Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad fattas i repliken?

  • boz1965 4 september 2009

    En ny lek jag kom på för en stund sedan:

    VAD FATTAS I FILMCITATET?

    Den går till som så att jag ger en hyfsat känd replik från en hyfsat känd film (alltså ingen replik från en okänd, tjeckisk film noir som bara regissörens närmast sörjade har sett) och utelämnar ett ord. Du gissar på ordet (eller googlar på repliken) och skriver också vilken filmen är och ger sedan ett nytt citat för nästa person att ge det rätta ordet och den rätta filmen till.

    Exempel:

    Jag frågar: "Yippie kai-yeay ..." (Och ersätter det utelämnade ordet med tre punkter, varken mer eller mindre, vilket är grammatiskt riktigt)

    Nästa person svarar: "motherfucker (Die Hard)", filmens namn inom parentes så att man vet vilket som är vilket. och ger en ny replik med ett ord uteslutet, någonstans i meningen.

    ------------------------------------------------------------------------------

    Här är mitt första bidrag:

    "Of all the gin ... in all the towns in all the world, she walks into mine"

    Ledtråd: 40-talsfilm.

    Lycka till.

  • marielotta 4 september 2009

    "Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine"
    Casablanca :)

    Vidare till 80-talet
    "Take me to....or lose me forever"

  • boz1965 4 september 2009

    Lite kuriosa: Det enda TALADE ordet i filmen "Det våras för stumfilmen" från 1976 uttalas av den person som man MINST väntade sig det av: mimaren Marcel Marceau. Ordet var "NON!", som var ett svar på frågan om han kunde tänka sig att ställa upp på en roll i filmen. Jag ska INTE ta upp detta i en fråga eftersom jag tycker att det är liiite väl elakt att bara sätta ut tre punkter. :D

  • Solitarie 2 oktober 2011

    Take me to BED or lose me forever (Top Gun)?

    En lätt nu ;) (tror jag)
    "Life is like a box of ..... you never know what you gonna get."

  • Lenkan 2 oktober 2011

    Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get - Forrest Gump

    "I love the smell of...in the morning"

  • bigganv 2 oktober 2011

    I love the smell of NAPALM in the morning - Apocalypse now

    "Nobody puts .......... in a corner"

  • boz1965 2 oktober 2011

    "baby" - Dirty Dancing.

    "I love waking up in the ... not knowing where I’m gonna go or who I’m gonna meet"

  • Solitarie 2 oktober 2011

    I love waking up in the MORNING not knowing where I’m gonna go or who I’m gonna meet - TItanic!

    "All work and no ... makes Jack a dull boy"

  • boz1965 2 oktober 2011

    "play" - The Shining.

    "..., det här var det värsta jag har varit med om, tror jag."

  • Lenkan 3 oktober 2011

    "OBOY, det här var det värsta jag varit med om, tror jag" Djungelboken! {clap}

    "F*ck me gently with a..."
    Hint: 80-tal

  • ScarlettRose 3 oktober 2011

    "F*ck me gently with a chainsaw"
    Häxor, läxor och dödliga lektioner (Originaltitel: Heathers)

    I'm not ... . I'm just curious.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.