Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på snack och bra mat för hundar

  • Liinnis 31 januari 2011

    Jag har själv hund och gillar att överaska honom med nåt nytt då och då, typ köpa nåt gott mm. Man måste ju variera sig lite för hans skull för han kan tröttna ibland på sin mat, en extremt speciell vovve. Skulle vilja ha tips på hundsnacks man antingen kan göra hemma som är roligast att fixa eller köpa. o)

  • Zeldasmatte 31 januari 2011

    Hej! Jag hörde ett tips om att inte ha maten stående framme, för då vet hunden att maten finns där och behöver inte äta upp den... Så ställ undan maten om hunden inte äter upp allt, så kanske han äter bättre när maten erbjuds, (för man vet ju inte när man får mat nästa gång!)... {eat}

    Tyvärr så kan jag inga recept på hundsnacks...

  • littlejohn 1 februari 2011

    När jag vill vara snäll med min hund då köper jag lever. Hatar lukten och tycker den är hemsk att hålla på med, men vad gör man inte. Jag skär rätt tunna skivor som jag steker, skär dem sedan i små bitar och lägger på en bricka och styckefryser.
    Sedan har man en burk full med godis, de tinar ganska fort, och håller några dagar i kylen. Det är smaskens tycker min vovve iallafall.

  • asasto 1 februari 2011

    Torkad blodpudding.

    Hembakade hundkex kan ex. göras såhär: Mixa 200-500g stekt okryddad kycklinglever med en burk krossade tomater, blanda ner grahamsmjöl + några msk torkad basilika så du får en riktigt stabbig och fast deg som du kan kavla ut och krära i bitar (alt använda pepparkaksformar), grädda i ugn ca 150-175 grader i en halvtimme. Är inte kexen torra så kan man låta dem eftertorka i ugn i några timmar, ha ugnen på ca 50grader och sätt en träslev el liknande så luckan hålls lite öppen. (blodpuddingen torkas på samma sätt)

  • Bumbis 1 februari 2011

    Hej djurälskare, jag tycker oxå om djur. Både jag och min "kompis "boz1965 har skrivit det förut. Detta är en sida för människoföda och det finns jättemånga sidor för husdjursägare med många tips för er. Visserligen finns här en massa trådar om annat än mat men djurmat tycker iallafall inte jag passar in här.

  • Liinnis 1 februari 2011

    Man tröttnar aldrig att prata om hundar, jag gillar att veta vad människor gör för att lyxa till de för sina fyrbenta vänner. Lite trevligare ibland att prata om annat som har matinnehåll, :)(Y)

  • farmoringer 1 februari 2011

    Tycker det är kul att få lite tips om fyrfota vänners godis och mat. (Y)

    Fortsätt så..

  • Liinnis 1 februari 2011

    MMM det är svårt att sluta. Gillar ju att baka så kan väl lika bra baka till sin hund me ibland:p

  • Josses 1 februari 2011

    Vi använde Doggy Grön till vår hund men i höstas så fick hon ont i sin högra höft och då fick jag tipset att börja med KLASS färsk fryst foder för i det är det så lätt att blanda ner mediciner och annat som de kan behöva.:) Busan har alltid varit dålig på att äta men sedan vi började med KLASS så hinner vi nästan inte ställa ner skålen så är den tom!:) Ok, det är lite dyrare än torrfoder men det är så roligt att se henne äta utan trug. Nu står hon nästan på fötterna våra när vi öppnar kylskåpet! Förr fick vi ropa och skaka skålen för att hon skulle komma. Hon har gått upp lite i vikt (1kg) eftersom det är en hel del energi i det men hon har fått så härlig päls! Vi har dragit ner på portionerna, enl. paketet ska hon ha 250 g / mål men nu är vi nere på 180 g / mål. Nu har vi även kunnat börja promenera mer med henne så det kg hon har gått upp är snart bort motionerat.

  • Liinnis 1 februari 2011

    Brukar köpa lite olika foder till min hund ibland för om man kör ett foder och han inte äter så kan det vara att dem har bytt recept och vad ska man ge hunden då, tycker personligen att de är bra med alternativ:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.