Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VILKEN...

  • boz1965 4 januari 2011

    Läser gärna också Stephen King.
    Killen vet verkligen hur man kommer in under huden på läsaren... (Y)

    Men när jag är klar med Ringen-trilogin som jag håller på med just nu (för femtielfte gången) står lite Sci-Fi på tur i form av Liftarens guide till galaxen.

  • Okänd 4 januari 2011

    Är det nån som har läst Flickan i källaren?

    Berättelsen om Natascha Kampusch. Jag har den i bokhyllan men inte vågat läsa den än!

  • Cassiopeya 4 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Läser gärna också Stephen King.
    Killen vet verkligen hur man kommer in under huden på läsaren... (Y)

    Men när jag är klar med Ringen-trilogin som jag håller på med just nu (för femtielfte gången) står lite Sci-Fi på tur i form av Liftarens guide till galaxen.


    (Y) Salems lot är en av mina favoriter av honom =) Har läst fler, men den satte nog djupast spår :)

  • Cassiopeya 4 januari 2011

    Skrivet av soccermum den 4 jan 2011

    Oj, hur kunde jag glömma.. Trilogin Pojken som kallades Det, Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde. En självbiografi av Dave Pelzer *ryser*

    En "uppåtbok" däremot: Grabben i kuvösen bredvid-Om att vinna mot ett handikapp, också en självbiografi skriven av Jonas Helgesson (Y)


    Har alla Peltzers böcker i bokhyllan. Så bra, så otäcka! Grät många tårar när jag läste dem. Vet att jag satt på tågstationen i Nässjö när jag läste den. Tårarna bara rann :'(

  • sva 4 januari 2011

    Jag läser just nu Hundraåringen som klev ut genom
    fönstret och försvann Av Jonas Johansson.

  • chrisq 4 januari 2011

    (Y)har läst den kanon kul

  • littlejohn 4 januari 2011

    :DD (Y) har också skrattande tagit mig igenom den. En riktigt må bra bok!

  • Okänd 4 januari 2011

    Skrivet av sva den 4 jan 2011

    Jag läser just nu Hundraåringen som klev ut genom
    fönstret och försvann Av Jonas Johansson.


    Tack för tipset, jag vill också skratta !

  • boz1965 4 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Läser gärna också Stephen King.
    Killen vet verkligen hur man kommer in under huden på läsaren... (Y)

    Men när jag är klar med Ringen-trilogin som jag håller på med just nu (för femtielfte gången) står lite Sci-Fi på tur i form av Liftarens guide till galaxen.


    (Y) Salems lot är en av mina favoriter av honom =) Har läst fler, men den satte nog djupast spår :)


    Salems Lot är förb... bra. Men den jag tycker är bäst i hans massiva produktion är nog Lida.

  • Cassiopeya 4 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Läser gärna också Stephen King.
    Killen vet verkligen hur man kommer in under huden på läsaren... (Y)

    Men när jag är klar med Ringen-trilogin som jag håller på med just nu (för femtielfte gången) står lite Sci-Fi på tur i form av Liftarens guide till galaxen.


    (Y) Salems lot är en av mina favoriter av honom =) Har läst fler, men den satte nog djupast spår :)


    Salems Lot är förb... bra. Men den jag tycker är bäst i hans massiva produktion är nog Lida.


    En av få jag inte läst...kanske skulle passa på nu när det är riktigt suger i bok-läsar-tarmen 8-|

  • amoz 4 januari 2011

    Just nu ligger Stalins barn skriven av Owen Matthews på nattygsbordet. En mycket läsvärd bok kan jag redan konstatera efter att ha kommit till hälften.

    En bok som påverkade mig mycket var Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson.

    Jag är en riktig "läsoman" och kan inte tänka mig att vara utan böcker. Läser det mesta och har två stränga regler (mot mig själv) 1: Alla böcker som jag börjat på, avslutar jag också. 2: Läser alltid en bok från början till slut UTAN att tjyvtitta på slutet.

    Tycker däremot inte om alla massproducerade deckare som skrivs här i landet.

  • Isia88 4 januari 2011

    Jag tycker alltid att böcker jag läser gör stort intryck på mig, om jag hinner att ta till mig det jag läst. Jag kan nämligen ha en och samma bok på nattduksbordet i ett halvår, på grund av att jag använder mig av läsning för att kunna somna (och kommer sällan förbi tredje sidan...) Så var det med Stephen King's Duma Key, som handlar om en man som förlorat sin arm i en olycka på jobbet och väljer att dra sig tillbaka för att vila på en hemsökt ö och finner tidigare okända talanger. Otroligt spännande berättelse.

    Senast läste jag Veronika bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho, om en flicka som efter att ha läst en tidningsartikel, tar en överdos av sömntabletter för att visa omvärlden vart Serbien ligger på kartan - men vaknar på ett mentalsjukhus och får en ny syn på verkligheten.

    Jag läser endast klart de böcker som gör positivt intryck på mig, de andra kastar jag under kylskåpet eller bakom pianot för det är där de hör hemma :)

  • boz1965 4 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    ...Salems Lot är förb... bra. Men den jag tycker är bäst i hans massiva produktion är nog Lida.


    En av få jag inte läst...kanske skulle passa på nu när det är riktigt suger i bok-läsar-tarmen 8-|


    Den kittlar inte bara läsartarmen - den kommer garanterat att ge dig kalla kårar dessutom :D

  • soccermum 4 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 4 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    Oh nu kom jag på att jag läste Virgina Andrews böcker om barnen på vinden när jag var 12 år

    Vindsträdgården
    Blomblad för vinden
    Törnbädden
    Lustgården

    Så bra men så konstiga och otäcka.


    Dom böckerna har jag också läst. Bra!! Ska vara verklighetsbaserade. Riktigt ruggiga iallafall!

    En bok jag sträckläste under min sons operation och som verkligen fick mig att skingra tankarna var " Bakom stängda dörrar" Sann historia om en flicka som trots att fadern våldfört sig på henne i Norge tilldelas ensam vårdnad av sociala myndigheter i Sverige. Om mammans kamp att få bort henne från pappan som hon också får barn med. Mycket, mycket ruggig , sann berättelse som griper tag i en totalt!


    Allvarligt!? Verklighetsbaserade??? Yeak! Riktigt ruggiga har du rätt i isf... Jag läste både dem och hennes andra serie:
    Flickan från himlen
    Svart ängel
    Fallna hjärtan
    Paradisets portar
    En väv av drömmar

    Jag hoppas och tror att båda serierna är rent påhitt *ryser*

  • soccermum 4 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 4 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    ...Salems Lot är förb... bra. Men den jag tycker är bäst i hans massiva produktion är nog Lida.


    En av få jag inte läst...kanske skulle passa på nu när det är riktigt suger i bok-läsar-tarmen 8-|


    Den kittlar inte bara läsartarmen - den kommer garanterat att ge dig kalla kårar dessutom :D


    Lida och jurtjyrkogården står här hemma i bokhyllan men Cujo var den jag drömde mardrömmar efter att ha läst-tror att den låg så nära verkligheten med stor hund och rabies så min hjärna klarade inte det ;)

  • puhbjornen 4 januari 2011

    Just nu ligger det bara en massa kirurgi, trauma och medicinböcker, hinner inte läsa något annat, tyvärr! {doctor}

  • soccermum 4 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    Skrivet av soccermum den 4 jan 2011

    Oj, hur kunde jag glömma.. Trilogin Pojken som kallades Det, Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde. En självbiografi av Dave Pelzer *ryser*

    En "uppåtbok" däremot: Grabben i kuvösen bredvid-Om att vinna mot ett handikapp, också en självbiografi skriven av Jonas Helgesson (Y)


    Har alla Peltzers böcker i bokhyllan. Så bra, så otäcka! Grät många tårar när jag läste dem. Vet att jag satt på tågstationen i Nässjö när jag läste den. Tårarna bara rann :'(


    Helt sjukt hur sådant får och kan hända! Jag hulkade igenom dem på hemmaplan iofs men visst rann tårarna och jag tittade på mina underbara barn och grät ännu mer (L) :'(

    Andra böcker som satt spår är
    Grottbjörnens folk
    Hästarnas dal
    Mammutjägarna
    Stäppvandringen

    Den femte boken, nionde Grottan, har jag faktiskt inte läst och den sjätte är ännu inte släppt på svenska.. Jag började läsa dem som 10-11 åring och jisses vilken sexualkunskap som slog till i mellangärdet. Ha, den var jag inte beredd på och om min mor vetat innehållet undrar jag om hon tillåtit mig att läsa dem så tidigt...? Vår fröken i sexans tafatta försök till sexualundervisning var ju endast pinsam, nej tacka vet jag ren och skär noggrant beskriven romanporr från stenåldern :DD

  • Annie28 5 januari 2011

    Läser som en tok!
    Just nu är det triologin av Carin Gerhardsen, pepparkakshuset, mamma pappa barn, vyssan lull... är på andra boken nu å det är väldigt svårt att lägga ifrån sig dom :)
    Läste den nya boken av David Batra igår oxå (typ arga lappen) den heter: Det här va ju tråkigt.
    Skrattade så jag gråt av både ettan å tvåan...

  • JennyV 5 januari 2011

    Jag läser just nu : "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer. Hon är helt underbar och då måste ju boken vara det med {lashes} annars finns mycket Danielle Steel på mitt nattduksbord, har även läst Helene Tursten, kanonbra!!

  • Okänd 5 januari 2011

    [[ Andra böcker som satt spår är
    Grottbjörnens folk
    Hästarnas dal
    Mammutjägarna
    Stäppvandringen

    Den femte boken, nionde Grottan, har jag faktiskt inte läst och den sjätte är ännu inte släppt på svenska.. Jag började läsa dem som 10-11 åring och jisses vilken sexualkunskap som slog till i mellangärdet. Ha, den var jag inte beredd på och om min mor vetat innehållet undrar jag om hon tillåtit mig att läsa dem så tidigt...? Vår fröken i sexans tafatta försök till sexualundervisning var ju endast pinsam, nej tacka vet jag ren och skär noggrant beskriven romanporr från stenåldern :DD ( inlägget skrivet av soccermum)

    Inte visste jag att min man ligger och läser porr på kvällarna ;) Dom 5 böckerna står i vår bokhylla också.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.