Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SEMESTERPLANER

  • Tillberga 21 juni 2008

    ja då är det SNART semester
    hur skall du fira din?
    Själv åker familjen till huset i Tärnaby, Yttervik
    vi blir där hela juli
    någon som åker förbi?
    Välkommen på en fika eller en grillkväll vid sjön
    skriv gärna och tala om så jag hinner baka en kaka

    kram Måd

  • farmoringer 21 juni 2008

    Jag ska först till Ö-Vik i tre dagar. far sedan till Borås och är där en vecka ca. Sen blir det en tur till ett samhälle utanför Oslo. Sen bär det hem igen. Vi tar husvagnen med så vi har boendet klart hela tiden..

  • Annlis 21 juni 2008

    Vi ska vara hemma, måla och fixa med trädgården då vi lagt ner nytt avloppssystem på baksidan. Kommer förstås göra en och annan dagstur runtom bla. till Liseberg med barnen.
    Hoppas på en fin sommar så att vi kan bada :och grilla mm. :D

  • Amika 21 juni 2008

    Jag ska fixa i min nya lägenhet. (L) Städa och inreda, hänga gardiner och fixa iordning som jag vill ha det. :) Jag längtar så! :)

  • Jenny3barn 21 juni 2008

    Vi ska åka med husvagnen, först till Kolmården och sedan vidare till Skara Sommarland. Vi blir borta allt som allt 2 veckor. De blir många mysiga kvällar vid grillen, hoppas bara på fint väder.

    Ha en bra sommar//Kram Jenny

  • UllaC 21 juni 2008

    Min väninna kommer hit upp från Göteborg och det ser jag verkligen fram emot. Jag brukar annars åka ner till henne på helgerna med jämna mellanrum. Grebbestad är ju ett riktigt semesterparadis med massor av restauranger och sommaraffärer. Så vi har att göra. Hon stannar säkert ett par veckor hoppas jag. Sen har jag ju massor att göra på mitt stora lantställe.
    Har inte målat riktigt målat färdigt överallt än, gräsklippnig, kantklippning m.m. (H):D

  • hansdotter 21 juni 2008

    Inga planer faktiskt.
    Denna vecka som kommer ska jag å min "man" ägna åt att arbeta undan en del på huset/trädgården. Ni vet, måla två sidor på garaget som aldrig blevav förra vändan, mura klart trappan, hugga ved m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.
    SEN kan vi koppla av och ta semester(Y)

    Barnen ska vara på dagis/fritids dena vecka så att vi kan arbeta på. Så kan vi ägna resterande fyra veckor åt endast familjen.Utan att känna att vi borde en massa saker:D

    Har inga andra planer faktiskt! Tänkte semestra på hemma plan.Med fem minuters gångavstånd till havet så tänkte vi att detär bra dumt att åka bort. (som vi gjort tidigare år).Så nu ..-HÅLL TUMMARNA FÖR VACKERT VÄDER:p:p

    HAr för säkerhets skull ordnat med nytt pass (det förra gick sönder)...

    Stor kram till er alla- Hoppas att ni alla får er drömsemester!

  • irrevirre 21 juni 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....

  • hansdotter 21 juni 2008

    Skrivet av Tillberga den 21 jun 2008

    ja då är det SNART semester
    hur skall du fira din?
    Själv åker familjen till huset i Tärnaby, Yttervik
    vi blir där hela juli
    någon som åker förbi?
    Välkommen på en fika eller en grillkväll vid sjön
    skriv gärna och tala om så jag hinner baka en kaka

    kram Måd


    Vad gulligt att bjuda in till fika(L)
    Tyvärr så kommer vi inte förbi- annars hade jag gärna kommit på en fika.

  • The_mama97mia 21 juni 2008

    Skrivet av IrreVirre den 21 jun 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....



    Jag var i Los Angeles i januari i år på konferens, bilade inte, men kan tipsa om House of Blues i L.A. Ngt annat i L A är Getty museet,

    Åkte vägen ner från San Fransisco för många år sen, det finns många trevliga ställen att stanna på ... ett svenskställe som hette... hmmm ...minns inte nu...
    DÄr kunde man äta svensk ärtsoppa etc... dom hade typ museum över ´svenskar som invandrat. Dom sålde dala- hästar där med... haha

    Åker ni längre ner så har ju San Diego ett jättefint Sea World.

  • susaer 21 juni 2008

    Hej alla!
    Familjen tänkte åka till Skåne på en efterlängtad semester!
    Jobbar 4 veckor till sen är det dax! Känns ganska långt till dess just nu,
    men den som väntar på nåt gott....
    Mottager gärna tips på era smultronställen i Skåne, gärna nån fin badstrand,
    eller nåt mysigt ställe där man kan flanera och hitta nåt ställe att äta nåt gott på,
    eller nån liten butik med det lilla extra....förutom ett stort mat-intresse älskar jag allt som
    har med inredning att göra och skulle bli jätteglad för att få lite tips på Era favorit-butiker!

    Önskar alla en riktigt skön och härlig sommar och semester!

    Hälsningar från Susanne

  • Amber 22 juni 2008

    Har bara 2 dar till att jobba...gubben min gick på semester i torsdags ...själv har man jobbat hela midsommar.

    Beroende på vädret så hoppas vi att vi kommer iväg te västkusten...blr antingen Fjällbacka lr Smögen/Kungshamn. Måste ju ut å fiska makrill.

    Sen blir det säkert en tur te Danmark.

    Önskar alla en riktigt skön avkopplande sommar.

    MVH Annica

  • sonja55 22 juni 2008

    Det blir väl någon endags utflykt till Hälsingland, där finns det mycket att se.
    Jag och två väninnor planerar att ta mittlinjen till Östersund när yran har startat .
    I början av september bär det av till Kreta i en vecka.
    Vi fick vårt tredje barnbarn en liten kille förra söndagen,hoppas att vi får rå om honom mycket på semestern. Jag önskar er alla en skön och varm semester
    MVH Sonja

  • vanillalover 22 juni 2008

    Jag har själv ett långt sommaruppehåll. Jobbar på säsongsanställnig, så nu e jag ledig ända till mitten av augusti. Mannen min har 3 veckors semester och då tänkte vi ta mc`n och flänga runt i en vecka eller så. Troligtvis blir det till Småland och Blekinge-trakten. Alla tips och smultronställe emottages tacksamt!
    Vädret e man ju beroende av när man semestrar i Sverige (och speciellt då om man åker runt på mc`n...) Vi ÄLSKAR solen och därför har vi även bokat in en månads trip till Vietnam och Thailand i jan/feb.
    Tack för inbjudan "Tillberga", men som det ser ut nu, ska vi inte riktigt åt det hållet :-)
    /Marie

  • Okänd 22 juni 2008

    Vi blir nog hemma med vår stövarvalp i sommar.Har massor att fixa hemma,så sommarlovet blir inte tråkigt iallafall.
    Ha en riktigt skön semester allihopa.(Y)

  • Smulpajen 22 juni 2008

    2 veckor kvar till bilsemestern till Italien där vi hyrt lägenhet. Det blir också många mysiga byar i södra Tyskland att övernatta i. Längtar efter soool (Y)

  • Smulpajen 22 juni 2008

    Skrivet av IrreVirre den 21 jun 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....



    Vilken härlig resa du/ni ska göra! Den hade jag gärna gjort. Har tankar på att åka highway 1 på västkusten någon gång. Nevada låter spännande och lite farligt. Du måste berätta när du kommer hem hur det gick. Trevlig resa (Y)

  • The_mama97mia 22 juni 2008

    Just nu har jag bokat boende på High Chaparall den 4-6 juli, jag o en väninna åker med våra barn. Det blir kul, behövs en liten kickstart för barnen, för sen blir det inte så mkt mer här, sparar pengarna till flytt i höst... Jag hoppas också på vackert väder, då löser sig allt, FInspång har många vackra badsjöar.

  • zonale 22 juni 2008

    Har inte semester förrän från mitten av juli. Har inte planerat in så mycket. Dalhalla för att upleva Cats och hundutställning i natursköna Ransäter. Har en del att göra på hemmaplan också och det är skönt att bara få vara ledig och pyssla utan stress. Bor på landet med skog och badsjö runt husknuten.

  • carre007 22 juni 2008

    Hej, har semester från och med 14 juli och 5 veckor framåt. Våra planer till semestern är att först åka på rockweekend i hälsingland, mest för gubben´s skull, men finns väl även några band jag kan lyssna på t.ex Europe. Sedan ska vi åka till Riga några dagar och då tar vi min syster och hennes man med dit, babbe, och sedan blir det en tur till kolmården och sedan får vi se vad vi hittar på ev en sista minuten resa. Så ser våran semester ut. Hoppas alla får en fin och solig semester. Kram alla från Carre007

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.