Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rädda körsbärspralinen!

  • boz1965 17 november 2009

    Marabou's "Aladdin" ska få en ny pralin, men då måste en av de andra ut. Gå in på www.raddajulen.nu och rädda körsbärspralinen, och GÖR DET NU!!!

    Jag struntar i vilken annan pralin som försvinner från Aladdinasken, men de ska hålla tassarna borta från körsbär i likör... :p

  • anluk 17 november 2009

    Gjort det, är min favorit ju...Fattar inte varför alla tycker så illa om den.

  • Countrygirl 17 november 2009

    Håller absolut med, körsbärspralinen är det klart godaste!

  • 123Linnea 17 november 2009

    Samma här!! De med mörk choklad och likör måste bevaras!!

  • WiolaH 17 november 2009

    Så var det fixat! Vad vore Aladin utan körsbär i likör........:p

  • Gnurf 17 november 2009

    Nixpix...lägger in mitt veto här...må körsbärspralinen försvinna rakt in i evigheten och aldrig mer väckas till liv....(Y)

  • busan37 17 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 17 nov 2009

    Nixpix...lägger in mitt veto här...må körsbärspralinen försvinna rakt in i evigheten och aldrig mer väckas till liv....(Y)


    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Min favvo är trillingnöt (Y)

  • Gnurf 17 november 2009

    (H)Jo...Trillingarna rafsar även en liten Gnurf åt sig illa kvickt med tindrande ögon på Julafton...

    Skrivet av busan37 den 17 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 17 nov 2009

    Nixpix...lägger in mitt veto här...må körsbärspralinen försvinna rakt in i evigheten och aldrig mer väckas till liv....(Y)


    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Min favvo är trillingnöt (Y)

  • safir74 17 november 2009

    Absolut godaste pralinen i hela asken (L)

  • Annafbg 17 november 2009

    Nu har jag också gjort mitt bästa för att rädda julen:p Trodde att jag var ensam om att tycka om körsbär i likör, härligt att se att det finns likasinnade!

  • Gnurf 17 november 2009

    Ännu en Trillingnötälskare!! Välkommen till vår härliga gemenskap (Y)

    Skrivet av safir74 den 17 nov 2009

    Absolut godaste pralinen i hela asken (L)

  • Countrygirl 17 november 2009

    Men Gnurf, jag har läst i en mycket seriös undersökning att de som gillar Trillingnöt är tråkiga människor och den bilden har inte jag av dig. :p

  • Gnurf 17 november 2009

    VA!?? Jag som alltid får höra vilken j-vla Nöt jag är..(L)

    Det är ju bara ATP-are som gillar körsbärspralin...liksom Kungen av Danmark hårda bröstkarameller...(H)

    Skrivet av Countrygirl den 17 nov 2009

    Men Gnurf, jag har läst i en mycket seriös undersökning att de som gillar Trillingnöt är tråkiga människor och den bilden har inte jag av dig. :p

  • AnneNi 17 november 2009

    Körsbärlikören finns ALLTID kvar i de lådor jag brukar äta och bli bjuden ur, så så många som gillar den borde det inte vara... Min favorit är helt klart Gräddnougaten, så den tänker jag försöka rädda!

  • familjenlundin 17 november 2009

    Självklart ska körsbärslikören vara kvar (L) (L) (L)

    Har redan röstat på den....men det finns även många andra favoriter som jag vill ska stanna kvar.....man kanske ska rösta på dom oxå :p

  • safir74 17 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 17 nov 2009

    Ännu en Trillingnötälskare!! Välkommen till vår härliga gemenskap (Y)

    Skrivet av safir74 den 17 nov 2009

    Absolut godaste pralinen i hela asken (L)


    Jag syftade på körsbärspralinen iofs :D
    Fast jag älskar trillingnöten med men körsbärslikören är min absoluta favorit (Y)

  • smeand 17 november 2009

    Röstade precis! Körsbärspralinen är bäst(L) Hoppas den med cocos åker ut(N)

  • boz1965 17 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 17 nov 2009

    Nixpix...lägger in mitt veto här...må körsbärspralinen försvinna rakt in i evigheten och aldrig mer väckas till liv....(Y)


    Så bra då! Då blir det en extra körsbärspralin åt mig. :p

  • idea_ 17 november 2009

    Skrivet av saralandqvist den 17 nov 2009

    Röstade precis! Körsbärspralinen är bäst(L) Hoppas den med cocos åker ut(N)


    Håller med om att den med cocos är sämst, men till er andra kan jag säga att den med körsbär blir alltid sist kvar i min släkt, tills någon förbarmar sig över den så att man kan slänga lådan. Fast jag får (i smyg :p) erkänna att jag på senare år börjat luta åt att köpa cloettas favoriter asken i stället...

  • marwis 17 november 2009

    Lite kul att detta kom i dag! vi pratade på jobbet om musplågan som många upplever nu, och en arbetskamrat berättade om en jul då hon i sin sommarstuga på vinden lagt julklappar och en chokladkartong. Dettsa var några veckor före jul och då hon nån dag före julafton skulle plocka ner paketen var chokladkartongen uppgnagd och ALLA pralinerna UTOM KÖRSBÄRS-CHOKLADEN var uppätna!! :D Sedemera infångades musen och den var ngt så kopiöst fet!
    Ja, möss har ju inte alltid rätt. Jag tycker körsbärsbitarna är helt ok, men de blir ändå alltid kvar till sist även hemma hos oss:p
    /Marie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.