Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad snurrar som bäst just nu i din cd-spelare?

  • SDMaya 31 mars 2008

    Jag älskar musik, ja förutom dansband, har väldigt svårt för det!
    Just nu lyssnar jag mycket på Kent, Eva Cassidy och Vivaldi.

  • Okänd 22 januari 2010

    Har inhandlat lite cd från ginza idag. Waylon Jennings, Lasse-Stefanz, 100 hits 50´s 5cd, och

    Playtones förstås. Annars är jag väl allätare, mja inte operetter men gärna klassisk musik med dom stora mästarna.

  • flumhum 22 januari 2010

    här är det väldigt blandat allt från fjortisdance till basshunter, till rock, ebba grön, imperiet, nightwish, alla möjliga rnb artister. :D

  • jimboz 22 januari 2010

    Senaste åtrån har blivit Rammstein..Hög volym och med en dammsugare argare än grannkärringen så kan det aldrig bli fel :)

  • Gnurf 22 januari 2010

    Ett tips...kolla in Mike Oldfield "Heaven´s Open"...klara drag av bombastisk Meatloaf rockopera (Y) Den körde jag på repeat 10ggr minst när jag diskade nu senast...:p

  • boz1965 22 januari 2010

    I skrivande stund är det Mozarts Requiem (Herbert v. Karajan och Ann-Sofie Mutter) som ljuder ur mina högtalare.

  • MrsC 22 januari 2010

    Rod Stewart "Soulbook" (Y) just nu...

  • jimboz 23 januari 2010

    Mike Oldfield är helt underbar..Lyssna på låten Misty..
    Förresten hela skivan är bra :)


    http://open.spotify.com/album/4rdc6EUpOrIh5kUrwMgiUj

  • Linlock 23 januari 2010

    Mando Diao, Winnerbäck, The Ark, Metalllica, Kaiser Chiefs, Sugarplum Fairy, Queen... glad melodiös musik!(Y)

  • Okänd 23 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 22 jan 2010

    Senaste åtrån har blivit Rammstein..Hög volym och med en dammsugare argare än grannkärringen så kan det aldrig bli fel :)


    Du får väl bjuda tanten på lite kaffe, så hon blir glad:D

  • mattant41 23 januari 2010

    Mot min vilja bytte sonen just ut cd:n med Iron Maiden för att jag skulle få lyssna på hans nya favorit Eddie Meduza..... hoppas sonen snart går in till sitt rum igen och tar skivan med...

  • MammaModesty 23 januari 2010

    Igår laddade jag inför hockeyn (Leksand - Mora.. slaget om siljan.. vilken naturligtvis Leksand vann) med AC/DC Thunderstruck.... tom min treåring satt o headbangade... :p

    just nu är det disneysånger på tvn så det är inte riktigt lika rockigt som igår.. =)

  • Gnurf 23 januari 2010

    Har en liveskiva med AC/DC...."Thunderstruck" när de kör igång med åskmaskinerna å publiken skanderar "ANGUS ANGUS ANGUS ANGUS!!" får håret att resa sig i nacken när man krämar på ordentligt. Jag har en sån där stereo som får grejerna att ramla ut ur bokhyllan...(Y)(L)

    Skrivet av MammaModesty den 23 jan 2010

    Igår laddade jag inför hockeyn (Leksand - Mora.. slaget om siljan.. vilken naturligtvis Leksand vann) med AC/DC Thunderstruck.... tom min treåring satt o headbangade... :p

    just nu är det disneysånger på tvn så det är inte riktigt lika rockigt som igår.. =)

  • mattant41 24 januari 2010

    Just nu i cd-spelaren, Nordmans nyaste skiva

  • amoz 24 januari 2010

    Den cd som just nu går för fullt, framför allt i bilen är Nisse Hellbergs nya. Jag blir så glad och upprymd då jag hör den och lycklig när jag hör dessa fantastiska akustiska gitarrer!!!! Vilka musiker!!:)(Y)

  • Okänd 24 januari 2010

    Satte just på en cd med Jerry Williams. En skiva jag haft ett tag.
    Låten just nu är i can jive och nästa blir nu did i tell you.
    Säger som du amoz, det är svårt att inte ryckas med när man hör musik som tilltalar en.

  • Mistys 24 januari 2010

    Spotify är det som går här. Alla kan välja sina favoriter beroende på humör och tillfälle. Har en gammal dator som alltid står ikopplad i högtalarna. Allt finns......(Y)

  • kattgnag 24 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 22 jan 2010

    Senaste åtrån har blivit Rammstein..Hög volym och med en dammsugare argare än grannkärringen så kan det aldrig bli fel :)



    (Y)(Y)(Y)
    Skall till MALMÖ nästa månad och se dem LIVE(L)

    Annars är ju Lars Winnerbäck lite lagom ljuvlig, så även Cornelis Vreeswijk och varför inte Frida Öhrn?

  • Okänd 25 januari 2010

    Just nu är det Rock´nroll forever med Bobby Vee.

  • boz1965 25 januari 2010

    Det ligger inget på skivtallriken just nu. Däremot surrar min favoritstation ur högtalarna: Gamla Godingar 94,5 som också sänder pop och rock från 60- och 70-talen via webben:

    http://www.gamlagodingar.se/gg/gg.nsf/Streamer?ReadForm.

    I skrivande stund spelas en helskön Beatles-låt: Michelle...

    GG är också en av väldig få stationer som verkligen lever upp till sin slogan om "lite snack - MYCKET musik"...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.