Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kan du INTE klara dig utan i köket?

  • Smulpajen 26 maj 2008

    Har funderat på vad man absolut inte vill eller kan klara sig utan. Jag har två saker som nr 1. Hushållsassistent och matberedaren. I assistenten gör jag all deg till bröd och bullar. I matberedaren hackar, river och blandar jag mindre saker. Scones och pajdeg t ex.

    Vad är dina favoritprylar?

  • Amika 26 maj 2008

    Spisen? Och sen mina gammeldags bunkar i porslin som man kan ställa på kant när man vispar saker i dem. :) Elvispen är oumbärlig för min del med. För vissa saker orkar jag inte arbeta för hand. Annars vill jag gärna göra det. Jag känner bäst på degen när det är tillräckligt med mjöl i om jag rör den för hand.

  • Nettie 26 maj 2008

    Jag skulle inte klara mig utan mina knivar:p

  • monac 26 maj 2008

    en bra pepparkvarn,stavmixer och ett par ohygligt vassa knivar!(Y)

  • evaldo 26 maj 2008

    Inspration kan jag inte vara utan när jag lagar mat.
    :pDå blir det bara pannkaka av alltihopa.

  • Mifero 26 maj 2008

    Ingefära, kardemumma, lök och jordgubbar.(L)

  • tina62 26 maj 2008

    Diskmaskinen

  • The_mama97mia 26 maj 2008

    Bra sagt Evaldo, utan inspiration ingen mat.....
    När jag ibland lagar mat hemma hos andra stör jag mig på att de inte har bra knivar - så det får nog bli min röst på det. Jo, och en skarp potatisskalare, Nils Johans potatisskalaren Jonas, den gamle klassikern.....

  • frucaos 26 maj 2008

    Det är väl en sak att KLARA sig utan, en helt annan vad man kan tänka sig att vara utan... Jag klarade mig utan det mesta i 4 månader när vi renoverade köket - men det var inte särskilt kul!
    Jag vill inte vara utan spis (inkl ugn), mikro, matberedare, bra knivar, kylskåp och frys. Är väldans fäst vid min stora gjutjärnsgryta, den är super till allt från soppor till köttfärsröror.

  • Wombat04 26 maj 2008

    Jag klarar mig definitivt inte utan glassmaskin, mixer, vitlök och lök. Plus en urmodig gammal hushållsassistent som vi tog över efter mormor och morfar som är superbra på att knåda degar (vi har t o m korvstoppningsutrustning till den). Färsk frukt och bär, helst jordgubbar, hallon, blåbär och krusbär, är också ett måste.

  • lilas 26 maj 2008

    Jag klarar mej inte utan mina knivar. Riktigt vassa ska dom vara! Min stora gjutgärnswok är oxå nåt jag använder väldigt ofta, till alla möjliga sorters grytor och även soppor o dyl.
    Diskmaskinen är ju bra den oxå... men det gick ju bra en gång i tiden, innan den vi har nu kom på plats:) Kryddor av olika slag är väldigt viktiga i vårat kök.

  • lenajeanette 26 maj 2008

    Svartpeppar kan jag
    mig utan, helst då grovmalen.

    Matberedaren, elvisp och hushållsassistenten. är andra saker.

  • lenajeanette 26 maj 2008

    Svartpeppar kan jag inte klara mig utan ska det va....:p

  • tilda 27 maj 2008

    Mina knivar.

  • anluk 27 maj 2008

    Är ju mycket man inte klarar sig utan men jag hade blivit tokig utan diskmaskin kan jag tala om.....

  • Heisjo 27 maj 2008

    Oj, det är mycket när man tänker efter....
    Kryddor, knivar, min underbara mortel och så klart.....MIN SPIS!
    Listan kan göras lååång:)

  • monac 27 maj 2008

    rostfria bunkar i alla storlekar & oumbärligt oxå:D
    p.s. dessa går inte att diska sönder heller, inte ens om man är irriterad!

  • Ekorrungen 28 maj 2008

    Micron! mm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.