Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Reklam vi minns

  • zudette 10 juli 2011

    Minns en reklam för Åhlens:

    En pojke kommer långsamt med nedböjt huvud gående i regnet mot skolgården med en genomvåt overall sydd som en bäver. En mansröst säger uppgivet; - Men du har ju tjatat om en bäveroverall i nylon!!

    Eftertexten berättar något om alla varor som finns på varuhuset - även overaller i bävernylon.

    Har letat den för att få se den igen men hittar den inte ens på YOU-tube... kanske har jag letat dåligt... men kul är den! ;)

  • boz1965 10 juli 2011

    Skrivet av tulipan den 10 jul 2011

    1. Minns och saknar reklamen : # Hallllåå Kaaj... Haaallåå Boje" *två fiskmåsar med skånsk dialekt*


    Har för mig att den ena var göteborgare. Men den danska originalversionen var ändå bättre, tycker jag.

    http://youtu.be/3K_-tgZWQUk

    Förstår man danska så är den förbaskat kul. :DD

  • irrevirre 10 juli 2011

    Skrivet av tulipan den 10 jul 2011

    1. Minns och saknar reklamen : # Hallllåå Kaaj... Haaallåå Boje" *två fiskmåsar med skånsk dialekt*

    2. Minns och HATADE (väntade barn när det kom på tv) #: Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle veta hur det är när en RIKTIG kille e förkyld..........



    Kaj och Boije(Y)

  • MosterNettan 10 juli 2011

    Reklam för Oddset...
    Micke Renberg och en till står i en hiss och skryter om "alla" sina skador och ärr. Hissen stannar, dörrren går upp och där står Börje Salming. Kommentarer överflödiga...
    Suveränt bra!

  • safir74 10 juli 2011

    Skrivet av tulipan den 10 jul 2011

    1. Minns och saknar reklamen : # Hallllåå Kaaj... Haaallåå Boje" *två fiskmåsar med skånsk dialekt*

    2. Minns och HATADE (väntade barn när det kom på tv) #: Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle veta hur det är när en RIKTIG kille e förkyld..........



    http://www.youtube.com/watch?v=GlFZaQJFlzs

  • soccermum 10 juli 2011

    Skrivet av safir74 den 10 jul 2011

    Skrivet av tulipan den 10 jul 2011

    1. Minns och saknar reklamen : # Hallllåå Kaaj... Haaallåå Boje" *två fiskmåsar med skånsk dialekt*

    2. Minns och HATADE (väntade barn när det kom på tv) #: Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle veta hur det är när en RIKTIG kille e förkyld..........



    http://www.youtube.com/watch?v=GlFZaQJFlzs


    hahaha.. han hette alltså Börje :D Jag trodde också det var Boje ;)

  • KimOfDrac 10 juli 2011

    Måste bara säga att de hette Kaj och Börje ;)

    Preems reklam gillade jag :P med anden och älgen "Tanka hos björnen"

    Pepsi Generation med MJ<3

    Mmmmmm Marabou

    OLW - för att du älskar det goda

    Den första Iprenreklamen när han sjunger "Jag är ipren den intelligenta verktabletten"

    KRAV-märkta ägg hos COOP (reklamen med hönan på MC)

  • KimOfDrac 10 juli 2011

    Skrivet av safir74 den 10 jul 2011

    Skrivet av tulipan den 10 jul 2011

    1. Minns och saknar reklamen : # Hallllåå Kaaj... Haaallåå Boje" *två fiskmåsar med skånsk dialekt*

    2. Minns och HATADE (väntade barn när det kom på tv) #: Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle veta hur det är när en RIKTIG kille e förkyld..........



    http://www.youtube.com/watch?v=GlFZaQJFlzs


    Angående nummer2 så säger han: Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld

  • The_mama97mia 10 juli 2011

    tror inte ngn har nämnt -
    Tag det rätta, tag Cloetta!

    Och sen... den där... har ni fest eller?
    Var är brudarna???

  • FinaFarbrorTuld 12 juli 2011

    Skrivet av mama97mia den 10 jul 2011


    Och sen... den där... har ni fest eller?
    Var är brudarna???



    haha! jag tänkte jue precis nämna den jag! åh, den var fast i huvudet hela uppväxten!

    en annan favorit är OLW från 2000. med "piraterna" som trodde att man int kom till himmlen om man nuddade marken.. oh, NO! for Fuck sake! haha! bastard! change! :DD


    och.... "Fina fräcka flickor får F-musli till frukost flera färska frukter, förvånande fräscht ... ...är F:et på förpackningen förkortning på baban? Nej, F:et på vår musli står för friskhet hela dan!" (Y)

  • boz1965 12 juli 2011

    Skrivet av Kimona den 10 jul 2011

    Måste bara säga att de hette Kaj och Börje ;)...


    På svenska, ja. I Danmark heter den ena Bøje. :)

  • boz1965 12 juli 2011

    Go' å gla' - kexchokla'

  • boz1965 12 juli 2011

    Kan nån, kan Canon!

    Gott, gotti-gott-gott!

    Tack för det, Telia!

    Och så den sämsta av alla: "Det kan kocken Kari intyga - om han kunde". Que??? Kan han intyga det eller inte??? Rejält självmål av reklammakaren där.

  • FinaFarbrorTuld 12 juli 2011

    i början utav 90-talet gjorde Lätta en reklam som verkar vara otroligt inspirerad utav Baywatch och med slogan;
    Lätta - om du har bestämt dig för att int bli fet!

    {dont-know}

  • The_mama97mia 12 juli 2011

    Figaro, Baryton, Tenor...

    Ta en Tulo...

    Sen den där Grumme Tvättsåpa - ön som ser ut som Sverigeidealet.

  • enaw 12 juli 2011

    ett annat självmål av reklammakaren är väl Bauhaus -allt man ser är ju prylar som går sönder, inte inbjuder det till att handla där.


    Axe hade en reklamserie för ett gäng år sedan med en hiss, jag kommer inte ihåg riktigt vad som hände mer än att den snygga killen en dag var utbytt mot en äldre dam -nån som kommer ihåg bättre?

  • bigganv 12 juli 2011

    Oddset-reklamen var bra..... Starkt jobbat PG!!!!

  • Mistys 12 juli 2011

    Skrivet av mama97mia den 12 jul 2011

    Figaro, Baryton, Tenor...

    Ta en Tulo...

    Sen den där Grumme Tvättsåpa - ön som ser ut som Sverigeidealet.



    Ön är till salu om någon är intresserad;) Enligt kvällstidningarna iallafall!

  • boz1965 12 juli 2011

    På tal om AXE-reklamen de kör just nu. De lär inte locka några kristna köpare med fallna änglar iaf. Den mest kända av de fallna änglarna är Satan som innan fallet kallades Lucifer (ljusbäraren) och var den högsta av ärkeänglarna och därmed Guds närmaste "medarbetare".

    Okej, lite lång utläggning där, men jag kände att en liten "historielektion" var påkallad för de av oss som är lite yngre, hehe. ;)

  • DoctorWho 13 juli 2011

    Live life to the max,
    with maximum cola taste and no sugar.

    Pepsi max när den lanserades på 90-talet.
    Det gick inte att undvika den.
    På tv, radio, busshållplatser och reklampelare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.