Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad som pålägg?

  • pehrzonflickan 1 december 2007

    Är så trött på ost och skinka till mina smörgåsar. Finns det nåt annat än vanliga påläggen. Leverpastej och messmör varierar jag oxå med, men det borde finnas annat?

  • Okänd 1 december 2007

    Hej!Jag kan rekommendera coops Norrboda korv Light,jättegod. Koka dig några ägg och gör en god äggmacka.Vill du vara onyttig så smöra med citronmajonnäs,sen äggskivor och dill.(Y)

  • Aspholme 1 december 2007

    Rökt makrill. Stekt ägg. Kokt ägg. Paprikaringar och Gurka. Äggkaviar. Aromat. (Y)

  • 1 december 2007

    Några ostskivor, skivad banan och curry.

  • farmoringer 1 december 2007

    Kokt älgtunga, eller kokt älghjärta kanske inte så vanligt men gott...

  • anluk 1 december 2007

    Makrill i tomatsås (gärna den från tub)
    Bara vanliga kokta ägg är oxå gott.
    Själv är jag ingen påläggsfantast. Gillar bara lite lätt smör på egentligen.

  • matvraket 1 december 2007

    Oxbottensalami! Mumma!!! Stekt ägg är också gott, eller kanske keso och avocado?

  • evaldo 1 december 2007

    Lite sallad och tomat samt ett par gurkskivor smakar gott på mackan.
    Ev. över blivna kött- eller kycklingrester är också gott på mackan.
    Det finns också smörgåsmat på tub, t ex räkost, leverapstej o s v.

  • imse 1 december 2007

    Det är gott med lite veggo på mackorna som alternativ ibland.:) Varför inte testa lite hummus, som är en kikärtsröra med citrus och olivolja i bla..Guacemole som är en avokadobaserad röra. Glöm inte bort en gammal klassiker som potatis och kaviar på mackan. Goda tomater och basilika kan vara såå gott!!(Y)//i

  • 1 december 2007

    makrill i tomatsås! MUMS vad det är gott!!:D:p(Y)
    eller varför inte varm macka med tex. svampstuvning?

    jag lägger upp lite smörgåsrecept nu(Y)

  • Aspholme 1 december 2007

    Det finns ett Engelskt pålägg som smakar salt och bra. Det heter Marmite och finns på välsorterade affärer. Jag lovar att det blir en överraskning.

  • pehrzonflickan 2 december 2007

    Tusen tack för alla förslag, måste äta ännu mer smörgåsar. Ska nog testa det mesta utom älgtungan:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.