Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Trevlig konversation.

  • Lange 12 december 2008

    Här vill jag ha en trevlig konversation utan chattspråk, svordomar, påhopp och andra obehagligheter.

  • boz1965 12 december 2008

    Det tycker jag låter som en bra idé. (Y)

  • Lange 12 december 2008

    Man möts av så mycket elände och så många hårda ord bara man slår upp en vanlig dagstidning så visst vore det kul med något som är trevligt och positivt.
    Jag kollade lite på din sida boz och hittade flera recept som jag måste spara så häng kvar på MK tills jag fått lite ordning på mina redan sparade.......

  • boz1965 12 december 2008

    Ingen fara. Jag låter mig inte skrämmas bort av några otrevliga incidenter.

  • Lange 12 december 2008

    Skönt att höra.
    Kan du inte berätta lite om hur du tänker fira Lucia imorgon?:D

  • kajsa36 12 december 2008

    ja jag vill oxå veta.... boz 1965 vad gör du i morgon??

  • markus 12 december 2008

    Lucia har väl varit barnens scenpremiär. Första lussetåget och framträdandet för föräldrarna. Det klart att det vore trevligt med lite lussefika på sängkanten...

  • Lange 12 december 2008

    Har du några kottar som kan lussa eller trevliga vänner som kan göra ett inhopp kanske? Jämtland är trevligt men lite för lång träcka för en gravid kvinna att tillryggalägga på några få timmar tyvärr annars hade jag lussat direkt.(Y)

  • Lange 12 december 2008

    Oj oj jag missade visst en bokstav. Hoppas inte bokstavspolisen kommer och tar mig nu.

  • markus 12 december 2008

    :D:D:D Passa bokstavspolisen...
    Jag har en potentiell kaffebryggare på 6 år...:p
    Men det brukar sluta med att vi sitter på hans sängkant och fikar....

  • The_mama97mia 12 december 2008

    på tal om trevlig konversation . får jag våga mig på att slå ett slag för chatten här på mk?
    *ler*

  • Lange 12 december 2008

    Jag är ingen stor chattare men tack för tipset. Ville främst ha ett prov på att trådar kan vara trevliga och artiga.:p

  • markus 12 december 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 dec 2008

    på tal om trevlig konversation . får jag våga mig på att slå ett slag för chatten här på mk?
    *ler*


    Visst, men inte inloggad själv!?

  • boz1965 12 december 2008

    Jag har redan firat idag med lussefirande i kyrkan med skolan jag jobbade på som IT-pedagog tidigare. I morgon kommer jag och min sambo att plocka Lego* hela förmiddagen och skicka iväg runt hela världen. På eftermiddagen kommer vi att slappa. Vad vi sedan gör på kvällen, ja, det ska jag nog inte ta upp här :p

    *Vi driver en webbshop med begagnat Lego. Den som vill ha adressen dit kan få den i ett privat mess. Jag vill ju bara ha seriösa kunder. :)

  • Bohnke-Oslo 12 december 2008

    tack för din seriösa och pedagogiska sätt att starta en debatt

  • Gnurf 12 december 2008

    Jag och min pojkvän kommer oxå bara att slappa hela dagen imorgon...:Z

  • Lange 12 december 2008

    Skicka gärna adressen om du anser mig seriös.......
    Jag ska tillbringa Lucia i pulkabacken och bara njuta medan vi har snö även på dessa breddgrader.
    Gubben jobbar natt och kaffekokaren i lämplig ålder har jag lånat ut till mormor. Den äldsta varianten är 18 och lär sova sig igenom halva lucia och småkottarna bör nog hållas ifrån allt elektriskt, blött, farligt och framförallt brännbart.

  • boz1965 12 december 2008

    Skrivet av Lange den 12 dec 2008

    Skicka gärna adressen om du anser mig seriös.......
    Jag ska tillbringa Lucia i pulkabacken och bara njuta medan vi har snö även på dessa breddgrader.
    Gubben jobbar natt och kaffekokaren i lämplig ålder har jag lånat ut till mormor. Den äldsta varianten är 18 och lär sova sig igenom halva lucia och småkottarna bör nog hållas ifrån allt elektriskt, blött, farligt och framförallt brännbart.


    Adressen skickad :)

  • boz1965 12 december 2008

    Förresten.

    Hur tillbringar ni julen i år?
    Hemma med familjen? Eller åker ni bort, kanske t.o.m. utomlands?

    Själv ska jag och sambon fira med min syster och hennes två döttrar med familjer. Men kruxet är att de är vegetarianer, så vill sambon och jag ha köttbullar, prinskorv och skinka så får vi allt ta med oss det själv. Men det går ju det också. :) Lutfisk äter ingen av oss, så det är inget problem.

  • elpatron 12 december 2008

    Skrivet av boz1965 den 12 dec 2008

    Ingen fara. Jag låter mig inte skrämmas bort av några otrevliga incidenter.


    Jag fattar piken och jag tycker om dig oxo, speciellt din fina juliga avatar du har, den är jättefin och söt. Har du hittat den på ngn julsida som man kan ladda ner eller har du kanske gjort den själv i ngt program?

    Själv ska jag inte lussa alls, det gör man inte i Spanien, men pussa kanske. Men tar igen det i form av att äta massor av mammas julmat när jag kommer hem snart :)

    Peace love and understanding (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.