Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ruskigt - en skräcksaga

  • boz1965 11 augusti 2009

    Tänkte köra en variant på julsagan.

    Nu kör vi en skräckhistoria.

    Samma regler gäller:

    1. 15 ord - varken mer eller mindre.
    2. Din 15-ordsmening tar över där föregående slutar.
    3. Inga svordomar eller annat otrevligt språk.
    4. Inga personliga påhopp - varken direkta eller underförstådda.
    5. Måttligt drickande om historien kräver det, men inget superi
    6. Inget sex
    7. Försök att skriva på korrekt svenska, men agera inte språkpolis mot andra.
    8. Har du synpunkter på någons inlägg eller uppförande - ta det i ett PM, förstör inte historien med att posta det mitt i den.

    Här är mina 15 ord:

    Det var en regnig och kulen höstkväll och vinden ylade. Inne i det lilla torpet...

  • lisbethv 11 augusti 2009

    satt Rut o Egon med sina barn i lampans sken.Genom fönstret såg de en

  • Lenkan 11 augusti 2009

    ensam katt som smög förbi alla darrande höstlöv. Kattens ögon lyste när den vände ansiktet

  • annica_johansson 11 augusti 2009

    bor det en familj. Mamma Karin ,pappa Stefan och de två barnen Johan och Camilla.

  • Lenkan 11 augusti 2009

    :o

  • Svesse60 11 augusti 2009

    upp mot månens sken. Plötsligt reste den ragg mot en mörk skugga inne bland träden.

  • bakamonkeyprincess 11 augusti 2009

    Katten smet snabbt iväg, hukad, nästan tryckt mot marken. En vindpust fick trädkronorna att rassla

  • Okänd 11 augusti 2009

    och löven på marken att prassla. En lång mörk skugga reste sig mot hustes vägg

  • babbs 11 augusti 2009

    den svajade av och an, långa tentakler tycktes sträcka sig ut från skuggan över hustaket

  • boz1965 11 augusti 2009

    "Egon!" Sa Rut. "Du måste gå ut och se efter vad det kan vara som..."

  • Nellyla 11 augusti 2009

    lät." Egon som satt bekvämt i sin favoti fotölj djupt försjunken i programmet på TV...

  • dozan 11 augusti 2009

    och hade nog slumrat till ett par gånger med, men klev upp som karl han

  • Lennart_58 11 augusti 2009

    såg lojt upp på sin fru, som verkade så skärrad av oväsendet utifrån. Plötsligt skrek

  • Lennart_58 11 augusti 2009

    (besvärligt när två pers fortsätter samtidigt på samma mening, ha ha)

  • dozan 11 augusti 2009

    jo

  • Kajac 11 augusti 2009

    Skrivet av Lennart_58 den 11 aug 2009

    såg lojt upp på sin fru, som verkade så skärrad av oväsendet utifrån. Plötsligt skrek


    Jag fortsätter på Lennarts story..:

    ett av barnen: "Mamma, se! Morbror Åke är på TV... Och varför har han konstiga...

  • boz1965 11 augusti 2009

    spetsiga hörntänder? Jo, sa Rut, det är för att han... RUT! Röt Egon, du får...

  • Nellyla 11 augusti 2009

    absolut inte öppna ytterdörren! Jag såg en konstig figur titta in genom fönstret, den hade..

  • Okänd 11 augusti 2009

    ett hemskt ansikte med stora svarta ögon, och en mun full med..

  • boz1965 11 augusti 2009

    vassa och väldigt spetsiga tänder. Men det är morbror Åke, sa Rut - släpp in honom...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.