Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sagt av barn

  • Lange 29 mars 2008

    Barn uttrycker sig utifrån sin förmåga och det kan ofta bli riktigt roligt.
    Efter noggrant petande i strömmingen sa lille Richard
    - Jag tror inte jag kan äta det här det är så mycket hår i fisken.

  • evaldo 29 mars 2008

    Nå, mina små söta barn... hade ni roligt på kolonin?
    - Skitskojigt! Dit får vi aldrig åka mer!

  • evaldo 29 mars 2008

    Inne i grisen finns det korvar och skinkor. Och i rumpan på den sitter syltan och väntar på att bli uppäten. - Lars 6 år

  • enAnnan 29 mars 2008

    ÄR DET BÄTTRE ATT VARA SINGEL ELLER VARA GIFT?

    Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara
    ett barn.
    Jag behöver inte sånt krångel.
    Adam, 7 år

  • enAnnan 29 mars 2008

    HUR KAN EN FRÄMLING SE OM TVÅ PERSONER ÄR GIFTA MED
    VARANDRA?


    Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de
    skriker åt samma barn.
    Sebastian, 8 år

  • tulle 29 mars 2008

    Mormor och Jonatan (då var han ca 5 år) satt och pratade och Jonatan kommenterade att mamma inte har samma efternamn som pappa för de var inte gifta.
    Mormor frågade vad Jonatan trodde det berodde på. - Jag vet inte, sa Jonatan, men mamma säger att pappa inte fått tummen ur ännu. Mormor, full i skratt, tyckte det var ett konstigt uttryck och frågade om han visste vad det betydde.
    Jonatan himlade med ögonen och sa: Man måste ju ha en ring när man gifter sig och pappa har fortfarande sin tumring på sig. (Alltså hade han inte fått "tummen ur")

    Pappa har fortfarande sin tumring på sig och mamma börjar fundera på om den har växt fast...:p

  • Lange 29 mars 2008

    - Håll ett öga på Paula är du snäll pappa.
    - Snälla morfar kan vi inte hålla handen istället?

  • evaldo 30 mars 2008

    Männen har fler framdelar på kroppen. - Julie 6 år

  • evaldo 30 mars 2008

    En kropp är något som tar slut i skorna. - Allan 5 år

  • bernit 30 mars 2008

    Barn är roliga och de förgyller tillvaron med sina kommentarer hela tiden - jag lägger in ett inlägg men tycker i grunden att denna tråd skulle startats under "Lekar"

    I förskolan förklarade läraren Påskhögtiden för barnen.
    Berättelsen om hur Jesus korsfästes och hur han på tredje dagen uppväcktes från de döda.
    Lilla Lisa tittade länge undrande på läraren och sade: "Är inte det väääldigt ovanligt ??"

    /BÅ :p

  • evaldo 30 mars 2008

    Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta. - Karin 6 år

  • Heisjo 30 mars 2008

    Till sommaren kommer min lillasyster genom dörren:D (Julia 3år)

  • Lange 30 mars 2008

    Lille Richard får höra på dagis om varför vi firar påsk och berättar sen högtidligt för mamma.
    - Mamma vet du att vi firar påsk för att Jösses har dött.

  • Lange 30 mars 2008

    Min äldre syster gick i söndagsskolan och fick historien om Jesus och korsfästelsen berättad för sig. Hon återgav historien med stor inlevelse för våra föräldrar men hade inte riktigt fått klart för sig att Jesus återuppstått utan sa.
    - När dom kom och skulle titta till honom då hade han smitit.

  • evaldo 30 mars 2008

    Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar. - Anders 8 år

  • lilas 30 mars 2008

    Min systerson gnällde över att det var ben i fisken. Ett dagbarn som befann sig hos dom tittade undrande på min systyr och sa -Drar den in benen när han simmar in i sitt bo?!:p

  • Jenny_me_Y 30 mars 2008

    På fisketur.

    Stefan, 6, var ute med sin farmor, farfar och en läkare och hans (kraftiga) fru. Dom skulle ut i båt och fiska, och när läkarens fru satte sig i båten började Stefan gråta riktigt högt. Och farmor undrade vad det var för Stefan vägrade sätta sig i båten.
    - JAA, MEN HON ÄR JU SÅÅ TJOCK! :'(
    Han trodde båten skulle sjunka. :D

  • hansdotter 30 mars 2008

    Min dotter hade väldigt svårt med olika ljud när hon var liten. Så en dag när hennes pappa var hemma sjuk från jobbet sa min dotter till sin dagisfröken:
    -Min pappa är hemma idag. Han har blivit kuk.

    Det var många som skrattade på dagis den dagen...

  • IronicPrincess 30 mars 2008

    den sista var ju solklart bäst!(Y)

  • Lindanemon 30 mars 2008

    /Hassan 6 år
    En gynekolog är... en som inte vet så mycket om halsen på folk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.