Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

River Cottage

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Jag vill bara tipsa till er på matklubben om Program serien River Cottage! Engelsk serie som bygger på att själv producera det man äter. Från att vara en storstadsbo till att köpa en liten stuga på landet där han själv (Hugh) odlar och producerar eget kött och grönsaker.

    Jag älskar han! Tydligen så är han kock i botten också, vilket syns när han ska laga maten han själv har producerat!
    Smakprov http://www.youtube.com/watch?v=6inHlurJUQ4

    Är det någon annan som har sett den här serien , vad tycker ni?

  • The_mama97mia 14 januari 2011

    Är det inte samma som går på svt1 nu och heter Det GOda Livet? Hugh Fearnsley? Går att se i repris på svtplay.

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Det är ju samma kille men det är inte samma program!

  • The_mama97mia 14 januari 2011

    Aha OK! Då går det på en kanal som jag inte har tyvärr...
    Men "det goda livet" är trevligt att titta på också! :)

  • Cassiopeya 14 januari 2011

    Har också sett "Det goda livet" någon gång, men inte River Cottage. (Vilken kanal kan man se det på?) Kan hålla med om att han är en inspirerande kille! Alltid lika kul med energiska människor som verkligen brinner för det de gör och som kan förmedla kunskap på ett underhållande sätt (L)

  • svengelsk 14 januari 2011

    Startade en tråd igår om Hugh' s Fish Fight som ingen har nappat på. Det är samma kille och det är vad som sänds den här veckan i England. Kolla på www.fishfight.net. Alla i EG är berörda av de regler som han protesterar mot.
    Jamie Oliver, Heston Blumentahl och Gordon Ramsey är också inblandade. De två sistnämnda är inte mina favoriter, men jag skall nog titta ändå.

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Jag vet inte, jag har inte sett det på TV än så länge utan bara via internet. Hoppas dock att det skall sändas snart på Svensk kanal så jag kan njuta av hans underbara program! Ska hålla koll!

  • knyppeltanten 14 januari 2011

    Vilken kanal går vilket program på ?

  • Mistys 14 januari 2011

    Älskar programmen men tycker inte om att han vill framstå ( eller JAG tycker att han verkar vilja framstå) som en enkel människa som vill leva på det naturen bjuder. Han har ett helt imperium med stor gård, konferenser, kurser, säljer böcker, har restauranger, hemleverans av mat mm. Den killen vet att göra pengar på sin buisness.
    http://www.rivercottage.net/

  • svengelsk 14 januari 2011

    Jag har inte sett River cottage programmen, men jag gillar att han tar upp kampen för miljö och djurvänlig matproduktion.

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Ja, det är riktigt. Jag gillar det också! Det är fanimig rätt att man ska döda det själv om man ska äta det, som han säger. Dock lite svårt. Hemma försöker vi äta vilt så gott det går men alla har ju inte dessa möjligheter.

    Men om inte massproduktion av kött fanns skulle vi fortfarande vara köttätare? antagligen, man skulle ju såklart hitta vägarna. Den hypotesen finns antagligen inte tillgänglig, alldeles för mycket pengar inblandat. Men bra skulle det vara, OCH GOTT!:D

  • martina63 17 januari 2011

    Super trevliga program! Lätt att man blir sotis på hans fina gård och fantastiska matlagning.
    Han röker fisk i sin skorsten, gör egen mat av djuren och cider med gubbarna.
    Kul överklass snubbe som granne i tidigare programmet som säger Hounds i stället för Dogs {clap}

  • race909 17 januari 2011

    Hej
    Har sett hans program och de är riktigt bra. De flesta av hans program om River Cottage finns på filmtjänsten Voddler. http://www.voddler.com/tv/browseseries/

    /Thomas

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.