Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SEX veckor utan hiss

  • Tillberga 3 maj 2010

    De kan ju gå bra om man inte bor på 10:de våningen som vi gör....Nu gäller de att handla hem mat så vi slipper släpa tungt
    Snälla kom med förslag på sådant som man kan handla hem och förvara...
    Har ju inte hur stor frys som hälls och inte hur stort kylskåp häller

    Måndagen den 10 maj blir vi utan hiss........SUCK

  • ros 3 maj 2010

    Basmatvaror: pasta, ris, gryn, mjöl, socker, kryddor, konserver, potatis, morötter mm
    Storpack av mat som går att frysa: kyckling, kött, fisk, färs

    Även tvättmedel, hygienartiklar kan vara tungt att bära

    Detta är vad jag kom på just nu

    Lycka till!

  • jimboz 3 maj 2010

    Aj då ! Stackare, inte kul alls...

    Det är såna tillfällen man önskade sig själv ekonomiskt oberoende...Tanken va ju att i så fall beställa hemkörning alla dagar i veckan..

    I annat fall så är det grytor som gäller..
    Korvstroganoff får inte glömmas bort...

  • Bumbis 4 maj 2010

    Inget tips på mat men tänk på att ha en ryggsäck när du handlar, känns inte lika tungt att bära då.

  • asasto 4 maj 2010

    Det finns ju även sån där mjölk med lång hållbarhet som kan förvaras i rumstemperatur. Inte så gott att dricka men funkar ju till matlagning.

  • boz1965 4 maj 2010

    Jag VET att det är rena hädelsen att säga det här i ett forum som MK, men jag hade nog satsat på frystorkade såser och soppor, mospulver, nudlar, och annat sånt som både tar lite plats och som inte väger så mycket. Sex veckor kan man väl till nöds stå ut med sånt.

    Och sen får du ju oxå använda gubben din som "packåsna". :DD

  • MatAnders 4 maj 2010

    Aj aj tuffa tider, men som tidigare nämnts så passa på att köpa typ 5 kg basmatisis t.e.x finns i invandrarbutiker/specialbutiker ofta billigt och räcker länge, potatis blir ju inte rolig att förvara längre tid. Annars är det väl att släpa hem så mycket du kan nu medans hissen hår några andra saker kan jag inte komma på.
    Lycka till

  • Snoops 4 maj 2010

    Försök att handla ofta och lite åt gången så går det lättare. Det är också bra om ni är några stycken som hjälper till att bära upp.

    Förslaget om ryggsäck är kanon, den brukar alltid få följa med när jag vet att det ska släpas hem tungt. Det tunga på ryggen, resten i påsar.

    Shoppingvagn eller "dramaten" som min familj kallar dem är också jättebra. En del utav dem har "Trappklättrarhjul".

    Lycka till.

  • Tillberga 5 maj 2010

    Min man kom på de.........................
    vi äter på kvarterskrogen
    visserligen massa kalorier
    men dom gör vi oss av med när vi går hem
    *fniss fniss*

  • frucaos 5 maj 2010

    Se det positivt - du kommer få mycket bättre kondis av allt springande i trappor!
    Annars håller jag med om att köpa mindre och oftare, och att använda ryggsäck.

  • chrisq 5 maj 2010

    (L)vad mysigt att äta på krogen önskar er all lycka med det allt fixar sig till slut

  • Bianca 5 maj 2010

    Skrivet av Tillberga den 5 maj 2010

    Min man kom på de.........................
    vi äter på kvarterskrogen
    visserligen massa kalorier
    men dom gör vi oss av med när vi går hem
    *fniss fniss*


    Detta låter som en spendid idé. Varför inte snacka med krogen och fixa rabattkort typ, det kanske är fler i huset som hakar på isf....(H)

  • Tillberga 5 maj 2010

    grejen är den att jag mitt i allt skall göra en plastikop
    gäddhäng och sladdret över BH kanten skall bort

    käns tungt men jag ändrar inte op tiden ALDRIG

    så jag kommer ändå inte att få bära och ryggsäncken fixat jag inte upp på ryggen
    GUBBEN får BÄRA

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.