passa :)
Krämig pastasallad med kyckling och fetaost
Lycka till (Y)
En absolut höjdar Pastasallad är denna!:
Krämig pastasallad
Smaklig spis!
/Marie
Prova gärna min pastasallad med kassler, vit saltgurka,pasta mm kolla mina recept. Den är supergod och mitt recept går runt bland alla jag känner. DEN ÄR VÄLDIGT POPULÄR.
Ibland kan det vara svårt att hitta Provencale-såsen. Det är Knorr och det är en glasflaska. Det går även bra med Örtsås. Men jag brukar alltid köpa Provencale-såsen den brukar finnas på Ica-Maxi
rökt lax,scampi & grillad grön sparris,gula & röda cocktail tomater,fetaost & tärnad mango.
Koka pastan i buljong. Vänd ihop allt,servera ljummen. Dressa med valnötsolja & vit balsamico vinäger.:) t.e.x.
Denna Pasta sallad är väldigt god och smakrik.(Y):p
[recept] 21546[/recept]
På grabbens student så "höftade "jag till med kokta skruvar, klippta soltorkade tomater i olja, (oljan hällde jag i ), majs,röd lök och ruccola sallad och diverse kryddor som man vill ha.
Till det hade vi grillade kycklingben, kall marinerad fläskfilè ock kassler. Men om du vill så är det ju bara att blanda i köttet/ kycklingen i salladen.
Blir det för torrt så häll på olja. :p
En kall sås på turkisk yourghurt med vitlök eller mango chutney är inte fel.
Lycka till :p
Detta kanske kan vara något?? Ha det så trevligt på tejträffen! :D
Pasta på grekiskt vis
Tack ska ni ha bra förslag jag slänger ihop något Tack(H)
glöm inte peston!:)