Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Saknade skolmaten

  • Jilliii 3 oktober 2011

    Oj vad roligt det är att läsa allas erfarenheter inom skolmaten!! Färskt, mjukt bröd var väldigt sällan vi fick... vissa av era rätter har jag aldrig heller hört om. Kul! Saknar nasi, får kolla i frysdisken. Den som vi åt var med kyckling. Men kommer inte alls ihåg såsen?

  • The_mama97mia 3 oktober 2011

    Skolans stuvade spenat... Mkt vitsås och en hel del socker i. Tyckte jag var jättegott...

  • DoctorWho 3 oktober 2011

    Skrivet av monkan68 den 2 okt 2011

    Jag saknar Trädgårdsmästargrytan vi fick på gymnasiet. Tror inte den var vegetarisk den vi fick. Serverades med råris. Var gröna bönor i den, det är det jag minns. Kan ha varit köttfärs.....Mums så god den var! Saknar även remouladsåsen.

    Jag uppfann en trädgårdsmästargryta som nästan smakar som den vi fick. Hoppas det påminner om din.
    Trädgårdsmästargryta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.