Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips vid köp av köksmaskin tack!

  • norabella 28 december 2009

    Jag funderar på att köpa en ordentlig köksmaskin, assistent eller vad det nu kallas. Vill ha en som funkar riktigt bra till bakning men även till annat. Har kollat lite på nätet och förstått att kitchenaid kanske inte är nåt alternativ pga att de inte är så starka i motorn. Krups hade en funktion med våg som jag tyckte verkade superbra men vet för övrigt inget om märket. I det stora hela så vet jag ingenting om köksmaskiner och vill gärna ha lite tips och råd från er som vet! Vad bör jag tänka på? Vilka har bäst rykte och vilka har ni bäst erfarenhet av?

  • Okänd 28 december 2009

    Det finns egentligen bara ett alternativ, men det kostar lite mer.

    http://www.assistent.nu/website2/1.0.2.0/2/1/index.php?/website2/1.0.2.0/2/1/index.php

    Vi har en assistent av lite äldre modell men den håller måttet än i dag!

  • Uli 28 december 2009

    Jag har en Bosch Mum6 som jag tycker ar jattebra och stark. Valde den efter att ha tittat pa Kitchenaid och Kenwood Chef maskiner.

  • idea_ 29 december 2009

    Älskar min assistent, på den tiden hette de elektrolux. Men så växte jag upp med en hemma, precis som min mor gjorde. Och mormors gamla assistent går fortfarande som en klocka hemma hos min kusin, och hon bakar allt möjligt, även tyngre degar. De nya assistenterna har många tillbehör, jag har de flesta. Älskar att använda den, i höstas gick den varm, gjorde såväl röd- som svartvinbärsjuice och äppelmos i passertillsatsen, samt äppelmust. Malde älgfärs med köttkvarnen. Önskar bara att jag hade mer bänkyta så att den fick stå framme jämnt, för då skulle jag nog använda den ännu mer. Men en gammal arbetskompis var uppvuxen med bosch och hon svor att de var det bästa som finns, håller inte med efter att ha krånglat med en på jobbet (bottnen på en degbunke ska vara helgjuten :@)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.