Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarläsning

  • kicki-62 30 juni 2008

    Sommar och semester innebär ju också att man man får tid att bara slappa och läsa några bra böcker.
    Därför hoppas jag få lite bra boktips.(H)

  • Wombat04 30 juni 2008

    Vad gillar du att läsa? Är du allmän bokmal eller är det något särskilt som intresserar? (Y)

  • kicki-62 30 juni 2008

    Jag läser det mesta. Mycket svenska deckare, senast Mari Jungstedt senaste och Camilla Läckbergs sjöjungfrun. Dokumentärer är också intressanta. Egentligen gillar jag det mesta behöver bara lite förslag för att vidga mina vyer.....:D

  • Bianca 30 juni 2008

    Jag kan varmt rekommendera Mons Kallentofts böcker. Den första: midvinterblot finns på pocket nu och är jättebra. Den andra: Sommardöden är minst lika bra. Har just läst ut den sistnämnda och det var sträckläsning vill jag lova (Y)

  • Tillberga 30 juni 2008

    läste (lyssnade) nyss på
    Levande begravd av Peter James
    den tycker jag ni skall läsa om ni tycker om lite lagom rysligheter

  • Smulpajen 30 juni 2008

    Läser just nu en bok jag fick i present som heter FRI av Natsuo Kirino. Den är spännande och annorlunda. Handlar om fyra japanskor som får ett lik på halsen som de måste göra sig av med. Kan rekommenderas (Y)

  • Wombat04 30 juni 2008

    För att då inte tala om Millennium-serien. Jag gjorde fem försök innan jag kom in i "Män som hatar kvinnor", men JÖSSES, när jag väl var i rätt stämning för att börja läsa! Jag sträckläste både den och "Flickan som lekte med elden" och sedan höll jag på att dö av otålighet innan sista delen kom ut, så den fick jag köpa inbunden (de båda andra var pocket) ... Ojojoj.

  • Amika 30 juni 2008

    "Det som tillhör mig" av Anne Holt
    "Psykopaten" av Dean Koontz (enda boken av honom jag gillar, de andra är för konstiga och övernaturliga. Det här är dock en thriller i världsklass. Enda boken som fått mig att högt utbrista: Men gå inte dit!!!) :D
    "Ondskan" av Jan Guillou
    "när ingen ser" och "pappas lilla flicka" av Elisabeth George

    God sommarläsning alla! :)

  • kicki-62 30 juni 2008

    Tack för alla förslag. Håller med om Milleniumserien, går inte att sluta läsa när man har börjat. Mons Kallentofts första bok har jag läst och tyckte mycket om så nu är det bara att leta after bok nummer två.
    En annan bra svensk deckare är Carin Gerhardssens Pepparkakshuset.(Y)

  • bjuranna 30 juni 2008

    Mark Billingham´s Sömtuta och Offerlek är också bra, spännande läsning.

  • bjuranna 30 juni 2008

    Dennis Lehane skriver också mycket bra deckare (Y)

  • Wombat04 30 juni 2008

    Jaaa, Sömntuta håller jag på med nu. Raffinerad!

  • zudette 30 juni 2008

    Lyssnar mest på böcker, även om jag är ganska kräsen om vem som gör inläsningen!

    Mitt boktips är Thomas Bodströms 'Rymmaren' som var en bra och spännade bok! Vet inte vad jag förväntat mig egentligen av en fd justitsieminister men, den var faktiskt riktigt bra och jag vill läsa/höra mera....... (Y)

  • Heisjo 30 juni 2008

    Läste precis Camilla läckbergs tyskungen, man kan ju bara älska hennes böcker.:p
    rekommenderas varmt!!
    Annars är Marian Keyes böcker superbra, speciellt en oväntad semester som är en av mina favoriter.

  • micejlababy 30 juni 2008

    Nora Roberts - Livsfarlg utsikt
    Är en riktig höjdare

  • Okänd 30 juni 2008

    (Y)Jag rekommenderar böcker av Leslie Pearse.....Tamara mc Kinley.....Barbara Wood.....Dessa 3 författare är mina absoluta favoriter........annars läser jag det mesta.
    Kan rekommendera norska författare, tex.Margit Sandemo....Bente Pedersen.....Olav Ottersen mfl.........de skriver härliga serier .
    Jag läser varje dag........Älskar böcker(Y)

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Jag älskar deckare, thrillers, rysare.
    Dennis LeHanes Gone, baby gone, slukade jag i helgen.
    PÅ sommaren frossar jag i skönlitteratur, läser bara facklitteratur annars...
    Författare att rekommendera: MInette Walters, Patricia COrnwell, Kathy Reichs, Val McDermid, Jo Nesbö (tror jag han heter), Jon Avjvide Lindqvist!,
    Gillar THomas Harris böcker om Hannibal.... När lammen tystnar, Röd drake etc.
    Håller med Liliane ovan om norska författare, men i deckargenren då! Anne Holt, Unni - vad heter hon nu.... , Lindell? , Karin FOssum....

    Jag gillade också Dan Browns böcker, dom av er som inte läst Da Vincikoden och Änglar och demoner har ngt att se fram emot!

  • pia61 30 juni 2008

    Jag rekommenderar "Berlinerpopplarna" av Anne B Ragde, går för övrigt på TV just nu som serie i 6 avsnitt. Andra boken i serien heter "Eremitkräftorna", håller på att läsa den nu, också jättebra. Den tredje boken i serien ska komma ut i höst, väntar med spänning! (Y)

    Har precis läst Camilla Läckbergs senaste, Sjöjungfrun, den kunde man ju inte sluta läsa när man väl börjat!! (Y)

  • Mozarella 30 juni 2008

    Jag brukar köpa på mig ett par böcker inför varje semester för lata (H) dagar på stranden... Här kommer några tips förutom ovan nämnda Millenium-serien samt Läckbergs böcker som är superbra.:)

    "Snabba cash" samt "Aldrig Fucka upp"/ Jens Lapidus

    "Kärlek och Stålull"/ Lisbeth Pipping ( Är en själupplevd berättelse om Pippings uppväxt med en utvecklingsstörd mamma, otroligt gripande)

    "En sorts kärlek"/ Ray Kluun

    Ha en skön sommar! :) (Y)

    Mvh Mozarella

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Jag är nog lite knäpp, gillar intrigerna i Camilla Läckbergs böcker men jag fixar inte hennes språk!!!!!! Tycker det stör mig otroligt! Antagligen är det för likt mitt eget eller ngt.
    *haha*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.