Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är ett absolut måste på ditt julbord?

  • MrsC 23 november 2008

    Ägg skagen

  • anki54 23 november 2008

    Skinka,janssons frestelse,köttbullar, revbensspjäll lax,prinskorv,rödbetsallad tunnbröd,leverpastej mm och Glögg

  • Fiona 23 november 2008

    köttbullar (egentligen morfars, men han lever ju inte längre så.. hemlagade blir nya kravet) prinskorv och kokt potatis...

  • elpatron 24 november 2008

    en hela kanelvodka och en näve risgröt och en flaska sirap

  • kajsa36 24 november 2008

    För mig är janssonsfrestelse, hemrullade köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, ägghalvor med majonäs/kaviar, julskinka, olika sill, gravad lax, mm ett måste :p

  • festmaten 24 november 2008

    Ägg o sill, Jansson, rökt ål, ris a la malta.
    Och någon god sallad, behöver lite nyttiga och lätta vitaminer till all julmaten.

  • LindaPortos 24 november 2008

    På mitt jul bord så ska det vara julskinka, janssons frestelse, julmust, och rödbetssallad sen så är jag gärna nöjd.

  • Supervanten 14 november 2012

    Puffar lite i tråden, börjar bli sugen på julmys!

    Mina måsten på julbordet är gravad lax med hovmästarsås, inlagd sill, köttbullar, julskinka och rödbetssallad. Och så kokt potatis förstås! Att dricka vill jag ha glögg som fördrink och därefter julmust. Åh så sugen jag blir på julmat nu!!!

  • Guslin02 14 november 2012

    1. Skinka
    2. Sillsallad
    3. Köttbullar och prinskorv
    4 Janssons frestese
    5 lutfisk

  • ritter89 14 november 2012

    Stekta kroppkakor, ägghalvor med majonnäs och räkor, prinskorv och köttbullar

  • Akinna3 14 november 2012

    Skinka och grönkål är ett måste

  • Lenkan 15 november 2012

    Skinka, prinskorv och köttbullar. Och skånsk senap!

  • modoc 15 november 2012

    Sallad med rödkål, apelsin och valnötter och sen en dressing till... Haft den på julbordet i flera år och den är ett måste!

  • mammis 15 november 2012

    {dance}Janssons
    sill..flera sorter
    köttbullar
    skinka
    korv
    Vörtbröd
    lax...kallrökt
    Ägghalvor med räkor
    Omelett med kantarellstuvning
    Rödkål
    Brunkål
    Patè med cumberlandsås
    Äggegott (en tradition i familjen)
    Glögg och julmust
    Julsnaps
    Och i år blir det grisfötter
    Äggost
    Sylta
    Rödbetssallad
    Varmrökt lax med romsås
    Lite kokt potatis
    Ägghalvor med räkor
    Patè med cumberlanssås
    Flera sorters bröd

  • sikaal 15 november 2012

    Tänk vad olika det är, Jansson frestelse har aldrig förekommit på julbordet i mitt föräldrahem, det var nyårsmat! Inte heller hos svärföräldrarna.

    Om jag skall välja en sak som jag absolut vill ha med, är det Rödkålssallad. Det är ju ett tillbehör men har funnits hos oss i ca 50 år!

    Rödkålssallad

  • rosatalo 15 november 2012

    Karelska piroger, finsk kålrotslåda, Janssons frestelse och köttbullar.

  • mrveboa 15 november 2012

    Jansson, hemgjorda köttbullar, råkomelett, senap o sill...

  • MosterNettan 15 november 2012

    Mina köttbullar, julskinka, coleslaw med ananas, marinerade revbensspjäll och omelett med god stuvning.

  • Mellanbellan 15 november 2012

    Ingen jul utan skinka. Sötstark senap på den och tunnbröd under. Det gäller från uppesittarkvällen tills skinkan är slut. Sen gäller kalvsylta med rödbetssallad och stekt inlagd strömming samt mycket annat men skinka, kalvsylta och inlagd strömming är mina måsten.

  • vanillalover 15 november 2012

    Kan hoppa allt bara jag får Långkålen!! Me love!
    Dock har jag ättika i min oxå och det e nog inte så vanligt, vad jag kan se här....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.