Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stjärnkockarna i tv3

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    Hej vänner, för att inte kontaminera vår heliga halvåttatråd... så vill jag börja en annan för att höra vad ni tycker om det nya programmet "Stjärnkockarna" i tv3? Det började igår måndag 8 mars.

    Jag har nog inte riktigt begripit konceptet än, känns som en blandning mellan flera olika program men... ändå... Tänker ge det en chans.

    Har du sett det? Vad tycks?

  • jimboz 9 mars 2010

    Jag är lite sådär får man väl säga..konceptet med kändisar är inte min grej..Jag ser allvarligt på matlagning:) och jag tycker såna program tramsar till det bara...Det är roligare att se okända människor som verkligen vill säga något med sin matlagning...Jag ger det nog en tumme ner faktiskt (N)

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    ja jag förstår vad du menar Jimboz, det är det jag menar med att jag inte riktigt greppar konceptet här - handlar det om kändisarna eller maten, eller är det kockduellen eller är det en efterapning av Masterchef eller??? VAD????

    För övrigt tycker jag att Edvard Bloom är frän, han låter rätt lik Fredrik Lindström? Låt de två göra en svensk Hestons Feast - det vore kul! Med Herman Lindqvist som kommentator... eller nåt...

  • Marksten 9 mars 2010

    Tycker också att det är en blandning av olika matprogram.
    Men.....vad fan gör domarna. ....Det smakar bra eller
    Dom ger ju inget domarutlåtande. Dom ska ju berätta vad det smakar.
    Nääää...tacka vet jag masterchef på 8,an det är ett riktigt bra matprogram och tävling

  • The_mama97mia 9 mars 2010

    Jag håller med, älskar MasterChef och jag hade nog hoppats att detta skulle ha mera av det stuket... men...
    Det är ju jungfruveckan för detta program, även om allt är inspelat jättelångt i förväg... man kan ju hoppas att det utvecklas mer?
    Juryn här verkar vara mer åt Top Chef hållet, än Master Chef.

    När får vi ett Rosemary Schragers kockskola?

    Jag vill se Karin Fransson i teve!

  • jimboz 9 mars 2010

    Jag sitter också klistrad när Masterchef börjar, dubbelavsnitt är ju inte fel heller ..

    Jag har mina vanor, precis som alla andra :)

  • Marksten 9 mars 2010

    Ställt in allt annat nu när finalveckan är här. 17:50 är en helig tid.

  • jimboz 9 mars 2010

    Må bäste kock vinna (Y)

  • Marksten 9 mars 2010

    Jag tror det blir James som vinner.

  • jas65 10 mars 2010

    Det verkar som det kommer att bli James, men tjejen är otroligt inspirerad. Han med glsögonen jobbar med rena smaker. Alla tre är ju otroligt duktiga.
    Jag skulle vilja att det skulle bli en Svensk version av dette bra program.
    För jag skulle söka direkt till det.

    Tyvärr får stjärnkockarna en tumme ned.

    Mvh
    Anders

  • Marksten 10 mars 2010

    Skrivet av jas65 den 10 mar 2010

    Det verkar som det kommer att bli James, men tjejen är otroligt inspirerad. Han med glsögonen jobbar med rena smaker. Alla tre är ju otroligt duktiga.
    Jag skulle vilja att det skulle bli en Svensk version av dette bra program.
    För jag skulle söka direkt till det.

    Tyvärr får stjärnkockarna en tumme ned.

    Mvh
    Anders



    Svensk version vore verkligen toppen. Hör nu TV 8!!!!

  • jimboz 10 mars 2010

    Det ska bli kul att se jasen på TV (Y)

  • Gnurf 10 mars 2010

    Nä usch och fy...jas på tv...det vet vi ju hur det slutar...{weep}

    http://www.youtube.com/watch?v=1GfDskvgJag&feature=related

  • Bumbis 10 mars 2010

    Nu har jag oxå börjat titta på Rosmary Schragers köksskola och jag gillar det men har svårt för henne. Hon stönar, smaskar och pratar med mat i munnen och det har jag svårt för.

  • anitasuzanne 10 mars 2010

    Ett program som jag gillade skarpt var det danska med Camilla Plum! Underbar kvinna som absolut inte har behov av att se ut som om både köket och hon var stajlade, ett vanligt kök på landet och en vanlig kvinna med ett rejält fotfäst i myllan. Gå in på DR.dk och sök.

  • Marksten 10 mars 2010

    Rosmary Schragers???? Har jag missat ett matprogram?

    Var , när hur?

  • Bumbis 10 mars 2010

    Kanal 9 16.25.

  • Marksten 10 mars 2010

    OK, har inte 9:an.
    Men masterchef idag. Wow vilken mat. Skulle gärna vilja proväta dom rätterna. När Michelinkockarna applåderar då.... är det gott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.