Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på mat som är bra att laga i fjällen

  • Matlotta 14 februari 2009

    Jag ska åka till Kläppen på sportlovet .Har ni några bra tips på mat som är enkel och gott att laga så att man slipper stå vid spisen hela dagen? Kanske något som går att förereda hemma:)

  • ros 14 februari 2009

    :)Hej!
    Jag har lagat middagsmat innan och frusit ner.
    Ex. kycklingfilégryta, fläskfilégryta, korvstroganoff mm.
    Jag hade med mig ex ris och pasta i platspåsar som var lagom till ett mål var.
    Under tiden som jag kokade riset eller pastan, så var det bara att värma den färdiglagade maten.
    Det är bra att ta med salt och kryddor.
    Lycka till och var rädd om benen(Y)

  • emaxen 14 februari 2009

    :)Vi brukar göra köttfärssås, pannbiffar och köttgrytor hemma och frysa in så är det bara att koka pasta,potatis eller ris.
    Finns ingen frys dit man åker får man hoppas på att det är minusgrader för då kan man ha maten i kylväskor ute i snön.:D
    Sen brukar jag köpa med mig några påsar med olika bröd som man bara tillsätter vatten, så har man lite nybakt bröd på kvällen till nyponsoppa eller blåbärssoppa.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.