Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta till fars dag?

  • frucaos 7 november 2008

    Ska ni ha det, och vad blir det då?
    Jag har tänkt prova i år. Det är faktiskt första gången jag bakar tårta till fars dag! Men när jag växte upp bakade mamma alltid tårta till pappa (och han bakade till henne på mors dag).
    Det är alltid trevligt att hitta en ursäkt för att baka en god tårta!

  • kallis 7 november 2008

    jag ska prova egna dammsugare! Arrack är gott.

  • irko 7 november 2008

    [recept] 862731[/recept]??? Vilket recept är det? Blev lite nyfiken!

  • Tillberga 7 november 2008

  • The_mama97mia 7 november 2008

    ??? blir mkt nyfiken.. är det ngn siffra för mkt eller?

  • anluk 8 november 2008

    Jag gör ingen tårta till fars dag. Kanske köper flickorna något gott fikabröd till sin pappa. Min egen pappa är död sedan många år så jag går nog upp till hans grav och sätter ett ljus imorgon.

  • imse 8 november 2008

    Sonen var tidigt ute med inköpen till Fars Dag. Det ligger en tårta i frysen och väntar. Är det någon som vill ha lite mat och tårttips så finns det lite smått&gott till far här;

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/11/06/farsdags-gott/

  • frucaos 8 november 2008

    Äsch, det blev två trådar av den här - när jag rättade till receptet. Fattar inte hur ...
    Det ska i alla fall vara Rice Krispies Tårta

  • irko 8 november 2008

    Konstigt, men om man söker på detta recept så finns det inget?????
    Klurigt!!Nyfiken!!!!

  • frucaos 8 november 2008

    Vad beträffar pålägg så har jag tänkt ta mango och hallon. Hoppas att det blir bra. Hänger ju förstås på att jag får tag i en fin mango ... Annars blir det banan och hallon tror jag.
    Nr i receptet blev fel för att det finns två id-nr på dem - och jag lyckas nästan alltid välja fel ...
    Men det är alltså rice krispies tårta som är svaret på mysteriet. :D

  • The_mama97mia 8 november 2008

    frucaos, du vet då hur man väcker intresse för ett recept!!!! *skratt*
    Lycka till med tårtan!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.