Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatissallad

  • Bumbis 21 maj 2009

    Ibland är tiden knapp och man kommer på att man ska grilla. Det finns ju en uppsjö av färdiga potatissallader att välja mellan i butikerna. Vilken tycker ni är bäst och varför.

  • busan37 21 maj 2009

    Jag brukar göra egen, mycket godare än köpt

  • lena4 21 maj 2009

    Jag gillar hemgjorda. Kan rekommendera Supergod potatissallad skrivet av jackie89 här på MK. Den är supergod.
    Annars är en fransk potatissallad med olja gott. Inte så krånglig att göra heller.

    Jag tycker de köpta smakar lika allihopa.

  • Okänd 21 maj 2009

    Den här potatissalladen är en av våra absoluta favoriter.
    Den är enkel att göra och ta med ut till en lunch i det gröna.
    Kokt Wienerkorv är toppen som tilltugg, men det passar även med en burk färdih skinka eller pick-nick-bog.

    Potatissallad med rödbetor, lök och kapris

  • asaedetun 21 maj 2009

    Hej!
    Jag gör också egen,går att variera mera, men nackdelen är ju att den behöver stå och dra, då den blir mycket godare, så ibland kan det bli köpt.
    Då kollar jag alltid vid charken,där brukar det finnas sådan som de gör själva.
    Kram

  • farmoringer 21 maj 2009

    Jag vet inte riktigt vilken utav de färdiga som är bäst i min smak. Tycker jag alltid behöver krydda till lite med nåt. Men rydbergs är inte så tokig har jag för mig. Men jag är ingen cremè fraiche diggare i potatissallad. Så de väljer jag alltid bort.
    Men det är smidigt ändå att köpa färdigt ibland. Tar inte så lång tid att krydda heller. Då när det blivit ett plötsligt behov.
    Men sen håller jag med de övriga här. Egen potatissallad är godast.

  • Erajscha 21 maj 2009

    Klart att hemgjort är godast men nu var det inte det frågan gällde.

    Rudbergs gourmet-variant tycker jag är bäst. Potatisen är i klyftor och den är inte så slafsig eller skarp.

  • Pirkko 21 maj 2009

    Jag håller med Erajscha :)

  • pia61 21 maj 2009

    Hemgjord är godast, helt klart! (Y)

    Potatissallad

    Gott är också att köpa färdig och blanda i purjolök, halverade vindruvor och melonbitar, blir faktiskt riktigt gott! (Y)

  • KastrUllis 21 maj 2009

    Måste jag absolut köpa så blir det Rydbergs Gourmet med Aioli eller Gourmet Fraiche. Men helst så gör jag de själv.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.