Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Problem med MK:s olika funktioner!

  • boz1965 10 april 2012

    Skrivet av LarsDe den 10 apr 2012

    Skrivet av TheBoz den 10 apr 2012

    Skrivet av LarsDe den 10 apr 2012

    ...Se till att ge rätten det rätta namnet! Jag har mycket svårt att tolerera självsvåldiga namnändringar...


    Det är inte MK som förvanskar några namn. Prova att ta bort alla citationstecken i titeln så ska du se att det funkar. Teknisk begränsning, tyvärr.


    Konstig begränsning. Det som borde tas bort är begränsningen. Noskigt!



    Det är upp till programmerarna att jobba fram en workaround (som det heter på nördspråk ;) ). Det brukar inte vara några problem med att databasen klipper text vid specialtecken (citattecken klassas som specialtecken), men vi har ju lite speciella omständigheter för tillfället, som du vet.

    Jag kan hur som helst garantera att vi godkännare inte förvanskar receptnamn. Finner vi ett namn opassande/olämpligt så skickar vi tillbaka receptet för korrigering, vi ändrar inte på eget bevåg.

    Ha nu en fortsatt bra dag. :)

  • DoctorWho 21 april 2012

    Jag har problem med vinguiden när jag sparar en del recept. Trycker på spara i kokboken och när jag ska välja kategori så ligger vinguide-rutan över kategorierna. Recepten som jag vill spara måste då sparas i fel kategori. Nu ska jag flytta recepten till rätt kategori. Är det fler som har detta problem?

  • bitten56 21 april 2012

    Ja, man blir ju bara så irriterad.

  • estrid1 22 april 2012

    Har samma problem...:s

  • Cassiopeya 22 april 2012

    Det har jag också problem med...lite trist att lägga receptet i fel mapp och sedan flytta över det :S

  • DoctorWho 27 april 2012

    Flera av mina sparade trådar stavas konstigt, tex tråden Varför? blir Varför???
    Det hände efter att MK blev hackat. Jag förstår att säkerheten är viktigare, så jag fortsätter att gissa mig till vad några av trådarna heter.

  • lillawe 27 april 2012

    Skrivet av Transporter den 21 apr 2012

    Jag har problem med vinguiden när jag sparar en del recept. Trycker på spara i kokboken och när jag ska välja kategori så ligger vinguide-rutan över kategorierna. Recepten som jag vill spara måste då sparas i fel kategori. Nu ska jag flytta recepten till rätt kategori. Är det fler som har detta problem?


    Hej! Jag har haft samma problem ett tag, men nu ligger vinguiden längre ner på sidan och jag kan spara. Men Per M finns där mest hela tiden

  • daniely 27 april 2012

    - Vinguide filmen är fixad så den inte lägger sig över längre.

    - Har även fixat sparat fliken i matpratsboxen

  • boz1965 27 april 2012

    Skrivet av daniely den 27 apr 2012

    - Vinguide filmen är fixad så den inte lägger sig över längre.

    - Har även fixat sparat fliken i matpratsboxen


    (Y)

  • DoctorWho 27 april 2012

    Skrivet av daniely den 27 apr 2012

    - Vinguide filmen är fixad så den inte lägger sig över längre.

    - Har även fixat sparat fliken i matpratsboxen


    TACK!!! (L)

  • Cassiopeya 27 april 2012

    Super!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.