Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårtecken

  • 123Linnea 9 mars 2009

    Nu är snart grillsäsongen här. Eg är den väl redan här - vi har ju grillat korv i snön!

    Det vore kul att höra vilka vårtecken ni har runt om i långa landet!

    Idag när jag stod ute i vårsolen hörde jag LÄRKAN! Underbart ljud.
    Bor i Lidköping, precis söder om Vänern.

  • farmoringer 9 mars 2009

    Jag ser inga vårtecken alls måste jag säga. 1 meter snö är det här, minst. (N)
    Just idag är det grått och trist.
    Men jag hör vårtecken när jag är ute med hundarna. Fåglarna har börjat kvittra för fullt nu. (Y)

  • ThomasP 9 mars 2009

    Sett asfalten idag den tinar fram på en del ställen och snön rasade av taket //Mvh Thomas

  • matlibba 9 mars 2009

    Jag har sett några snödroppar och en liten krokus utanför husknuten.
    Det är nästan ingen snö kvar.
    Så nu vill jag ha vår.
    :D:D(Y)

  • Okänd 9 mars 2009

    Här är det ännu full vinter med mycket snö, men fåglarna kvittrar så ljuvligt om dagarna och det vårtecknet får jag nöja mig med än så länge.
    Tänk ändå på vilken härlig tid vi har framför oss.....Sol och värme......Jag längtar så.

  • Matvagott 9 mars 2009

    Krokusen har börjat titta fram i landen och fåglarna kvittrar...o lite snö ..solen värmer..

  • pia61 9 mars 2009

    Här i Falkenberg har snödropparna blommat länge! :D Fåglarna kvittrar! :D När solen skiner är här helt underbart! (L)
    Vi har ju inte haft någon vinter alls...snöat en dag, regnat bort dagen efter!!!(N) Så ser vintern ut i Falkenberg!!!:(
    Så nu längtar vi istället efter våren... och inser att ska vi få uppleva någon vinter måste vi åka lite mer norrut...(H)

  • evaldo 9 mars 2009

    Dekt har kommit upp lite vårlökar i trädgården, ett litet vårtecken även om tempereturen säger något annat.(Y):D

  • Okänd 9 mars 2009

    Solen Skiner!!(Y)

  • ingegerdb 9 mars 2009

    7 st nyckelpigor 0ch några snödroppar hittade jag och barnen på jobbet idag.

  • kickiekblad 9 mars 2009

    Snödroppar å vintergäck

  • Bossse 9 mars 2009

    snödropparnas toppar börja sticka upp ur den sista snön här--härligt. Önskar att hustrun finge se detta.

  • 123Linnea 10 mars 2009

    Åsch... nu snöar det igen. Buh.

  • UllaC 10 mars 2009

    Igår såg jag många lökar har stuckit upp ett par cm ur jorden. Vad det är för sorter vet jag inte.
    Det är ju ett riktigt vårtecken!:D

  • Gul13 10 mars 2009

    Hästarna fäller vinterpälsen.

    Och tackorna ska snart till att lamma. Magarna är stora och juvren är synliga.

    Det är vår för oss. :D

  • Magnasa 10 mars 2009

    det enda vårtecken som jag ser eller rättare sagt hör är fåglarna ute som är ganska kvittriga nu, men snön ligger djup och minusgrader.:'(

  • 123Linnea 13 mars 2009

    Helt plötsligt vaknar man och det är ännu mer snö... Vart tog våren vägen?

    Men under snön väntar grönskan på att skjuta upp!! Jag längtar efter att få sätta spaden i jorden igen!!!

  • busan37 13 mars 2009

    Här har det snöat igen, man blir ju tokig. Annars har syrenerna fått knoppar och fåglarna kvittrar och jag har fått ännu en vinterförkylning

  • anmawa 13 mars 2009

    :@Snödropparna finns under ett lager nysnö, men förhoppningsvis försvinner snön över helgen.

  • MrsNetis 13 mars 2009

    :)Våra kaniner har fått ungar, fem små söta ull bollar, det får de väl bara om våren är på väg...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.