Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips! Firefox 3.0

  • Queenie 10 augusti 2008

    Installerade precis nya Firefox, gud så bra, det innehåller ett stavningsprogram, ord den inte känner igen blir rödmarkerade, lätt då att upptäcka fel när man exempelvis skriver in recept, eller skriver här i forumet. Är det ett ord som är rödmarkerat men ändå korrekt stavat, då kan man bara klicka på det och välja "lägg till i ordlista". Så jag rekommenderar verkligen nya Firefox!

  • ingegerdb 10 augusti 2008

    Kan också rekomendera det!¨
    Kör med samma här och det är suveränt. (Y)

  • tina62 10 augusti 2008

    (Y) Ska uppdatera och ta det nya :p

  • grill 10 augusti 2008

    Oj när jag kollade fanns det på min dator. Jag har saknat det. När man skriver dokument och email tex så finns det rättstavning där...
    Himla bra ställe det här man få reda på mycket förutom mat och bakning

  • tina62 10 augusti 2008

    Jag puffar upp ......................

  • Granfot 10 augusti 2008

    Då får jag bli först med att klaga på FF3 då... Jag upplever den som mycket långsammare än 2:an, och föredrar andra läsare. (Nej, inte Internet Explorer.) Rättstavningen finns i fler webläsare ändå. :)

  • Queenie 11 augusti 2008

    Än så länge har jag inte märkt att det är segare, jag är helnöjd!

  • Smulpajen 11 augusti 2008

    En novis fråga. Har aldrig sett Firefox. Blir det ett nytt utseende på webläsaren (Explorer i mitt fall)? Går den att avinstallera i "Ta bort program"? (Alla program hittar man inte där tyvärr).
    Dumma frågor kanske, men jag lär mig gärna något nytt även idag :)(Y)

  • monac 11 augusti 2008

    Hur installerar jag det???? låter som ett super bra hjälpmedel(Y)

  • Smulpajen 11 augusti 2008

    Här finns det!
    http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

  • monac 11 augusti 2008

    hade det redan installerat...men vet fort farande inte hur jag gör???
    Det här är rätt nytt för mig!....känner mig lite dum:o

  • Granfot 11 augusti 2008

    Firefox fungerar i stort sett precis som Internet explorer. Du startar Firefox istället för Internet Explorer, och sen är det bara att surfa iväg. (Den är lik, men inte exakt likadan som IE.)

    Mycket funktioner som man lär sig under vägen, men den bästa om man inte är van vid det är Tabbar, eller "flikar". Istället för 43 öppna fönster så har du ett fönster med 43 flikar i. :)

    Lycka till!

  • Queenie 11 augusti 2008

    Hmm. Märker att Firefox verkar gilla särskrivningar, som jag är ALLERGISK mot. När jag skrev ordet vaniljsocker exempelvis kände Firefox inte igen det, när man tog lägg till i lista så fanns alternativet vanilj socker. Det har inträffat på flera ord, då är det ju inte mycket till hjälp till de som har svårt för särskrivningar.

  • Smulpajen 11 augusti 2008

    Skrivet av Granfot den 11 aug 2008

    Firefox fungerar i stort sett precis som Internet explorer. Du startar Firefox istället för Internet Explorer, och sen är det bara att surfa iväg. (Den är lik, men inte exakt likadan som IE.)

    Mycket funktioner som man lär sig under vägen, men den bästa om man inte är van vid det är Tabbar, eller "flikar". Istället för 43 öppna fönster så har du ett fönster med 43 flikar i. :)

    Lycka till!

    Tack Granfot för upplysningen! Men jag har faktiskt flikar IE också :) Men jag ska installera FF och se om jag gillar det.

  • Annras 11 augusti 2008

    Har just laddat ner Firefox 3.0.1 och har för tillfället både det och Internet Explorer. Vad jag märkte med en gång är att Firefox är betydligt snabbare. Vad jag också har märkt är att texten inte är så klar (kanske det heter högupplöst, jag vet inte) som i Internet Explorer, om ni förstår vad jag menar! Är det någon inställning man kan göra själv, eller? :o

  • Annras 12 augusti 2008

    Jag puffar !!!!!!!!:):):)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.