Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Regn

• farmoringer 14 juni 2009

Vad gör ni egentligen när det regnar hela dagen?

Jag var så duktig ett tag och strök och tvättade. Sen paus. Ute med hundarna och sen paus igen.
    Men nu verkar det som om jag fastnat framför datorn totalt.
    Får ingen energi alls måste jag säga.
    Är det så bara för mig?

• Okänd 14 juni 2009

Nix.....Jag är både lat och trött i det här vädret.....har regnat konstant i flera dagar nu utan uppehåll.
    Nog kan man hålla sig för skratt. Du är inte ensam om att inte ha energi, nu är vi åtminstone 2 st.
    Förbannade regnande.......(N)(N)(N)

• Lilleby 14 juni 2009

Nej det är fruktansvärt tråkigt när det regnar. Energin försvinner helt efter tag.
    första dagen när det regnar kan det gå rätt bra. men sen om det regnar flera dagar som det gjort nu så blir det väldigt tråkigt.... (N)

Nej nu får det gärna sluta regna.

• MosterNettan 14 juni 2009

Idag är det en sånt här "ligga-på-soffan-under-filten-och-kolla-på-tv-och-äta-nåt-gott-från-Matklubben-väder".

Man måste inte göra nåt hela tiden. Vila och ta det lugnt så får du massor av energi till veckan!
    Njut...

• snuosm 14 juni 2009

Långkok, ciderkokt kyckling med rotsaker, mums...och så fullt hus med fikasugna ;-)

• maria_6909 14 juni 2009

När barnen är hemma brukar jag försöka baka med dom. Dels älskar dom att vara med i köket och dels blir dom så uttråkade när dom inte kan vara ute. Så det blir som att förena nytta med nöje! (Y)

• The_mama97mia 14 juni 2009

Uppehåll här, *kors i taket*
    Ska tända grillen men just nu sitter jag med en filt på mig o kollar på skräckfilm *moahaha*

• anluk 14 juni 2009

Idag har vi haft riktigt fint väder så idag har man fått lite energi!
    Annars är det som du säger farmoringer efter några dgr regnande fastnar jag alltid vid datorn och orkar inte ta för mig något. Även om det är då man skulle passa på att städa ordentligt, storbaka, laga mat för framtida soliga dagar.

• Korinten 14 juni 2009

Håller med om det dåliga vädret, ej kul. Men ...inget ont som inte för något gott med sig! Har tvättat en stortvätt, varit ute och gått med mina vänner Stavarna( riktigt skönt när regnet piskade i ansiktet), sett en riktigt bra film, " De ofrivilliga", kan starkt rekommenderas, man får sig flera tankeställare.
    Nu skall jag återigen ut i regnet för att inhandla en del ingredienser till " Grön Räkpasta", verkar gott och enkelt.
    Ge inte upp, efter regn kommer solsken, hörde något om bättring redan på tisdag.

• flumhum 14 juni 2009

Läsa, städa, se filmer man inte hunnit sett ännu, går på bio :P men har mest ingen känsla för att göra något utan vill mest bra ligga och mysa med duntäcket..

• pehrzonflickan 14 juni 2009

Jag har varit på högvarv...gillar lite sånt här väder. Tog en långpromenad på förmiddagen med vännina, laga stekt torsk med spenat, greja med alla blommor, bakade muffins och knallade till en annan vän och fixade hennes hår med slingor. Japp, nu är det snart kvällskäk, räksallad med avokado. Härlig söndag för en gång skull. Men...solen kommer snart. Glad midsommar alla!

• Babzan 14 juni 2009

So boring med all väta(N) Alla deppar i kapp här hemma och ingen har lust med någonting. I går kväll stängde vi av tv:n och spelade kort i stället. Det var faktiskt uppskattat, även av tonåringarna. Vi kanske gör det samma i kväll men först ska vi köpa hem en massa godis från godisstoppet:p

• lillawe 14 juni 2009

Bor i vår husvagn, så regnet smattrar härligt mot taket...:'((H)

• Okänd 14 juni 2009

Tänka imorgon när jag vaknar skiner solen:)
    Glad

midsommar till er alla på MK
    önskar Stanislava

• sivan52 14 juni 2009

Vi på västkusten har haft tur med vädret idag. Soligt, något molnigt och lite blåst.

(vågar man skriva det här) (L)

• stepp567 14 juni 2009

Håller med sivan52,
    SOL(L)

• hansdotter 14 juni 2009

Jag har målat, gjort gipsavtryck på barnens händer, bakat, handlat- ja lite av varje liksom:) Tända ljus hela dagen och en å annan fikapaus!
    Det är ju nästan höstväder ute!!! FAst sommaren inte ens har varit här än...
    FAst å andra sidan får man passa på å fixa en del när det regnar så att man är redo för solstolen sedan!

• festmaten 14 juni 2009

Visst är det härligt med sol.... men.... varför måste vi alltid ha så himla mycket energi:o
    Kanske just det som är meningen med dåligt väder, att vi skall varva ner o ta det lugnt.

• annelieberggren 14 juni 2009

Det är så mycket man skulle ha gjort men det blir ändå inget gjort... man blir lat och trött av regnet.
    Ibland bakar jag tunnbröd i bagarstugan, i dag styckade jag en halv gris där...

• Majainorr 14 juni 2009

Igår var vi på biblan och botaniserade. Lånat romaner och ett par kokböcker, man får kanske lite tips på nya maträtter. Gubben lånade böcker om motorsport. Så idag när regnet stod som spön, så har jag legat i soffan och mysläst. Och surfat emellanåt. En dag att "bara vara"...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.