Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Slänga mat till djuren?

  • Kochang 6 juli 2014

    Hej. Har nyss blivit med hus. Här om dagen stod jag på en stor sten och kastade allt jag orkade överblivande morötter, gurka, tomater, broccoli och annat, så långt in i skogen jag orkade. Idag ställde jag mig där igen och hystade iväg rädisor och lite sallad. Är detta OK, eller är det dumt, och i så fall, vaför då. Vad borde jag göra istället om det inte är OK?

  • husmusen88 7 juli 2014

    Ja det potentiellt dumma är att du drar till dig djur, som kan trava vidare in mot ditt hus och om du har grannar nära så kan de bli sura av alla möjliga knepiga anledningar. Bättre att skaffa en kompost egentligen.

    Men ja du matar djuren och om du gör det på vintern med så har du säkert många glada fyrbeningar och fåglar som gillar dig. :)

  • Tesslatess 8 juli 2014

    Mycket dumt, både råttor och rådjur är svåra att bli av med.
    Vi har fått alla jordgubbsplantor och sallad i landet uppätet av rådjur sen vi slutade lägga ut hö åt hästarna i hagen.

  • Liindis 9 juli 2014

    Hej!

    Om du har utrymme för ett par hönor så passar denna mat bra.

    Själv har jag höner o matar de glatt.

    Super goda ägg får du som tack.

  • kallebakom 14 juli 2014

    gör en komposthög ,det har vi, har på matavfall och täcker med tex gräsklipp,eller löv på hösten,blir fin fin matjord av sig själv utan lukt,maskarna stortrivs !
    eller åtminstone gräv ner matresterna,inte bara kasta ut så där,vet inte ens om det lagligt kasta mat så där

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.