Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter du helst?

  • Maripoosa 3 september 2008

    svårt svårt. Jag svarar
    Kyckling, all frukt och grönsaker :) Dessutom är jag galen i jasmineris (L)

  • boz1965 3 september 2008

    Skrivet av Maripoosa den 3 sep 2008

    svårt svårt. Jag svarar
    Kyckling, all frukt och grönsaker :) Dessutom är jag galen i jasmineris (L)


    Jasminris är gott, men jag klarar mig utan det. Det som jag VERKLIGEN hade saknat är i så fall potatis. Potatis i alla former är en av mina passioner i livet. Livet hade varit bra fattigt utan potatis.

  • 57barbro 3 september 2008

    Jag håller med boz1965!
    Livet skulle vara väldigt fattigt utan potatis. Tänk vad mycket gott man kan göra av potatis...raggmunkar, gratäng, råstekt, hasselbackare, kokt, mosad, skivad osv....

    Något jag måste få ibland är spagetti och köttfärssås, låter banalt men vi har en son som formligen hatar den rätten, så det blir inte ofta vi äter denna klassiker. Jag vill ju gärna att mina barn blir mätt!

  • frucaos 3 september 2008

    Hm... chiliconcarne... bacon, fisk, frukt i de flesta former. Yogurt, ost. (Något jag saknat när jag varit i länder där det inte finns!)
    Det är mycket som jag skulle bli mer eller mindre knäpp utan tror jag. Variation är ju en av de bättre tingen när det gäller mat!
    Håller med om att potatis är användbart, men jag är en stor pastaälskare, och även jag tycker väldigt bra om jasminris.

  • monkan1 3 september 2008

    Palt (hemlagad,såklart) :D , röding, lax,makrill. Sen finns det ju mycket annat som jag gillar, men palt vill jag inte vara utan. (Y)

  • JennyV 3 september 2008

    Hmmm, det var en svår fråga..... kanske man saknar något när man verkligen inte kan få det?!! Men vad skulle det vara??? Tacos vill jag hemskt gärna ha någon gång emellanåt, kyckling är gott, soppa smaksens, en god köttbit är aldrig fel.... men måste äta något speciellt... jag får nog återkomma med den frågan när jag funderat lite! Det var en bra fråga som jag ska ställa till min kompis som precis åkt till Kina, hon ska vara borta till jul och kommer nog definitivt sakna något....!!

  • anluk 3 september 2008

    För en matglad person som jag är det inte lätt att välja ut något specifikt.
    Älskar mammas kroppkakor, rotmos och så spagetti och köttfärssås!

  • ElinL2 3 september 2008

    Stekt strömming med mammas potatismos och lingon sylt!!!!

  • Virvlande 3 september 2008

    Raggmunk med bacon går absolut inte att leva utan! En saftig köttbit med klyftpotatis och tzatziki är heller inte fel!(L)

  • PinkLadie 6 september 2008

    Skrivet av Virvlande den 3 sep 2008

    Raggmunk med bacon går absolut inte att leva utan! En saftig köttbit med klyftpotatis och tzatziki är heller inte fel!(L)

    Ja! Tzatziki kan jag riktigt längta efter... Även vitlöksgratinerade sniglar... :p

  • NewDown 6 september 2008

    Skrivet av PinkLadie den 6 sep 2008

    Ja! Tzatziki kan jag riktigt längta efter... Även vitlöksgratinerade sniglar... :p



    Sniglar!!! ......uuuoohh, ..........nej tacka vet jag mammas kroppkakor.
    En krämig potatisgratäng och en god köttabit är häller inte fyskam.

  • ros 6 september 2008

    :)Det finns så mycket gott att äta:
    Kött och kyckling i alla dess former.
    Potatis, pasta, ris, grönsaker och rotfrukter.(Y)(Y)(Y)

  • maggi 6 september 2008

    Helst äter jag olika grytor , och en av mina favoriter är min kasslergryta(Y) Den kan man ju äta varje vecka. Men det finns ju så mycket annat gott som t.e.x kyckling och lamm.:p Ja och så en god sallad med tzatziki till är ju aldrig fel.

  • segerwitch 6 september 2008

    Skrivet av Smulpajen den 2 sep 2008

    Skrivet av segerwitch den 23 aug 2008

    :'(En riktig taco som i mexico, jag längtar så efter det! inte den surrogaten som finns här:'(
    (Y)Pasta i alla former(Y)

    Du, hur gör man riktigt tacos? Det skulle jag gärna prova(L) Har också hört att det vi äter här är surrogat:(


    Vad jag kallar riktiga tacos är: majstortilla den smakar inte som den vi kan köpa här,den är mycket tunnare och den är vit, (det gick att få tag på den djupfryst i göteborg i mitten på 1990 talet på ica citygross, dom tog inte in den mer)den fylls med olika grytor (har aldrig sett en taco med köttfärs i mexiko)sen i norra mexiko har man vetetortillan, även den mycket tunnare en de som säljs här,där har man även olika grytor att fylla med, tacos räknas aldrig som middag,vetetortillan är ok i smaken, men alldeles för tjock, sen finns det en uppsjö av amerikaneserade rätter, som äts av "pochos" mexikanare som bor i Usa.

  • Okänd 6 september 2008

    Älgkött och färs kan jag inte klara mig utan...ej heller potatis.
    Listan kan göras lång...men nöjer mig med att säga älgkött.

  • Babzan 6 september 2008

    Skulle nog inte överleva utan pasta i olika former:'(

    Evaldos fläskkarre i lergryta får hela familjen på topphumör(Y), men faller tyvärr inte min dotter i smaken som är vegetarian, hon får skylla sig själv!:D

  • sockerflis 6 september 2008

    Jag gillar kyckling... köttfärssås och spagetti är fånigt gott tycker jag...
    Tacos... Nudel wookar... (L)

  • farmoringer 6 september 2008

    Här kommer en spagetti och köttfärssås älskare till. Det måste jag bara ha ibland. Men säger som Liliane, älgkött.... Jag gör allt på älgkött... Men jag har svårt för att säga bara en rätt. Finns så mycket som jag inte skulle klara mig utan...(L) mat...

  • Penne 6 september 2008

    Vad jag kallar riktiga tacos är: majstortilla den smakar inte som den vi kan köpa här,den är mycket tunnare och den är vit, (det gick att få tag på den djupfryst i göteborg i mitten på 1990 talet på ica citygross, dom tog inte in den mer)den fylls med olika grytor (har aldrig sett en taco med köttfärs i mexiko)sen i norra mexiko har man vetetortillan, även den mycket tunnare en de som säljs här,där har man även olika grytor att fylla med, tacos räknas aldrig som middag,vetetortillan är ok i smaken, men alldeles för tjock, sen finns det en uppsjö av amerikaneserade rätter, som äts av "pochos" mexikanare som bor i Usa.

    Vad är det för grytor man fyller med då, vad kan de innehålla? De här amerikaniserade tacosen då, har du någon erfarenhet av sånna? Är jättespännande o höra hur man själv kan variera sina tacos ju...!

  • Penne 6 september 2008

    Skrivet av segerwitch den 6 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 2 sep 2008

    Skrivet av segerwitch den 23 aug 2008

    :'(En riktig taco som i mexico, jag längtar så efter det! inte den surrogaten som finns här:'(
    (Y)Pasta i alla former(Y)

    Du, hur gör man riktigt tacos? Det skulle jag gärna prova(L) Har också hört att det vi äter här är surrogat:(


    Vad jag kallar riktiga tacos är: majstortilla den smakar inte som den vi kan köpa här,den är mycket tunnare och den är vit, (det gick att få tag på den djupfryst i göteborg i mitten på 1990 talet på ica citygross, dom tog inte in den mer)den fylls med olika grytor (har aldrig sett en taco med köttfärs i mexiko)sen i norra mexiko har man vetetortillan, även den mycket tunnare en de som säljs här,där har man även olika grytor att fylla med, tacos räknas aldrig som middag,vetetortillan är ok i smaken, men alldeles för tjock, sen finns det en uppsjö av amerikaneserade rätter, som äts av "pochos" mexikanare som bor i Usa.



    Nu blev det galet, så här skulle jag ju göra...

    Vad är det för grytor man fyller med då, vad kan de innehålla? De här amerikaniserade tacosen då, har du någon erfarenhet av sånna? Är jättespännande o höra hur man själv kan variera sina tacos ju...!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.