Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är er favorit maträtt?

  • Smurflund 23 november 2007

    Svår fråga de där :)

    Stekt rödspätta med kokt potatis eller TACOS *mums*..

  • Nettie 23 november 2007

    lamm i alla dess former kan jag inte vara utan likaså thaimat:p

  • Hannsi 23 november 2007

    Skrivet av imse den 22 nov 2007

    Surströmming med mandelpotatis,lök och tunnbröd[/quote


    jag instämmer helt med dig:) det går inte att vara utan:P

  • Bianca 23 november 2007

    Såg att någon skrev "rårivna kroppkakor" här ovan...Vad är det?

    Det jag inte klarar mig utan är i vilket fall raggmunkar och bacon med egenhändigt kokad lingonsylt....jammie!!!

  • pehrzonflickan 23 november 2007

    Skaldjur. Och husmanskost rätt som jag älskat sedan barnsben är kokt tork med äggsås samt kyckling, ris och currysås!

  • Boddan 23 november 2007

    Skrivet av Bianca den 23 nov 2007

    Såg att någon skrev "rårivna kroppkakor" här ovan...Vad är det?

    Det jag inte klarar mig utan är i vilket fall raggmunkar och bacon med egenhändigt kokad lingonsylt....jammie!!!


    Det receptet skulle jag vilja ha, åå så gott det lät. Är det som potatisbullar fast annorlunda?

  • Boddan 23 november 2007

    näää pucko jag.. nu vet jag vad raggmunk är :p:D Det är ju mer som potatis pannkakor, men ljuvligt gott

  • kaffesked 23 november 2007

    Mormors dillkött med kokt potatis, Yakuniku (hemgjord), köttbullemacka med rödbetssallad eller kvällens mat: färska räkor, pain-riche, röror.. mums

  • dimitra 23 november 2007

    Jag älskar körrfärssås och spagetti . Det finns inget bättre.. alla olika sorter.

  • evaldo 23 november 2007

    Nummer 1 liger Rotmos med Fläsklägg.
    Nummer 2 ligger Raggmunk med Fläsk.

  • evaldo 23 november 2007

    Jag glömde som nummer 3: Kålpudding med lingonsylt med några potatisar och brunsås.
    Annars är jag sådan människa som tyycker mer eller mindre om all mat.
    Förutom en maträtt som innehåller spiskummnin, den kan jag inte få i mig på något vis.

  • nettans 23 november 2007

    Skrivet av mammis den 22 nov 2007

    Dansk fläskstek med gräddsås, sockerglaserad potatis
    och rödkål:p




    JAAAAAAAA dansk fläskstek är så OTROLIGT GOTT!!!! Med en god sås till och absolut rödkål!!!!!!!!!!!(Y)(Y)(Y)(Y)

  • nettans 23 november 2007

    DANSK FLÄSKSTEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • umen 23 november 2007

    Min "äggakaka" med bacon och lingon som tillbehör. Fläslstek....stekt tillsammans med lök och sviskon samt potatis, gurka och gele´. Suck!

  • umen 23 november 2007

    :o Oj, jag skickade nog svaret fel. tryckte på knappen längst ner istället.
    Här kommer i alla fall mina favoriträtter.(Y)........min "äggakaga" med bacon och lingon. (ullas äggakaga....")
    (Y)Fläskstek som puttrat tillsammans med lök och sviskon samt potatis, gurka och gele´ som tillbehör.
    Ha en trevlig helg!

  • umen 23 november 2007

    :'(Som det kan bli.....Ni behöver bara läsa det ena:)

  • Boddan 23 november 2007

    ÅÅÅ så mycket god mat, det här var en rolig tråd(Y)

  • carola1 29 november 2007

    jag skulle inte klara av att vara utan hönsgryta med kokt ris ock curry ock tahi mat ock stuvade makaroner ock korv ock korv stroganoff med ris ock mina goda hemma gjorda köttbullar det största +et är min goda paprikagryta den är bäst

  • evaldo 29 november 2007

    Min favorit bland många måste bli Rotmos med fläsklägg.

  • evaldo 29 november 2007

    Skrivet av evaldo den 29 nov 2007

    Min favorit bland många måste bli Rotmos med fläsklägg.

    URSÄKTA JAG HAR JU REDAN LAGT IN SVAR PÅ DEN FRÅGAN, BÖRJAR VISST BLI SENIL.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.