Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad snurrar som bäst just nu i din cd-spelare?

  • Lenkan 25 januari 2010

    Här lyssnas på hårdrock och metal i de flesta former dagligen, allergisk dock mot New-Metal (Linkin Park, Takida etc), Goregrind (Haemorrhage, Regurgitate etc) och Industrial Metal (Rammstein, Slipknot etc), men gärna Black Metal, melodiös Death Metal och Progressive Metal.
    Favoritbanden alla kategorier är Strapping Young Lad och Evergrey.

    Bäst att städa till är Danko Jones eller Iron Maiden, mycket energi! (Y)

  • boz1965 25 januari 2010

    Gillar inte heller den nya metaltrenden. Det är (i mina öron) bara misshandel av gitarrer och en massa oartikulerade skrik utan att man kan höra vad texten handlar om. Kalla mig gammeldags om ni vill, men så tycker iaf jag.

    Tacka vet jag "di goe pågarna" i AC/DC, Scorpions, Saxon, Iron Maiden, Whitesnake, Manowar m.fl. "riktiga" metalband. :) (Y)

    AC/DC var iofs bäst på Bon Scotts tid, men han finns ju dessvärre inte bland oss längre. :'( Brian Johnson är iofs inte så tokig heller, men han är inte Bon...

  • mattant41 25 januari 2010

    Läste att Scorpan ska lägga av men tydligen ska sista skivan komma i Mars, och jag vet en som ska köpa den.

    Just nu snurrar en gammal goding med Saxon.

  • boz1965 25 januari 2010

    Skrivet av mattant41 den 25 jan 2010

    Läste att Scorpan ska lägga av...


    Ja, man ska sluta medan man ligger på topp. Helt rätt av dem istället för att hålla på tills man enbart är patetisk, som t.ex. Jerry Williams (eller Stones och Beach Boys). Jäkligt bra musiker när han stod på topp. Och dessutom en jäkligt trevlig kille. Jag träffade honom på 80-talet när jag jobbade som kock på Folkets Hus här i stan och blev inbjuden till efterfest i logen. Cheezez vilken kille att kunna festa. :p Men som sagt: Han har kanske inget riktigt grepp om när det är (läs: var) dags att lägga av.

  • 123Linnea 25 januari 2010

    Jag har datorn kopplad till stereon och en extern hårddisk med massor av musik. Ett klick från någon av favoritlåtarna alltså - och har jag dem inte så finns ju spotify!!

    Just nu lyssnar jag mycket på dotterns musik dock - den tränger igenom väggar och stängda dörrar. Fast en del är ganska bra - och kul.
    Sonen spelar sin blockflöjtsskivas om besatt - tänk er själva!!

    När jag är själv blir det ofta lite nostalgimusik från sent åttio- tidigt nittiotal.

  • Okänd 25 januari 2010

    just nu snurrar Lars Winnerbäck i cd:n Vatten under broarna.

  • hansdotter 25 januari 2010

    Norah Jones nya skiva!

  • boz1965 25 januari 2010

    Har precis satt på Händels "Messias"... Mmmm... Njuter!

  • boz1965 25 januari 2010

    Nu är det Susan Boyle som förgyller den audiella atmosfären här i mitt lilla pörte. :)

  • redd 26 januari 2010

    Trance i alla dess former för det mesta.

    Musik på plastbit har slutade jag med efter högstadiet och betala för musik som inte varit live har jag aldrig förstått varför man skulle göra.

    Men använder groveshark.com, letar reda på 4-5låtar man gillar och trycker på radio så får man musik som man gillar :)
    (jepp fungerar med dom flesta musiksmakerna)

  • jimboz 28 januari 2010

    Den som inte får det att gå undan med Dammsugaren när ni hör den här låten kan inte hålla munstycket rätt :)
    Hårdrock från Sabaton
    spotify:track:3E1b0oOWfFnXRvFoCvPEVZ

  • MatAnders 18 april 2010

    Lyssna på Dylan i högform outstanding!!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=uMdK5sauKRY&feature=related

  • mattant41 18 april 2010

    Har haft några dagar med gammal Ebba feber men nu har det avancerat till Imperiet och precis nu snurrar Balladen om Briggen Blue Bird, vilket resten av familjen har tröttnat på. Hur man nu kan göra det??

  • boz1965 18 april 2010

    Har precis "återupptäckt" Scorpions, så för tillfället är det mestadels deras album som snurrar på här.

  • popik 18 april 2010

    Takida och Mando diao

  • NeroAnima 18 april 2010

    I bilen är det antingen soundtracket till Rocky Horror Picture Show, Janis Joplin eller Bad Religion som spelas. Lyssnar extremt sällan på radio, dom spelar inte det jag vill lyssna på.

    Musiken hemma står sambon för, brukar bli Bad Religion, Bob Dylan, Bob Marley eller diverse punkband,

  • safir74 18 april 2010

    Just nu Sveriges bästa visor...samlarserie med Expressen.

  • daisydo 18 april 2010

    Eva Cassidy är ett självklart val för mig,...vilken röst{worship}
    Även Alison Krauss och Rascall Flatts snurrar ibland i cd´n

  • Marre73 24 maj 2010

    Hos mig är det Best of Black Sabbath som spelas finns inte mycket som är bättre, Aerosmith spelas gärna också(Y)

  • The_mama97mia 25 maj 2010

    *host* ahum.. här kör jag ljudbok på CD.... Nu är det Arnaldur Indridasson, Frostnätter... Innan dess Dan Browns Den Förlorade Symbolen...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.