Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • irrevirre 30 december 2007

    Här finns många alias. .... undrar om de har någon historia bakom??? Gosegumman, lilljeppe och all vad ni heter:-)

    Mitt eget kommer från min storebror som började kalla mig IrreVirre när jag var i tonåren. (Jag heter Iréne)

    Min man tycker INTE om mitt Alias hihii. Men jag har inget emot det och min storebror kallar mig alltid "Irre" än idag.

  • lennali 30 december 2007

    Min alias historia: Lite från förnamnet och lite från efternamnet, ett gammalt, gammalt lösenord.

  • JE 30 december 2007

    Från en servitris som alltid ropade night chef innan hon försvann i natten! kortare version av god night chef, godnatt kocken.

  • Suddisen 30 december 2007

    Från efternamnet (Sundell)

  • MrsC 30 december 2007

    Jag är gift med en engelsman vars efternamn börjar på C därav MrsC.

  • 30 december 2007

    mitt är alla bokstäver från mitt namn som jag bara blandat ihop

  • 30 december 2007

    Jag gillar våren i allmänhet (vem gör inte det?)
    och vitsippor i synnerhet.
    Därav namnet Anemone Nemorosa,
    fast här använder jag bara "efternamnet".

  • Queenie 30 december 2007

    Mitt nick kommer från DC-tiden, då jag startade en hub, vi i staff skaffade oss alla adliga titlar, jag blev Queen-Ingela, det heter jag även som översättare. Här blev det, varför vet jag faktiskt inte, en förkortad variant "Queenie".

  • Lilljeppe 31 december 2007

    Min histora om namnet Lilljeppe.
    Det kommer ifrån efternamnet där alla i släkten fått smeknamnet Jeppe. I Uppsala kommun där jag och min mamma och man arbetar som ekonomer kallas min mor stor Jeppe, jag Lilljeppe och min man Jeppe för att skilja oss åt, eller nåt sånt:o. Minijeppe är vår 11 åring. Efter henne hade de inga fler namn till oss:p

  • Okänd 31 december 2007

    Heter faktiskt Liliane som andra namn.

  • styvan 31 december 2007

    Styvan är min namnkod på jobbet, och ofta kallas jag för det oxå av mina arbetskamrater:p:D

  • anluk 31 december 2007

    Lite från förnamn, blandat med efternamn (inte helt korrekt). Är helt enkelt en gammal inloggning från mitt fd jobb.

  • mammis 31 december 2007

    Och min ena dotter kallar mig för mammis :D

  • evaldo 31 december 2007

    Evaldo kommer från mitt mellannamn som är Evald.
    Mitt förnamn är Yngve, och att det blev Evaldo beror på att i Spanien där vi vistas på ledig tid hade spaniorerna svårt att säga Yngve, det kunde bli vad som helst.
    Då blev det att där heter jag Evaldo.

  • LillaJa 31 december 2007

    Bodde tillfälligt där år 1999... då jag gick med i Matklubben. Skrev nog fel på någon av raderna. därav namnet.......(det går ju ej att ändra)......men va :'( Det funkar ju.

  • Ekorrungen 31 december 2007

    Kommer från att jag bara ÄLSKAR:)(Y) Gyllene Tider, inget annat!:p

  • irrevirre 31 december 2007

    Hahaha, det var ju riktigt spännande att höra historierna bakom! tack för att ni delar med er;-)

  • Lena 31 december 2007

    Jag tog katta för jag älskar katter har en egen som är min visnings bild:p

  • farmoringer 31 december 2007

    Kommer inte ihåg var och när gosegumman kom till. Jag blev medlem här 1999 så det har fått hänga med och just sitt alias går väl inte att redigera bort. Så jag har tyvärr ingen rolig historia av mitt alias..

  • mistralwind 31 december 2007

    Låt av Heart, en favvo faktiskt!
    Finns på skivan Dog & Butterfly, från -78.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.