Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tinas matprogram

  • jas65 7 september 2009

    Vad tyckte ni om Tinas mat program Själv tyckte jag det var ett dåligt program om mat.
    Mvh
    Höfta på med höstkörderna
    Anders

  • ros 7 september 2009

    :oJag håller med

  • Mistys 7 september 2009

    Så vansinnigt hypat så man blev stressad fast man satt still i soffan. Nej ingen mat inspiration där inte(N) Kom på mig själv att jag satt och hyper andades så stressad blev jag Phu!!:'(

  • safir74 7 september 2009

    Jag gillar orginalet iallafall: Gordon Ramseys cookalong live. Den gick i våras (tror jag) på tv 3

  • Lilljeppe 7 september 2009

    Jag tycker också orginalet var bättre. Men Gordon är ju rolig att se och höra på:p

  • safir74 7 september 2009

    Skrivet av Lilljeppe den 7 sep 2009

    Jag tycker också orginalet var bättre. Men Gordon är ju rolig att se och höra på:p


    Japp ser fram emot nya avsnitt av Hell´s Kitchen i morgon kväll:D(Y)

  • Ular 7 september 2009

    Ja, tyvärr blev det inte någon höjdare! Hade nog förväntat mig mer, men jag håller med er övriga...det blev helt klart för stressigt. :(

  • mariaengstrom 7 september 2009

    Hade varit bättre utan Pia och inslagen!

    Fick dock ett gott skratt när pia plockade fram trägaffel istället för stekspade.

  • Vivecal 7 september 2009

    Tina Varför är hon alltid så stressad???
    Kolla in andra kockar!!!

  • turide 7 september 2009

    Ärligt talat... är ni inte lite väl kritiska ? Visserligen har Tina TV-vana, men der var ju en helt ny situation för henne ! Och vem skulle vilja ställa upp och försöka göra samma sak som Gordon Ramsay ??? Jag tycker hon gjorde det bra !!! Musslorna klarar jag mig utan, och efterrätten också, men färsbiffarna med kantarell-topping kommer jag absolut att prova (Y)

  • familjenlundin 8 september 2009

    Jag tycker det är synd att tv4 inte kan komma på något eget, utan måste köpa rättigheterna till utlänska program. Programmet får 3 av 5 av mig. Tycker som andra att det var för stressigt! :D

  • boz1965 8 september 2009

    Äsch, vad klagar ni på?

    Jag missade visserligen programmet igår, men har precis sett det på nätet (TV4's hemsida) och tycker att det var en värdig, svensk version av Gordon Ramsays program.

    Kanske är det så att ni retar er mer på Tinas skånska dialekt eftersom ni inte förstår världens vackraste språk? :p Riktigt GOD mat vet ju alla att den kommer från Skåne. Så är det bara - för vi har "GOER MAD, MÖEN MAD Å MAD I RÄTTAN TI!"

    Och "stressigt"? Jo, men det är ju lite av idén med programmet - har ni inte sett Ramsays version? Minst lika stressig skulle jag vilja påstå. Och för den som inte har jobbat i restaurangkök kan jag be att få tala om att det här var snigelfart i jämförelse.

    JAG tyckte iaf att Tina gjorde riktigt BRA ifrån sig. (L)
    Jag gillade också hennes skämt om storleken på pepparkvarnen. :D

    Programmet var både underhållande och lärorikt i mitt tycke. :)

    GO TINA!!!

    Betyg: (Y)(Y)(Y)(Y) av fem möjliga.

  • safir74 8 september 2009

    Jag gillar faktiskt Tina och ser jämt hennes program. :p

  • Gul13 8 september 2009

    Helt klart ska de ju plocka bort utmaningarna och de där andra som lagade mat och var med via tv-länk. De var ju bara ... bläää. Annars var det väl helt ok. Lite stressigt ja. Men med de borttagna programpunkterna så kommer det är bli bättre tror jag.

  • JennyV 8 september 2009

    Jag gillar Tina!! Och Gordon!! Men jag får hålla med er som tycker att programmet var stresssigt, tänkte hoppa på idén med att laga maten samtidigt som Tina men det blev inte av. Och tur var väl det för när programmet var slut hade nog inte jag varit färdig med mussloirna änns?? :( Men jag kommer fortsätta titta trots allt, gillade humorn!!!

  • mafia 8 september 2009

    (N) Stressigt och hafsigt. Det var mer show än matprogram. Synd för Tina ,som annars brukar vara bra.

  • sme 8 september 2009

    Tycker att orginalet är bättre, fast jag tycker om Tinas mat, men det blev för möe stress och hitan ditan och rörigt, men jag kommer nog att titta nästa gång med

  • boz1965 8 september 2009

    Skrivet av Gul13 den 8 sep 2009

    Helt klart ska de ju plocka bort utmaningarna och de där andra som lagade mat och var med via tv-länk. De var ju bara ... bläää. Annars var det väl helt ok. Lite stressigt ja. Men med de borttagna programpunkterna så kommer det är bli bättre tror jag.


    Varför skulle de plocka bort utmaningarna? Det ligger i programidén med "Cookalong". Återigen... Har ni inte sett originalet med Gordon Ramsay??? EXAKT samma programformat och upplägg, fast på svenska.

    Klagar man på Tinas version med utmaningarna och samtidigt säger att Gordons version "är mycket bättre" så har man inte varit särskilt uppmärksam när man har sett den engelska versionen, om man överhuvudtaget har sett den. Tar man bort utmaningarna och de som lagar mat "på länk" är det inte "Cookalong" längre, då är det ett HELT annat program. Då kan man se vilket annat matlagningsprogram som helst. Gillar ni i nte programmet så har ni förhoppningsvis en fjärrkontroll till TV:n så att det är lätt att byta kanal.

  • Diddi1982 8 september 2009

    Håller med tidigare skribenter. Tinas version av Gordons program var stressigt och inte alls lika bra som Gordon Ramseys program.
    Visst kan Gordon vara stressig och så..men man hänger med och det flyter ändå på tycker jag. Med Tina så blir det inte alls lika bra...det blev inte ens bra. Nej efter att bara ha sett en liten del av gårdagens program så har jag bestämt mig för att det är ett program som inte kommer kollas på mer och anser att det var en flopp som svensk TV tog in.

    Förstår mig inte på att Sverige ständigt måste apa efter de stora länderna då det gäller programmen. Har vi så dålig fantasi här i landet bland de som fixar med alla program eller!? Då är det illa enligt mig och man lika gärna kan slopa att göra svenska program..

  • Maifif 8 september 2009

    Hua!! vilket urdåligt program:Z det kändes oorganiserat och med en överdos stress(N)
    Kommer inte titta på det ngt mer.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.