Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snälla hjälp mig

  • Meela 23 augusti 2009

    Jag har massor med frusen köttfärs "blandfärs" hemma och jag är så trött på allt vanligt tråkigt som "köttbullar och makaroner, spagetti och köttfärssås, hemmagjorda hamburgare, köttfärslimpa m.m" De vanliga. Jag undara om de finns något roligare man kan göra med köttfärs.
    Nu har jag precis flyttat hemifrån och är inte någon super kock så jag skulle bli glad om tipsen ni kommer med inte är allt för avancerade eller dyra.

    har tänkt göra maten reda nimorgon och kan inte sitta vid internet så länge idag så skulle bli väldigt glad om de kan komma svar så fort som möjligt!
    Tack på för hand

  • josefink83 23 augusti 2009

    Någon köttfärs el. taco paj. Går att frysa in i portionsbitar sedan.(Y)

  • Meela 23 augusti 2009

    Har du något recept på de?

  • farmoringer 23 augusti 2009

    Pastagratäng går också bra att frysa in när det är färdigt.

    Pastagratäng

    Men annars finns här köttfärsröror, såser som är smaksatta på olika sätt. Som Biff lindström eller som kalops. Man använder de ingridienser som ska vara men använder färs och gör som en sås.

  • Jenny-Anne 23 augusti 2009

    varför inte göra en lasange?:)

  • Meela 23 augusti 2009

    just lasange är jag inte så glad i jag har aldrig gjort de men gillar inte när jag har provat andras så jag har nog inte tänkt på de.
    tack för alla svar väldigt roligt att folk svarar så snabbt och hoppas på fler inlägg.

  • Okänd 23 augusti 2009

    Tycker att du skall göra dessa, lovar att du kommer att bli omåttligt populär bland dina matgäster!:

    Baconklädda färsrulader

    (Y):D

  • holeva 23 augusti 2009

    Varför inte en gratäng, typ Jansson.
    Skivad potatis varvas med stekt köttfärs, lök och/eller andra grönsaker du gillar. Slå över grädde så det knappt täcker. Är gott att blanda i lite senap i grädden.
    Grädda i 175g i 30-45 min. Känn med gaffel att potatisen är mjuk.

  • Meela 23 augusti 2009

    jo de är ju gött förståss

  • Meela 23 augusti 2009

    Baconklädda färsruladerna verkade väldigt goda

  • boz1965 23 augusti 2009

    Krydda med taco-, kebab- eller andra kryddblandningar du gillar, rulla färsen i fingertjocka rullar, trä på blötlagda träspett och grilla i ugnen. Servera med en god sallad.

  • cariwik 23 augusti 2009

    Hej på dig!
    Stek köttfärs, krydda den med salt/peppar och de kryddor du tycker om. Häll sedan i grädde och tomatpure i och låt puttra. Detta blandar du sedan med kokt ris och vips så har du en köttfärsstroganoff. Servera sallad till
    Lycka till

  • cariwik 23 augusti 2009

    Tacosoppa
    Köttfärs, potatis, lök, krossade tomater, tacokrydda och allt du kan komma på att stoppa i soppan. Låt den koka tills potatisen blir mjuk.

  • gurra_g69 23 augusti 2009

    Hej gulash soppa med köttfärs är oxå gott...

  • jeklavir 23 augusti 2009

    Hej

    Gillar du mousaka, i så fall har jag ett jätte bra recept. Det tar lite tid att laga men blir jätte gott och det blir mycket över till dagen efter.

    Hör av dig så skriver jag ner det....

  • Disen 23 augusti 2009

    Detta är också gott:p

    Biff-i-panna

  • marieyvonne 23 augusti 2009

    Jag brukar göra köttbullar med tärnad rödbeta (konserverad) och fetaost. Sedan som "vanligt" med gul lök, ströbröd, salt, peppar, ägg och vatten.:)

  • mommo 23 augusti 2009

    En plättlätt grej att göra är "Curryköttfärs". Ta 400 gr köttfärs, 2 gula lökar, mycket curry och ca 2 dl creme fraiche. Fräs först curryn i matfett, sen i med löken och bryn på den tillsammans med curryn. Lägg i köttfärsen och stek den. Salta och peppra. Till sist i med creme fraichen. Servera med ris och sallad.

  • anluk 23 augusti 2009

    Här kommer lite av mina köttfärsrätter:























    OJ blev många recept men köttfärs är gott och enkelt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.