Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Total idetorka, finns förslag till 6 kräsna bokklubbsdamer

  • gunn4 9 januari 2011

    Skulle bli mycket tacksam om någon kunde ge mig förslag
    på något att bjuda till mina vänner i bokklubben. Vi har varit i gång många år o träffas en gång i månaden. Som ni förstår börjar ideerna tryta. Vi träffas vardagar efter jobbet, helst
    något relativt lättlagat lite ovanligt o givetvis jättegott.
    Hoppas på alla er där ute.
    Gunn

  • Hilmer54 9 januari 2011

    Tema soppa:
    Förrätt Kålrotscappuchino
    Varmrätt Svampsoppa m vitlöksbröd
    Efterrätt Sagosoppa {laugh}

    Boktips: Borta bäst m Sara Kadefors

  • MatAnders 9 januari 2011

    Kanske en god rimmad lax med dillstuvad potatis går ju bra o koka potatisen dagen innan o sen göra stuvningen o skära upp laxen precis innan, det är ju jättegott med lite pressad citron till och inte för mäktigt.
    Hur som helst lycka till.

  • The_mama97mia 9 januari 2011

    Trevligt med bokklubb!

    Några förslag från mig, vissa går jättebra att göra i ordning dagen innan
    Herrgårdskyckling á la Husse

    Kassler till sjöss

    kräftstjärtar i jalapenosås
    Ultrasnabbt om du har färsk pasta till..

    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin
    lyxigt men går att göra på kyckling eller fläskfilé

    Viltbiff á la sambal
    klassisk sambalkotlett i ugnen, tar ju lite tid men är så god sås, funkar mkt bra på annat kött än fläskkotletter och jag gillar vilt.

  • irrevirre 9 januari 2011

    Caecarsallad går att föbereda dagen innan och bara lägga ihop sedan. Jag älskar caesarsallad{eat}
    Caesarsallad med kyckling

  • irrevirre 9 januari 2011

    Vet inte hur avancerad middag det skall vara men ni träffas ju så ofta så jag antar lite lättare...?
    Denna tacotårta är smaskens. Räcker till 3 snarare än 2. Gör flera tårtor så det räcker. Färsen steker du kvällen innan.

    Hoppas du får lite idéer av oss här på MK och lycka till(Y)

    Tacotårta

  • The_mama97mia 9 januari 2011

    Det låter ju lite som om du tycker att ni kört fast i gamla hjulspår, kan du ge exempel på vad ni "brukar" bjuda på ? Kanske blir lättare att få nya tips då?

  • gunn4 9 januari 2011

    Tackar för alla tips, Tacotårtan lät riktigt kul o gott. Vi äter något lite lättare ofta soppa, gryta
    paj, risotto. Undrar hur många lager Permalänk rek till tårtan. Tack för boktipset, denna gång blir det "Spill- en damroman".

  • ros 9 januari 2011

    {snicker}Här är några förslag:
    Gillar ni ädelost? så är detta gott och snabbt att tillaga
    Lövbiffspanna med svamp
    Frasig klyftpotatis
    potatisen går att skala kvällen innan och låta ligga i kallt vatten

    Lycka till!

  • irrevirre 9 januari 2011

    Skrivet av gunn4 den 9 jan 2011

    Tackar för alla tips, Tacotårtan lät riktigt kul o gott. Vi äter något lite lättare ofta soppa, gryta
    paj, risotto. Undrar hur många lager Permalänk rek till tårtan. Tack för boktipset, denna gång blir det "Spill- en damroman".


    Der brukar bli lagom med 4 lager.
    Det finns 2 olika storlekar på tortillias. Jag brukar mest använda de stora.
    Det lär räcka med två tårtor till er 6 glada damer;)

  • Marre73 9 januari 2011

    Skrivet av gunn4 den 9 jan 2011

    Skulle bli mycket tacksam om någon kunde ge mig förslag
    på något att bjuda till mina vänner i bokklubben. Vi har varit i gång många år o träffas en gång i månaden. Som ni förstår börjar ideerna tryta. Vi träffas vardagar efter jobbet, helst
    något relativt lättlagat lite ovanligt o givetvis jättegott.
    Hoppas på alla er där ute.
    Gunn


    Testa fläskfilè utan dess like tycker jag,har fått mkt trevliga kommentarer för den och det är hur enkelt som helst att göra med lite ingredienser(Y)

  • Bumbis 9 januari 2011

    Salami och briepaj är ju jättegott och lätt, går utmärkt att göra dagen innan och värma när det är dax.

  • amoz 9 januari 2011

    Om du vill förbereda dagen innan så har jag två goda förslag.

    Olivermarinerad fläskfilé.


    Festlig potatistårta.

  • AnneNi 9 januari 2011

    Lasagne kan man förbereda innan och bara värma på. Gott och enkelt. Annars kanske någon god thaikycklinggryta med ris eller hemmagjord pizza.
    Lycka till!

  • LEDIVO 9 januari 2011

    Lättlagat, jättegott och ser trevligt ut att servera.
    Lycka till med nästa bokträff!
    Risrand med kyckling och räkor

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.