Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Resesällskap och eller tips - juni 2010?

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Jag tänkte åka till sol o bad två veckor, gärna Tunisien, gärna All Inclusive. Tanken är att åka ngn gång efter 17 juni o 2 v framåt då.

    I år blir första gången vi far utan min mamma som sällskap, det vill säga det blir jag o mina två ungar, då 10 och 12 år.
    Lite trist att åka ensam vuxen, samt retar jag mig på att man inte får alla rabatter om man är ensam vuxen.

    Är det ngn som är lite i min sits o funderar på sommarsemester?
    Jag tycker det vore kul att veta om ngn mer ska åka ungefär samma tid, man kanske kunde synka lite???

    Förlåt att detta inte är helt matinriktat - men en stor del i mina semesterresor är matkultur, samt inköp av kryddor o annat till köket, så helt out of line är jag inte.

    Mamma Mia vill ha sol!!!!!!

  • Gnurf 24 januari 2010

    Bra initiativ Morsan Mia!! (Y) Vidgade vyer är toppen...:)

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Är det ngn som har tips o råd om rabatter om man åker ensam med barn? Har surfat så ögonen är fyrkantiga - men reder inte ut det riktigt. Tar tacksamt emot erfarenheter o tips som sagt.

    Gnurfen, tänk om du kunde följa med (Y) hehe

  • Gnurf 24 januari 2010

    Ja, det vore nog kul...gud vad vi skulle skratta :D Ja, å dricka Paraplydrinkar såklart...(Y)

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    :D ja mkt skratt kommer jag bjuda på ... vem som än kan nappa... men missförstå mig rätt nu, detta är INTE en kontaktannons på det viset!
    (Y)
    Lilla (?) jag är bara en social varelse som vill ha vuxet sällskap ibland, varför tror ni jag sitter här jämt annars?????
    :p

  • jimboz 24 januari 2010

    Klart att Gnurfen ska med..
    Men han dricker väl mest bärsa..Men om du sätter ett Paraply i bira glaset så är saken biff :)

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 24 jan 2010

    Klart att Gnurfen ska med..
    Men han dricker väl mest bärsa..Men om du sätter ett Paraply i bira glaset så är saken biff :)


    hehe, vad gör du själv i juni jimboz, ska inte du o barnen iväg ngt?

  • jimboz 24 januari 2010

    Mina ambitioner för sommaren har inte infunnit sig ännu....Ensamstående med 2 ungdomar som river huset så fort man är borta en dag :(
    Det kostar en slant att åka 3 st...
    Men man vet ju aldrig :)

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Finula på det du, man behöver ju inte åka två veckor, men visst vore det väl skoj om man kunde stråla samman med ng n på ngn ort. Jag har inte problem att träffa folk så, missförstå mig rätt men jag tänker ändå att man kan höras hemma först...

    Fasen det låter som rena kontaktannonserna hur jag än skriver, det är INTE det jag menar - men jag är lite ängslig inför att resa helt ensam som vuxen med ungarna!
    Själv har jag inga problem, reser en del i jobbet o har lärt mig att till o med gå ut o äta middag ensam. Det är inte kul.
    Men helt ensam med barnen på sommar o sol semester ... hmmm.. har bara inte testat det förut.

  • Countrygirl 25 januari 2010

    Mamma Mia

    Jag tycker att du gör helt rätt i att kolla om ngn annan är intresserad av att resa. Jag ser det inte som en kontaktannons.

    Hoppas att du hittar någon och att ni får en strålande resa. (Y)

  • siggemums 25 januari 2010

    Heja dig Mamma Mia!

    Det låter inte som en kontaktannons. Massor av familjer är i din situation och det är ett jättebra initiativ. Friskt vågat..(Y)

    Hoppas¨att du hittar något resesällskap.
    Om du kan tänka dig att åka till Grekland istället och vem kan inte det?
    I så fall tipsar jag dig om att gå in på www.kalimera.se där du kan få svar vad du än undrar och massor av bra tips och kanske även kan hitta ett resesllskap. Lycka till!

  • Gnurf 25 januari 2010

    Men snälla lilla Mammis Mia...om det varit en kontaktannons så hade jag ju bett om en bikinibild fattar du väl...:p

  • Gnurf 25 januari 2010

    Hörru...Gnurfen har varit medlem i Munskänkarna i massor av år nu och vunnit några rödvinsprovningar...du har en mycket förfinad Drinkare framför dig...:p

    Skrivet av jimboz den 24 jan 2010

    Klart att Gnurfen ska med..
    Men han dricker väl mest bärsa..Men om du sätter ett Paraply i bira glaset så är saken biff :)

  • Gnurf 25 januari 2010

    Finns det så stora sängar att Vi ryms alla tre då!?? Isåfall måste jag nog propsa på Aircondition....(Y)

    Skrivet av mama97mia den 24 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 24 jan 2010

    Klart att Gnurfen ska med..
    Men han dricker väl mest bärsa..Men om du sätter ett Paraply i bira glaset så är saken biff :)


    hehe, vad gör du själv i juni jimboz, ska inte du o barnen iväg ngt?

  • Countrygirl 25 januari 2010

    Det verkar som om det bara är en AC som saknas, sedan har du din resesällskap i egenskap av en Gnurf. Inte illa Mamma Mia! :p

    Men vem är den tredje? Det kan ju bli jättespännande att ni alla helt plötsligt ska sova i samma säng bara för att ni ska resa tillsammans. Inte riktigt den utvecklingen Mamma Mia hade hoppats på, misstänker jag. (Y)

  • Gnurf 25 januari 2010

    Ja men Frk Country...det blir ju Mammis, jimboz å lilla Jag...är inte det uppenbart!?? (L) Mamma Mia är nog tuffare än somliga tror...:)

  • Countrygirl 25 januari 2010

    Ok, då får jag ihop det. Till det kommer alla ungar också. En salig underbar blandning. Vilket härligt gäng ni kommer att bli! Mamma Mia klarar nog biffen, är inte det minsta orolig. Jag förstår bara inte varför ni ska sova i samma säng, men det har inte jag med att göra utan det löser ni nog själva. :p Eller Mamma Mia kommer nog sätta ner foten när hon tycker att det räcker.

    Hoppas ni får en trevlig resa med mycket vinprovningar och kulinariska upplevelser. (Y)

  • kareng 25 januari 2010

    Hej Mamma Mia
    Låter skönt med semester jag önskar dig en trevlig resa och ser ifram emot en reseskildring sen med eller utan Gnurfar:D mm. Du fixar det nog med barnen o träffar nog mycket roligt folk på plats också du är ju väldigt öppen, trevlig o social o alla ni andra titta in på chatten ni oxå alltid roliga diskutioner o upplevelser där(Y)

  • Gnurf 25 januari 2010

    Ungar!?? :'( Har läst om pensionat där man kan lämna in såna där saker för inackordering medans man är på semester...de får husrum, foder, promenader och rastning...(Y)

  • FruAst 25 januari 2010

    Gnurfen nu är du bara provokativ!

    Barn är fantastiska, vill inte vara utan mina 3 gullungar. (Y)

    Jaha du gillar bara att träna på att tillverka dem...:p

    MammaMia: lycka till i söket efter en likasinnad resekamrat. Det kan inte jag hjälpa dig med, bara uppmuntrande tillrop. Du behöver nog inte någon av herrarna ovan, utan en likasinnad singel med sina telningar som resesällskap.



    P.s. campingsemester är fint!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.