Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sivri paprika vad gör ni av den?

  • MatAnders 18 februari 2011

    Jag har nyligen upptäckt denna super duper paprika/chili, jag gillar den grillad,stekt eller bara skivad på en räkost smörgås. Den har lite svag chili smak men blir söt och smakrik vid tillagning. Nu senast är favoriten att bre på mycket räkost mellan 2 tortilla bröd och skiva på sivri och steka och vända bröden så osten smälter och dela i kvartar.
    Vad gör ni med Er?

  • The_mama97mia 19 februari 2011

    Jag skivar och har till sallad, tycker den är så god rå.

  • Bumbis 19 februari 2011

    Hur ser en sivri-paprika ut? Jag har bara sett vanliga och spets. Kan dom kallas något annat, det låter spännande.

  • monicadanell 19 februari 2011

    jag gillar den skapt
    äta den rå:)

  • The_mama97mia 19 februari 2011

    Skrivet av Bumbis den 19 feb 2011

    Hur ser en sivri-paprika ut? Jag har bara sett vanliga och spets. Kan dom kallas något annat, det låter spännande.


    Jag köpte på NETTO sist och det hette verkligen Sivripraprika, men fanns lite olika varianter, långsmala av olika grön färg. Det stod på etiketten vad det var för styrka.
    Du får hålla utkik!

    Vanlig vit spetspaprika köper jag ofta typ på Lidl, men den är bara väldigt mild och god,. Sivrin har mer bett och sting!

  • The_mama97mia 22 februari 2011

    Ostfyllda små "snacks" paprika

    detta ska jag göra på mina sivri - när jag hittat Webern under snö och presenning.

  • Ulrika91 22 februari 2011

    Jag visste först inte vad du menade, men googlade på det och såg på bilden att det är sån paprika som brukar finnas på min netto. Tror det brukar stå "turkisk paprika" eller nåt på förpackningen. Säljs i plastpåse, i ganska stor kvantitet. Aldrig hört/sett namnet sivri-paprika förut. Tror det är samma dock.

  • The_mama97mia 22 februari 2011

    Helt rätt Ulrika, jag köpte på Netto och de såldes under namnet Sivri och som sagt, det stod lite olika på etiketten på påsen, såldes i typ halvkilospåsar.
    Men testa nästa gång du ser den, mkt intressant smak jämfört med vår vanliga sötaktiga paprika.

  • Ulrika91 22 februari 2011

    Ja det ska jag göra. Har aldrig testat faktiskt!

  • The_mama97mia 14 mars 2011

    På förekommen anledning puffar jag här, i Nettos veckoerbjudande fanns Sivripaprikan igen!
    Här ska bunkras!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.