Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Plankstek

  • Ekorrungen 6 april 2008

    Plankstek är min favorit också. I Höganäs finns en restaurang som heter Schweitz, dom har jätte goa plankor, men dom har bytt ägare typ 4 ggr så ja vet inte hur dom e nu. När ja o min kompis va där 2005 åt vi där, då tog ja en Oxfileplanka, så god, men vet inte om dom bytt ägare sen dess.

  • Glitterfia 6 april 2008

    Plankstek äter vi ganska ofta här i perioder. Så gott, vi brukar lägga på stekta champinjoner och sparris förrutom brynt kött, tomat, mos och beasås. Ibland även stekt wookgrönsaker med riven ost över.
    Gör ibland laxplanka också: tomat, lax, vitvinssås (påse), mos, sparris, creme fraicheklick samt röd rom.
    Läste någonstans (kan ha varit något recept här på matklubben) någon som la vitlökssmör i en champinjonhatt. Det ska jag göra nästa gång vi äter planka.

  • familjenlundin 4 september 2009

    Clas ohlson säljer plankor också, men dom har gått upp i pris, jag gav 249kr för ett par veckor sedan :)

    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=45596457

  • The_mama97mia 4 september 2009

    249:- per STYCK?

  • familjenlundin 4 september 2009

    Skrivet av mama97mia den 4 sep 2009

    249:- per STYCK?


    Hehe, nej 249 kr för 4 st, men nu kostar dom 369 kr för 4 st, så vi hade tur att vi köpte dom när vi gjorde!

  • The_mama97mia 4 september 2009

    *pust* torkar svetten ur pannan...
    Bra det... Jag har nämligen fått problem med mina plankor, dom "slår sig", så jag antar att de har ett bäst före datum dom med.
    Ngn som har tips på hur man kan restaurera en böjd planka?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.