Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Världens bästa!!!

  • Amika 24 juni 2011

    Ville bara berätta något som gjorde mig JÄTTEGLAD!!! (L)
    Jag ligger på sjukhus och får behandling för en sjukdom. Och de sa att jag skulle fått åka hem som i måndags, men på grund av att alla reagerar olika på behandlingen och hur lång tid det tar för den att gå ur kroppen, vilket den måste göra för att jag ska få åka hem... Så är jag fortfarande kvar. Och jag är helt isolerad, får inte ta emot några besök alls, inte ens de som jobbar får titta in. Utan all kommunikation sker via en glasruta...
    Och då kan ni ju tänka er, hur ensamt det blir... Och att dessutom få reda på att man inte får komma hem till midsommar och kan fira den med vänner... Det kändes tungt.
    Så satt jag här i min ensamhet och försökte tänka: Det kommer en till midsommar nästa år... Samtidigt som jag petade runt den hiskeliga sjukhusmaten på tallriken...

    Då knackar det på glasrutan... Och vem står där? Jo, min mamma, min syster och mina två bästa vänner! Då har de kommit in och lämnar en HEL KASSE med god mat, snacks, dricka, frukt och godis! Samt tidningar, böcker och filmer som de lämnade i slussen till mitt rum!!! *rörd* De hade åkt 6 mil bara för att lämna det!!!
    Åh, så jag grät! Jag kunde ju inte krama dem eller så, bara sätta handen mot deras genom glasrutan... Men oj, vad det värmer i hjärtat!!!
    Jag har verkligen VÄRLDENS bästa och finaste familj och världens bästa och finaste vänner!!!
    jag älskar dem så det gör ont i hjärtat! {cute} (L)

  • gollen 25 juni 2011

    Oj, jag blev alldeles varm och rös av glädje för din skull tjejen. Önskar dej allt gott och krya på dej snabbt.(Y)

  • ros 25 juni 2011

    {snicker}Oj, vilka fina nära och kära du har...
    Jag önskar dig all lycka med tillfrisknandet och att du får komma hem o träffa dina vänner snarast...

    Ha det så bra och var rädd om dig...
    Kram ifrån Ros

  • The_mama97mia 25 juni 2011

    That´s what friends are for...

    Underbar familj du har!

    Hoppas du snart får åka hem och krya på dig!

  • bernit 25 juni 2011

    (Y)

  • boz1965 25 juni 2011

    Krya på dig, Amika! (Y)

  • irrevirre 25 juni 2011

    Kära Amika,

    Jag fick tårar i ögonen av din berättelse!

    Jag kan minnas den känslan av ensamhet! Jag var inlagd i juni 2005 och fast min man och vänner hälsade på så känner man sig oerhört ensam.

    Krya på dig och kom snart ut i sommaren!

    Stor kram från Irene

  • idea_ 25 juni 2011

    Vad underbart att höra vilka härliga vänner och familj du har. Hoppas att du snart är nog frisk för att bli utskriven. Krya på dig.

  • Wombat04 25 juni 2011

    Härligt att läsa sådant här, Amika! Jag har själv legat inne i omgångar för njurarna och vet hur ensamt det kan kännas. Nu har jag alltid med mig historiska böcker att drunkna i och stänger av tankarna på annat när jag är inlagd, eller sitter vid datorn, men jag vet precis ... då är det ovärderligt med sådana saker!

    Hoppas du snart blir så frisk att du kan njuta av sommaren - för det gör man även om vädret inte är riktigt så som man skulle önska alla gånger ...

    Kram!
    Bella (Wombat04)

  • irrevirre 26 juni 2011

    Hej Amica! Här kommer en hälsning från Irene. Hoppas du känner dig ok och att du har lite gott kvar att mumsa på!
    Fortsatt god bättring{kiss}

  • MosterNettan 26 juni 2011

    Hej på dig Annica! Hoppas du kryar på dig ordentligt innan du åker hem till dina nära och kära. Som du konstaterade det blir flera midsomrar och andra goa helger.
    Ha det gott.
    Krya-på-dig-kramar
    Nettan

  • Amika 26 juni 2011

    Tack så jättemycket för alla hälsningar! :)
    Jag har fortfarande några dagar kvar här som det verkar som just nu. Men nu har jag lite sysselsättning och jag lever fortfarande på mitt besök, även om det skedde genom en glasruta! :)

    Tack så jättemycket! :) Och bara som en liten parantes så säger läkarna att prognosen är mycket god, så jag kommer bli helt bra igen! :)

    Tack alla!

    *STOOORA KRAMAR*

    /Jonna

  • MosterNettan 26 juni 2011

    Skrivet av MosterNettan den 26 jun 2011

    Hej på dig Annica! Hoppas du kryar på dig ordentligt innan du åker hem till dina nära och kära. Som du konstaterade det blir flera midsomrar och andra goa helger.
    Ha det gott.
    Krya-på-dig-kramar
    Nettan


    Förlåt att jag kallade dig Annica! Amika ska det ju vara <3

  • anluk 26 juni 2011

    Kram på dig Amica. Min systerdotter gjorde en sådan behandling (om jag nu anar vad det är..) och det gick jättebra för henne och hon är nu helt frisk. Hoppas du mår bra och vilken underbar familj du har.

  • sivan52 26 juni 2011

    Man blir verkligen berörd av att läsa din historia.
    önskar dig allt gott och att du snart kommer hem
    krya på dig !!
    vilken underbar familj du har !!
    kramen

  • irrevirre 26 juni 2011

    Det var goda nyheter Jonna{highfive}

  • Mistys 26 juni 2011

    Lycka till och efter regn .......kommer alltid solsken. Har varit i din situation och det var inte någon höjdare men......man uppskattar det man har desto mer efteråt. Synd bara att man måste bli sjuk för att uppskatta när man är frisk. För mig gick det bra och har nu blivit friskförklarad efter 10 års oro och ovisshet {clap}

    Du ska se att när du blir frisk kommer du njuta mycket mer av livet än innan...det gör jag.

  • Amika 26 juni 2011

    Skrivet av MosterNettan den 26 jun 2011

    Skrivet av MosterNettan den 26 jun 2011

    Hej på dig Annica! Hoppas du kryar på dig ordentligt innan du åker hem till dina nära och kära. Som du konstaterade det blir flera midsomrar och andra goa helger.
    Ha det gott.
    Krya-på-dig-kramar
    Nettan


    Förlåt att jag kallade dig Annica! Amika ska det ju vara <3


    Åh, det gör absolut ingenting MosterNettan! :) Kärt barn har ju många namn sägs det! {cute}

  • Amika 26 juni 2011

    Skrivet av Misty09 den 26 jun 2011

    Lycka till och efter regn .......kommer alltid solsken. Har varit i din situation och det var inte någon höjdare men......man uppskattar det man har desto mer efteråt. Synd bara att man måste bli sjuk för att uppskatta när man är frisk. För mig gick det bra och har nu blivit friskförklarad efter 10 års oro och ovisshet {clap}

    Du ska se att när du blir frisk kommer du njuta mycket mer av livet än innan...det gör jag.


    Åh! Grattis Misty! :) Vad roligt! :DD
    Vad skönt för dig! :)
    Jag måste säga att jag uppskattade livet otroligt mycket redan innan, jag har sett så mycket av den mörka sidan av livet redan som liten. Men jag tror verkligen att det har hjälpt mig mycket nu också i det här som hänt nu. För jag får höra hela tiden att de är imponerade av hur positiv jag är. Att jag inte är en typisk patient av den här typen. Men jag är fast besluten att slå det här på käften och klara det! Jag SKA bli frisk! Så är det bara. Att inte bli det är inte ett alternativ. :)

    Grattis igen! Jag är verkligen jätteglad för din skull och hoppas att jag får ansluta mig till Er grupp av helt friska om 10 år. :)
    *varm kram*
    Och du... LEV! :)

  • Amika 26 juni 2011

    Vad konstigt... JAg skrev ett svar till mosternettan och hur jag än gör så syns det inte...
    Så här skrev jag i alla fall: Åh, det gör absolut ingenting MosterNettan! :) Kärt barn har ju många namn sägs det! {cute}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.