Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Semester!! Vart bär den av??

  • asaedetun 28 maj 2009

    Åhh,underbara semester.
    Längtar verkligen såååååå mycket.
    Våran semester blir 1 v. till öland i slutet på juli, innan dess ska vi hinna med Liseberg, en sväng till huvudstaden,och hälsa på vänner som har flytt "min" stad.
    Och såklart en massa sol,hoppas jag.
    Sen har jag min trädgård som jag älskar att vara i,att rensa ogräs kan vara som medicin för själen.
    TREVLIG SOMMAR på er allihopa.
    Kramisar(H)

  • Lovis 28 maj 2009

    Det kommer att bli små utflykter, bland annat till Astrid Lindgrens Värld och Liseberg.
    Sen hoppas vi också på massa sol så att man kan bada mycket.

    Är en trädgårdsfantast. Älskar också att "pöta" i jorden.

    HÄRLIG SOMMAR önskar jag också :)

  • MosterNettan 28 maj 2009

    Min semester blir uppdelad i år. Jag har två veckor direkt efter midsommar, sen jobbar jag fem veckor innan jag har ytterligare två veckor.

    Jag har absolut inga planer alls, kommer att ta dagen som den kommer och göra vad som faller mig in. Om nåt faller mig in vill säga. Jag har ju förfinat konsten att göra ingenting.

    Två B:n blir det i alla fall; Balkongen och Böcker..

    Det blir träningsläger i helgen eftersom det ska bli kanonväder!

  • Dansmyran 28 maj 2009

    Semester.... det ska bli skönt:D.
    Har hela 5 veckor i rad. Aldrig haft så utan alltid delat semestern och jobbat lite emellan. Undrar hur det kommer att kännas:p?
    Blir bara en liten resa på en vecka till Öland för gubben har fått jobb efter varit arbetslös ett halvår (är i byggsvängen). Underbart att han har fått jobb igen så vi är fullt nöjda att vi får en veckas semester ihop. Å då far vi på dansvecka till Öland (Y). Ska bli jättekul. För dans är det roligaste som finns:p(Y).
    De andra veckorna får jag väl lata mig, laga god mat, läsa böcker och ta hand om balkonglådan:D.
    Ha en härlig sommar och semester(H).

  • asaedetun 7 juni 2009

    Är det inga fler som ska iväg på någon trevlig semester??

  • sivan52 7 juni 2009

    Vi skall åka till Menorca på en vecka. Har aldrig varit där och det skall bli så trevligt och härligt. Sedan skall vi åka till Danmark med goda vänner på en helg och fira 20 år tillsammans som jättegoda vänner. Det skall också bli jättetrevlig.
    Trevlig sommar till er alla (L)

  • alvig 7 juni 2009

    Vi åker till Zakynthos! Ska bli härligt.
    Sen blir det fotbollsläger i Värmland, och min man vill åka en tur till norra Sverige.
    Sen tänkte jag fördriva lata dagar vid poolen, hoppas på mycket sooool!!!(H)

  • mariaengstrom 7 juni 2009

    På söndag morgon flyger jag från köpenhamn till Malaga. Blir en vecka med pojkvännens familj i Fuegirola! Ska bli såååå skönt.

    Jobbar tyvärr hela juli, men ska försöka hinna med ett besök på Liseberg. Sen även kusten (Varberg) i mammas stuga och pappas villavagn.

  • piusamadeusmozart 8 juni 2009

    Till Skepplanda naturligtvis (är inte det en värlsmetropol?) via Basel och Heide troligtvis med bil. Vet nån vad det kostar att åka över alla broar från Jylland till Skåne? Det måste väl finnas nån kombinationsbiljett, men jag hittar ingen på nätet.

  • berggrenskan 8 juni 2009

    Har semester i augusti, 4 veckor på raken. Det blir landet som vanligt, kanske några korta utflykter. Har inte planerat något speciellt, vi vill inte lämna Sverige på sommar semestern.
    Hoppas på många soliga, varma, lata dagar på vår flotte som vi puttrar omkring med i Mälaren.

  • 123Linnea 8 juni 2009

    Jag semestrar helst i trädgården - njuter av att gräva och plocka! Och ha det skönt på vår nästan nya terass!!

    Men för barnens skull får jag väl försöka lämna trädgården ett par gånger i alla fall!

    Sonen vill till kusten och fiska krabbor - så dit åker vi en sväng.
    Dottern vill till Stockholm och shoppa och göra Skansen - så där hamnar vi väl också - men inte förrän i september när maken fyller år.
    Tjat om Liseberg också...
    Jag skulle kunna tänka mig att turista lite runt omkring där vi bor också. Utställningen på Läckö Slott har man ju inte sett på ett tag. Åsle Tå utanför Falköping är såå mysigt. Kinnekulle är underbart. Kanske ta en tur till Lurö i Vänern!?!

  • JennyV 8 juni 2009

    Bor man i västkustens semesterparadis så behöver man inte ta sig så långt......
    Men vi ska till Västerås på torsdag för att hälsa på gubbens syster, sedan bär det av till Norrtälje på bröllop, HELT BARNLÖSA från lördag till söndag!!! Med tre små barn är det inte så lätt att få till men vi lyckades och det ska bli såååå skönt!!
    En tur till Liseberg i sommar blir det oxå.
    Eftersom jag har varit mammaledig ett tag nu ska jag jobba lite i sommar,
    och det kallar jag semester (Y)

  • gottgris 8 juni 2009

    Det blir Danmark, ligga på hotell i Köpenhamn ett par nätter o bara koppla av.

  • anmawa 8 juni 2009

    För oss bär det av till Kreta. Sen blir det en sväng till Oknö mellan Kalmar och Oskarhamn.

  • MelleBandolo 8 juni 2009

    På lördag drar jag till Tyskland, för att stanna där i en månad och jobba på ett stall :D

  • The_mama97mia 8 juni 2009

    Vi ska till Bulgarien för första gången - 2 v. Ska testa All inclusive konceptet, hoppas det blir bra det. Fritidsresor, Sunny Beach o ett hotell som såg helt OK ut.
    Har inte kunnat fara utomlands de senaste åren, men nu slår vi på stort - för min budget alltså.

    Resten av sommaren hoppas jag blir solig o varm, där jag bor har vi massor med fina badsjöar. Annars blir det väl stugan lite o små utflykter runtikring.

    Önskar alla en supersommar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.