Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Slut semester

  • farmoringer 2 augusti 2009

    Jaha, då var detta årets sommarsemseter slut.
    Är nöjd med min semester måste jag säga.
    Vi har bott i husvagn i fyra veckor. Bara varit hemma nån natt och sen iväg igen.
    Inga måsten har funnits. Bara att göra vad man vill. Slappat och haft det skönt.
    Nu denna helgen avslutade vi med "labbeträff". Jättekul har det varit. Träffat massa hundfolk och en massa labradorer.

    Men i morgon börjar vardagen igen, för mig. Får gå det också. :)

  • kattgnag 2 augusti 2009

    Jag får lätt ångest vid minsta tanke på jobb igen. Tog 6 (sex) veckor på raken detta år (har aldrig gjort förut!) och har således 3 veckor kvar.
    Inte för att jag inte trivs på jobbet men stressen börjar ändå bli för jobbig tycker jag. Gick väl an när man var yngre....
    Vädret har hittills varit perfekt för mig; runt 16 grader max 21 kanske, molnigt och regnskvättar (ibland skyfall(N)) - jättebra så att man orkar gå omkring och pula med än det ena än det andra. TID finns liksom inte. Varit hemma och fortsätter vara så.
    Gillar läget till 100%:)(Y)

  • Lennart_58 2 augusti 2009

    Semester ja. Klarade inte första veckan ens. Fick ont i magen redan på torsdag kväll, trodde jag sträckt mig på golfen tidigare under dagen. Ont på fredagen också, så på lördagen uppsökte jag akuten på Linde Lasarett, där konstaterades att jag hade feber o en cysta på tjocktarmen!! :'( O.K den är godartad, men gör :@ så ont. Fortfarande sjukskriven, så jag har semestern kvar, men att ta den till vintern, :( , jag är ju sommarmänniska. Ja ja, man ska inte klaga. Lennart.

  • hansdotter 2 augusti 2009

    Skrivet av Lennart_58 den 2 aug 2009

    Semester ja. Klarade inte första veckan ens. Fick ont i magen redan på torsdag kväll, trodde jag sträckt mig på golfen tidigare under dagen. Ont på fredagen också, så på lördagen uppsökte jag akuten på Linde Lasarett, där konstaterades att jag hade feber o en cysta på tjocktarmen!! :'( O.K den är godartad, men gör :@ så ont. Fortfarande sjukskriven, så jag har semestern kvar, men att ta den till vintern, :( , jag är ju sommarmänniska. Ja ja, man ska inte klaga. Lennart.


    Hoppas att du slipper ha ont länge till. Vilken start på semestern:'( Krya på dig och ta hand om dig!
    Hansdotter

  • The_mama97mia 3 augusti 2009

    Semestern har varit slut sen länge, men jag måste medge att jag varit totalt väderberoende här, på ett inte odelat positivt sätt. Jag är sommarmänniska o behöver sol o värme för att få energi o lust att göra saker.
    SÅ det är en tung uppförsbacke jobbmässigt.
    Men jag har hållt mig frisk i a f, stackars dig Lennart, krya på dig nu.

  • The_mama97mia 13 augusti 2009

    *PUFFF* men tänker ny vinkling -
    HUR GÖR DU FÖR ATT FÖRLÄNGA SEMESTERKÄNSLAN????
    Vill inte starta ny tråd, det finns så många.

    Har du ngt tips? Äter du ngt särskilt för att minnas semesterkänslan?
    Tar du fram paraplyet o ser på det med missmod o slår sen sönder farmors servis?

    Vad GÖR DU?

    (Y)

  • kattgnag 13 augusti 2009

    Bra och svår fråga...:o
    Är rädd att så fort fötterna kommer innanför "jobb-dörren" är det liksom kört. Det krävs så mycket av en hela tiden.
    Men grillning (om vädret tillåter) är ju ett sätt att förlänga känslan av ledighet/sommar. Men tyvärr bara på helgerna då.
    Jag bävar mest för tröttheten och då är det ju skönt att kunna vara ute så mycket som möjligt och dona med olika saker innan mörkret (har hus och lagård och tomt...:p) och i sin egen takt. men när hösten kommer och med den mörkret och jobbet så brukar jag ofta behöva en "nap" efter maten och sen är liksom den dagen "förstörd"...
    Men så negativ jag låter!
    Ja...Detta var en bra "ny-puffning", "mama97mia"!!
    Jag behöver få lite tips!!

  • The_mama97mia 13 augusti 2009

    hmmm... tack kattgnag...

    jag tänker att man kan förlänga semesterkänslan genom olika maträtter eller nåt?

    Jag var tvungen att rensa frys o sånt o tog fram "Oktobergryta" . BRRRRRRRRRR....

    Imorgon blir det ngt somrigt,. det blir... det blir... ja nu vet jag... det blir... hallonpaj?

  • CamillaLarsson 14 augusti 2009

    Har precis börjat min semester(Y)

  • snuosm 22 augusti 2009

    Sommarsemestern slut sedan länge för mig, men jag har dagar kvar och tar ut en vecka i början av september.

    Varför regnar det så fort det blir helg? Nåväl, jag tar tillvara nyskördade grönsaker och lagar t ex köttfärssås med egen tomatsås i. Supergoda tomater från lokal odlare, oj vad mycket smak det blir (Y) Jag fräste hackad rödlök, grön paprika och tomaterna i olja. I med vitlök, basilika, oregano, svartpeppar och örtsalt. Jag fick späda med lite vatten med en halv grönsaksbuljongtärning i. Fräste köttfärsen medans såsen puttrade på, sedan blandades färsen i såsen och smaksatte ytterligare med lite Heinz chilisås.

  • Babzan 22 augusti 2009

    Börjar jobba idag:o Om tre timmar är man tillbaka på jobbet igen! Går tillbaka till jobbet med blandade känslor. Det ska bli kul att träffa jobbarkompisarna efter 5 veckors ledighet:), men som vanligt när man varit ledig ett tag så känns det lite nervöst och pirrigt. Tänk om jag glömt bort vad och hur man gör olika arbetsmoment? :( Gulp!

  • The_mama97mia 22 augusti 2009

    Slut på semestern , men början på en härlig säsong av allt annat... Försöker njuta av helgen här, trots att det regnade igår så åt vi surströmming med stor glädje.
    Nu längtar jag ut i svampskogen. Sen ska jag koka vaxbönor till kvällens grillning, var hos min lokala handlare o köpte massor med härligt frukt o grönt som ska tillredas.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.