Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tranbär

  • lillawe 11 oktober 2011

    Har idag plockat (för första) gången tranbär. Är det någon som har något annorlunda recept omkring detta bär.
    {waiting}

  • Kakan1986 12 oktober 2011

    Annorlunda recept har jag inte men jag har själv funderat på att testa dessa i någon köttgryta. Helst skulle väl det vara med viltkött, typ älg. Men jag har inte provat än.

  • pihal 12 oktober 2011

    Tranbär går väldigt bra ihop med allt vilt, samt fågel. Det är också väldigt gott att ha i bröd eller kakor.

  • Cassiopeya 12 oktober 2011

    Åt tranbärsmuffins igår :)

  • lena4 12 oktober 2011

    Går det bra att torka tranbär själv ?
    Det är jättegott tycker jag.
    Har bakat LCHF tranbärsmuffins som va mumsiga.

  • amoz 12 oktober 2011

    Jag älskat tranbär i alla former och dricker faktiskt tranbärsjuice varje morgon för det ska vara bra för njurarna (vill inte få njurstensanfall igen:s). Äter också torkade tranbär som de är eller använder de i köket. Mitt senaste recept med just tranbär blev jättegott!

    Amoz kantarelltoppade ytterfilé med liten potatiskaka och tranbärssås.

  • lillawe 12 oktober 2011

    Tack snälla ni för tipsen!:)

  • The_mama97mia 12 oktober 2011

    Just torkade tranbär verkar vara "inne" nu, dyrt och exklusivt!

  • Vetebullen 12 oktober 2011

    Du kan göra tjinuskisås, en typ av kolasås och hälla det över frysta hela tranbär. Gott med det söta mot det sura (Y)

  • Vetebullen 12 oktober 2011

    Skrivet av Vetebullen den 12 okt 2011

    Du kan göra tjinuskisås, en typ av kolasås och hälla det över frysta hela tranbär. Gott med det söta mot det sura (Y)

    Glömde att såsen ska vara het när du häller det på bären :-)

  • MosterNettan 14 oktober 2011

    Tranbärsmarmelad eller sylt till ost och kex är jättegott, likaså havtornsmarmelad.

    Annars dricker jag gärna som måltidsdryck eller varför inte en Cosmopolitan...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.