Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept som behöver justeras

  • Gul13 7 juni 2011

    Jag gissar att det är städning bland recepten på MK vilket jag tycker är toppen.
    Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ändra på i mina recept.


    Myshows favoritkyckling
    Kesoplättar
    Ingelas kycklinggratäng

    Är det någon som har lust och tala om för mig vad som ska ändras?

  • Dintan 7 juni 2011

    Skrev inte godkännarna något?

  • Gul13 7 juni 2011

    Nej det stod bara att om jag inte korrigerade recepten tas de bort inom 2 veckor.
    Det var ett annorlunda meddelande än det brukar vara.

  • Okänd 7 juni 2011

    Det brukar stå en förklaring längst ner i mejlet vad du ska ändra på.

  • kekke46 7 juni 2011

    Nej det står inte vad man ska ändra på längst ner som förut.

  • boz1965 7 juni 2011

    Skrivet av Gul13 den 7 jun 2011

    ...Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ändra på i mina recept... ...Är det någon som har lust och tala om för mig vad som ska ändras?


    Det jag kan se, så här på rak arm, i nåt av dina recept så är det att du använder mått som "burk" och "påse". Anledningen att vi inte godkänner det är att det är förpackningar som varierar i vikt och innehåll. Vi vill att ni använder de fastslagna standardmåtten som t.ex. dl, kg, g, msk o.s.v. Ett gram är ju alltid ett gram och deciliter alltid en deciliter men en burk, påse, ask, mm kan variera nåt rent enormt. Bara vad gäller champinjonburkar känner iaf jag till minst 5-6 olika storlekar (storköksförpackningar oräknat).

  • Gul13 7 juni 2011

    Skrivet av boz1965 den 7 jun 2011

    Skrivet av Gul13 den 7 jun 2011

    ...Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ändra på i mina recept... ...Är det någon som har lust och tala om för mig vad som ska ändras?


    Det jag kan se, så här på rak arm, i nåt av dina recept så är det att du använder mått som "burk" och "påse". Anledningen att vi inte godkänner det är att det är förpackningar som varierar i vikt och innehåll. Vi vill att ni använder de fastslagna standardmåtten som t.ex. dl, kg, g, msk o.s.v. Ett gram är ju alltid ett gram och deciliter alltid en deciliter men en burk, påse, ask, mm kan variera nåt rent enormt. Bara vad gäller champinjonburkar känner iaf jag till minst 5-6 olika storlekar (storköksförpackningar oräknat).


    Tack för svaret Boz. Det ska jag kolla så det blir enhetligt. Något mer ni hittar?

  • Okänd 7 juni 2011

    Skrivet av kekke46 den 7 jun 2011

    Nej det står inte vad man ska ändra på längst ner som förut.


    Kan inte förstå varför det skulle bli borttaget. Då visste man ju vad man skulle rätta sig efter.

  • strimma21 7 juni 2011

    Jag har också fått såna mail. Har ändrat måttsatser, fått det godkänt och sen fått nytt mail att ändra..? Mycket märkligt.

  • monicadanell 7 juni 2011

    samma här men jag vet inte vad jag ska ändra på

  • Lilloo 7 juni 2011

    Malien ni fått är automatiska mail som går ut till alla medlemmar med rödmarkerade recept, mao inte godkända recept. Därför står det inte vad som skall ändras. Läs gärna genom manualen som finns för inskrivandet av recept, den kan ge en hint, annars skicka in dem till godkännarna igen.

  • Okänd 7 juni 2011

    Skrivet av Lilloo den 7 jun 2011

    Malien ni fått är automatiska mail som går ut till alla medlemmar med rödmarkerade recept, mao inte godkända recept. Därför står det inte vad som skall ändras. Läs gärna genom manualen som finns för inskrivandet av recept, den kan ge en hint, annars skicka in dem till godkännarna igen.


    Skönt att ni går igenom gamla recept som inte blivit godkända.

  • Celi_N 7 juni 2011

    Hej
    Jag såg i en snabb överblick att ingrediendserna inte börjar med stor bokstav, vilket matklubben vill att det ska göra.

    Fel:
    rivet skal av 1 stor citron
    saften av en halv citron
    salt
    peppar

    Rätt:
    Rivet skal av 1 stor citron
    Saften av en halv citron
    Salt
    Peppar

    I kycklinggratängen såg jag att du skrivit ihop "1krm peppar", vilket i stället ska vara "1 krm peppar" (mellanrum mellan 1 och krm).

    Hoppas du hittar allt så inte recepten försvinner!
    /Celi

  • Mistys 7 juni 2011

    I receptet kesoplättar är det många ingredienser som inte har stor bokstav eller mått!

  • Gul13 9 juni 2011

    Skrivet av Misty09 den 7 jun 2011

    I receptet kesoplättar är det många ingredienser som inte har stor bokstav eller mått!


    Tillbehör brukar inte behöva mått. Stor bokstav har jag ändrat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.