Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är ett absolut måste på ditt julbord?

  • boz1965 23 november 2008

    Vad MÅSTE du ha på ditt julbord för att du ska kunna kalla det, just julbord?

    Tre saker för min del: Skinka, små köttbullar med kryddpeppar i och så ris à-la malta.

    Sedan brukar jag bulla upp med annat jag känner för, bl.a. dansk flæskesteg med rødkål, plumpudding eftersom min ena systerdotters sambo är engelsman + annat smått och gott.

  • lenajeanette 23 november 2008

    Skinka, Janssons frestelse och inlagd sill.....(orginellt?)

  • princesstess 23 november 2008

    Pappas danska julmiddag med anka är det enda måstet för mig! :D

  • dilba2 23 november 2008

    Rensallad är ett måste!
    Ägghalvor med kaviargrädde, små kryddiga köttbullar och vitlökssill.(Y)

  • busan37 23 november 2008

    Skinka, prinskorv och köttbullar är mina måsten

  • kickiekblad 23 november 2008

    Skinka köttbullar kålpuding prinskorvar

  • segerwitch 23 november 2008

    :D Dopp i gryta, skinka, olika sillinläggningar! Försökte en gång slopa dopp i gryta, men då sa ungarna" Vill du förstöra julen för oss?"(L) Så den hänger med varje år + all som brukar vara på ett julbord(Y)

  • Babzan 23 november 2008

    Janssons frestelse är ett måste( fast det är bara jag i familjen som äter det) annars är förstås julskinka ett måste och sillsallad(Y) Det gick åt 4 skinkor förra julen!:o

  • boz1965 23 november 2008

    Jag höll ju på att glömma den hemgjorda pressyltan och prinskorven som man har snittat i ändarna innan stekningen. Och GLÖGGEN inte att förglömma. I glöggen vill jag ha korinter eller sultanrussin istället för vanliga russin. Och flagad mandel ska det vara - inte hel eller hackad.

  • stinalena 23 november 2008

    Prinskorv, köttbullar,lax och rödbetssallad. Resten klarar jag mig faktiskt utan.

  • Disen 23 november 2008

    Förutom skinka, janssons, sill, köttbullar m m, så MÅSTE GRÖNKÅL finnas på bordet.
    Det blir ingen jul utan grönkål. mums!:p

  • ros 23 november 2008

    Julskinka, janssons frestelse, egengjorda köttbullar, ägghalvor med räkor och rom på, prinskorv, rödbetssallad, sill, senap, revbensspjäll, dopp i grytan, gravad lax med hovmästarsås, brysselkål, tomat/rödlök/fetasallad

  • segerwitch 23 november 2008

    :pJag glömde Jansson, det är ett måste(Y)

    Som alltid när jag tänker på Janssons, så har vi i familjen en liten rolig berättelse.
    Jag erbjöd mig att göra Janssons för några år sen, då sa min dotter att hon skulle göra den, för hennes var mycket godare, för hon hade fått ett recept av Edda (fd svärdotter) och det var det godaste hon hade smakat på, då fick jag mig ett gott skratt, det var mitt recept som Edda använde, för hon kunde inte göra Janssons:p

  • Challan 23 november 2008

    Grönkålssallad, långkål, sill och julmust förstås:D

  • croxie64 23 november 2008

    Jag har faktiskt klarat mig alldeles utmärkt utan både skinkan och julmusten i 5 år nu. Men...jag brukar laga till vad jag kan hitta ingredienser till häromkring. Ris-ala-malta till exempel. Det gör jag alltid till jul oavsett var jag befinner mig.
    Men annars så äter vi gås på jul :)


    C.

  • MrsC 23 november 2008

    Ett måste (Y) på mitt julbord, jag kokar in dem själv till mig och min bror.

    Inkokta Grisfötter

  • Nallepuh13 23 november 2008

    Skinka, janssons frestelse, prinskorv, köttullar, rödkål, rödbetssallad, pressylta m m och så naturligtvis GLÖGG:D

  • MrsC 23 november 2008

    oxå ett måste: (Y)
    Gullis Ugnsstekta Revbenspjäll

  • MrsC 23 november 2008

    Leverpastej

  • marwis 23 november 2008

    Skrivet av lenajeanette den 23 nov 2008

    Skinka, Janssons frestelse och inlagd sill.....(orginellt?)


    Instämmer till fullo!:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.