Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varför inte göra som azlan_lena i vår fina matklubb

  • Bappi 17 september 2008

    Fick mig en riktig överraskning i min postlåda förra veckan av min e-vän azlan_lena medlem i matklubben. Skrädmjölet som jag inte hittade i Piteås största varuhus kom hem till mig i min postlåda. Nu bakar jag för första gången tekakor och drömmar av detta mjöl. Lukten var förföriskt god när jag blandade till degarna och jag tror att allt kommer att smaka så bra tack vare dig min vän azlan_lena(Y)
    Tänk så enkelt vi kan gör det för oss med att glädja någon med ett paket där ingrediensen finns! Olika landskapsingredienser är värda att få prövas i vårt avlånga land, så gör som azlan_lena och sprid lite solsken.
    Vacker gest eller hur?(L)

  • Queenie 17 september 2008

    Det var det verkligen. :)

  • Bappi 17 september 2008

    Det finns så mycket för att få en kulinarisk upptäckt bland mjöl, kryddor, bär, svamp och massor mera:D

  • Bappi 17 september 2008

    Är det någon mera än azlan_lena som har bidragit med att glädja någon i matklubben med något oväntat?:D

  • The_mama97mia 17 september 2008

    oväntat... jag skickade ansjovis till en tjej i England till påsk.... Croxie tror jag hon hette. Det var uppskattat!

  • Bohnke-Oslo 17 september 2008

    men mia då ska du ge en nyans av fish and chips på svenska?:p

  • segerwitch 17 september 2008

    :DJa! gillsan överraskade mig med en stor påse med torkade murklor, jag är så tacksam så!(L)

  • irko 17 september 2008

    Det var verkligen gulligt gjort av Azlan_lena! Det finns många gulliga människor här! Själv har jag också fått några vänner som jag "pratar" lite mera privat med, det är kul!
    Ha det gott!

  • famsallstrom 17 september 2008

    Tänkte skicka surströmming till USA för att överraska min dotter och hennes familj men vågade inte ifall burkarna skulle gå sönder någonstans på vägen :D

  • Lindanemon 17 september 2008

    Detta är ju inte mat, men ändå...

    Jag fick Alice(L), en katt, genom Amika.

    Senare fick jag 3 sticklingar av hansdotter! :D

    TACK!!!

    Så nu har jag både djur och växter, som förutom alla underbara recept, finns här hos mig... :p

  • Okänd 18 september 2008

    Jag har fått änglatrumpeter hemskickade av både Epi och Thomas här på klubben. De är ståtliga och fina,men tyvärr åker de snart ner i källaren för vinterförvaring.

  • Bappi 18 september 2008

    :D Vi vill veta mera om alla små underbara små änglar som jobbar i det tysta här i vår fina matklubb och som dessutom sprider så många fina recept vidare, tips, blommor, mjöl, djur och ...
    Berätta(Y)

  • Gillsan 19 september 2008

    (H)(Y)Jag har fått en jättefin handstickad pannlapp på posten av Azlan Lena (L)
    Den hänger som prydnad i mitt kök. Tack igen för att ni e så goa.
    Som ett tack så smugglade jag in murklor till Lena och skickade på posten, Hon har fått benämningen som tullkontrollant hehe.(Y)Hon vet vad jag menar. Ha en bra dag/kväll.
    Kramiz Gillsan(L)

  • irrevirre 20 september 2008

    Tänk, jag visste inte om det var sådana trevligheter som pågick här i klubben.
    Vad mysigt:-)

  • kickiekblad 20 september 2008

    `så snällt :D

  • Bappi 21 september 2008

    Jag säger inte allt vad jag har fått av azlan_lena för då blir ni så avundsjuka, men guld är hon värd(Y)

  • monac 21 september 2008

    skulle skicka lite soya protein produkterr till en medlem men hon fick ta i de själv till sist. Men skickat lite kul kryddor och teer lite kors och tvärs över sverige.
    Vad är skrädmjöl då???? låter intressant....

  • monac 21 september 2008

    föresten...är det någon som behöver nått udda så kan vi väl skapa en tråd för de..."Byta grejer tråd" hi hi....:D
    Jag delar gärna med mig om jag kan.

  • zonale 21 september 2008

    En "byta grejer " tråd vore inte så dum.:)

  • Bappi 21 september 2008

    Skrivet av hubert06 den 21 sep 2008

    En "byta grejer " tråd vore inte så dum.:)


    Jättebra förslag:p
    Ps. Skrädmjölsdrömmarna blev så gooooda!
    Skrädmjöl är gjort på rostad havre i vedeldad ugn.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.