Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VILKEN...

  • Molgan 5 januari 2011

    Just nu läser jag Karin Fossum. Döden skall du tåla.

  • anluk 5 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 jan 2011

    Oh nu kom jag på att jag läste Virgina Andrews böcker om barnen på vinden när jag var 12 år

    Vindsträdgården
    Blomblad för vinden
    Törnbädden
    Lustgården

    Så bra men så konstiga och otäcka.


    Ja de var ju kanon! Måste leta upp de i förrådet skulle nog passa dottern nu:)

  • anluk 5 januari 2011

    Just nu läger jag inget - men har en del på lut.
    Böcker som gjort avtryck är ju Inte som andra döttrar - Deborah Spungen, tusen strålande solar - av Khaled Hosseini och Inte utan min dotter som någon redan nämnt här.
    Kan oxå rekommendera Lars Keplers böcker, Johan Theorin, Viveca Sten, Mons Kallentoft bara för att nämna några av mina favoritförfattare.

  • lece 5 januari 2011

    Just nu läser jag min julklappsbok Svinalängorna av Susanna Alakoski

    En bokserie som jag läste i barndomen ( läs 40 år sedan) men som gjorde väldigt stort intryck på mej var Kulla-Gulla. Den öppnade ögonen på mej om livets orättvisor, om rikedom men mest om fattigdom.

  • soccermum 5 januari 2011

    Skrivet av danniella den 5 jan 2011
    Inte visste jag att min man ligger och läser porr på kvällarna ;) Dom 5 böckerna står i vår bokhylla också.


    hahahaha.. Jo'rå så e det allt... :DD

  • soccermum 5 januari 2011

    Skrivet av lece den 5 jan 2011

    Just nu läser jag min julklappsbok Svinalängorna av Susanna Alakoski

    En bokserie som jag läste i barndomen ( läs 40 år sedan) men som gjorde väldigt stort intryck på mej var Kulla-Gulla. Den öppnade ögonen på mej om livets orättvisor, om rikedom men mest om fattigdom.


    ååååå.. Gunilla var mitt favoritnamn när vi lekte "låtsaslekar" när jag var liten (började läsa dem när jag var sju,åtta år) just bara tack vare Kulla-Gulla (L) Fick hela serien av min moster i födelsedagspresent och julklapp -tre i taget och fyy vad långt det var emellan paketen och man fick fortsätta ;) När vi ändå pratar barn-och ungdomsböcker så har jag hur många favoriter som helst!

    Hela serien om Laura Ingalls, "Lilla huset på prärien-serien" har jag plöjt massa gånger-helt underbar!

    Serien om Anne på Grönkulla är också fantastisk och sedan gillade jag Olov Svedelids historiska lättlästa ungdomsböcker som t ex Slottet brinner och mor är ingen häxa..

    Kurt Helds "Röda Zora"
    Rudyard Kiplings Havets hjältar
    Olle Mattssons "Briggen tre liljor"
    "Den hemliga trädgården" av Frances Hodgson Burnett

    Som 12-åring läste jag mkt Maria Gripe = Agnes Cecilia, Skuggan över stenbänken, ...och de vita skuggorna i skogen samt tordyveln flyger i skymningen mm

    Oh,oh,
    Cynthia Voigts trilogi "Den långa vägen hem, Det nya hemmet och Solo för gitarr"

    Blir helt saligt nostalgisk nu! ;)

  • Okänd 5 januari 2011

    Härligt att ni delar med er, tack så mycket 8-|

  • Zeldasmatte 5 januari 2011

    Skrivet av sva den 4 jan 2011

    Jag läser just nu Hundraåringen som klev ut genom
    fönstret och försvann Av Jonas Johansson.


    Jag också! :)

    Annars blir det böcker av Koontz eller Kallentoft... Mycket deckare och thriller just nu... ;)

    När jag var liten läste jag Kulla Gulla, Walströms hästböcker, Hugo och Josefin, Tjavva (Av Elisabet Hjortvid), Grottbjörnens folk (även senaste delen! ;) ), för att därefter fastna i fantasyträsket ganska många år.... :P

  • Okänd 5 januari 2011

    Skrivet av Zeldasmatte den 5 jan 2011

    Skrivet av sva den 4 jan 2011

    Jag läser just nu Hundraåringen som klev ut genom
    fönstret och försvann Av Jonas Johansson.

    Har just beställt den som ljudbok! inlägg av danniella.

  • boz1965 5 januari 2011

    Skrivet av soccermum den 5 jan 2011

    Skrivet av danniella den 5 jan 2011
    Inte visste jag att min man ligger och läser porr på kvällarna ;) Dom 5 böckerna står i vår bokhylla också.


    hahahaha.. Jo'rå så e det allt... :DD


    Porr kollar jag på var gång jag läser Dustins datorkatalog :DD

  • bernit 5 januari 2011

    "Berättelsen om Pi" ligger för all del inte på sängbordet just nu men är en annorlunda och rolig bok(Y)

  • Okänd 5 januari 2011

    Under 2010 har två böcker berörd mig nämligen
    ALVTEGEN, Karin Skam
    GALVALDA, Anna Tillsammans är man mindre ensam
    GALVALDA,Anna Lyckan är sällsam fågel pågående läsning sedan midsommar 2010....

  • Bumbis 5 januari 2011

    Oh nu kom jag på att jag läste Virgina Andrews böcker om barnen på vinden när jag var 12 år

    Vindsträdgården
    Blomblad för vinden
    Törnbädden
    Lustgården

    Så bra men så konstiga och otäcka.

    Dom böckerna har jag också läst. Bra!! Ska vara verklighetsbaserade. Riktigt ruggiga iallafall!

    Dom här böckerna läste jag när jag var i 16-års åldern och har sparat alla, säkert 15 st. Min dotter som är 14 började innan jul och hon tycker att dom är läskiga men urbra.

  • Bumbis 5 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 3 jan 2011

    Läser aldrig i sängen. Tittar inte på TV heller i sängen.

    Fick det goda rådet av min läkare när jag sökte för sömnsvårigheter att låta sängen vara till för endast två aktiviteter varav den ena är sömn ;)

    Eftersom vi inte har svårt att somna på kvällarna så har vi fler aktiviteter i sängen. På mitt nattduksbord ligger Bedragen av Katerina Januch. Har bara hunnit 10 sidor för sedan somnade jag.........

  • miabok 7 januari 2011

    Ingen sängläsning här heller, men jag läser just nu tredje delen i Katerina Janouch´s trilogi om barnmorskan Cecilia Lind. De heter Bedragen, Systerskap och Hittebarnet. Bra

    Jag har också varit väldigt förtjust i Torey Haydens böcker.
    När jag var barn var det mycket Enid Blyton, kanske inte så framstående litterärt, men ändå.

  • soccermum 7 januari 2011

    Skrivet av miabok den 7 jan 2011

    Ingen sängläsning här heller, men jag läser just nu tredje delen i Katerina Janouch´s trilogi om barnmorskan Cecilia Lind. De heter Bedragen, Systerskap och Hittebarnet. Bra

    Jag har också varit väldigt förtjust i Torey Haydens böcker.
    När jag var barn var det mycket Enid Blyton, kanske inte så framstående litterärt, men ändå.


    Åååå *älska Fem-böckerna* (L)

  • littlejohn 7 januari 2011

    Åh vad många bra böcker jag har läst genom åren ser jag här. Det dyker upp massor med titlar som fallit långt ner i minnet. Har alltid läst mycket 2 - 3 böcker i veckan i snart 50år.

    I jul avslutade jag en serie tror jag, det kanske kommer mer, vem vet.
    Det är Diana Gabaldons böcker;
    Främlingen
    Slända i bärnsten
    Sjöfararna
    Trummornas dån
    Det flammande korset
    Snö och aska
    Som ett eko
    Jag kan varmt rekommendera dessa böcker

  • bobbora 13 januari 2011

    Jag lyssnar ofta på en bok. Lånar på biblioteket och lägger in på min mp3 så blir både dammsugning och tvätt mycket roligare. Jag började med för några år sedan det när barnen var små och jag aldrig hann eller orkade läsa! Just nu lyssnar jag på Denise Rudbergs Ett litet snedsprång (för att få lite lugn efter förra boken) För er som gillar Stephen King kan jag varmt rekommendera Johan Ajvide Lindsqvists "Hanteringen av odöda" (som jag läste dessförinnan) om vad som händer när en grupp redan avlidna plötsligt vaknar. Den var annorlunda och riktigt spännande. Författaren har också skrivit "Låt den rätte komma in" som jag inte sett men som blev mycket uppmärksammad när den kom som film. Jag tror att alla hans böcker är övernaturliga på något sätt, lite som Johan Theorin fast ännu mer.
    Annars är Karin Gerhardsens böcker bra tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.