Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är er favorit maträtt?

  • ikah 2 januari 2008

    Plättar, potatislåda och mammas senap och allt som innehåller choklad...

  • 4 januari 2008

    sallad nicoais (hur man nu stavar till det) och med massor med vitlök i vinegretten. Kan aldrig få nog!

  • MammaModesty 4 januari 2008

    oj... är ju jätte svårt... får bli samma som ja valde i min fråga om den sista måltiden(se matprat) havetsläckerheter eller en blodig köttbit.... (Y) måste jag välja mellan dem får det bli kött... :p

    det jag deffinitivt kan klara mig utan är penatsoppa med ägghalvor och blodpudding.... :D

  • MammaModesty 4 januari 2008

    Skrivet av anluk den 6 dec 2007

    Oj, jag är så himla matglad men topp tre blir nog:
    1. Mammas kroppkakor
    2. Fisk i alla former
    3. Rotmos (för det får jag aldrig eftersom övriga familjen fullständigt RATAR det!)



    hm.. ett tips är att du kokar pasta eller vanlig potatis dem så gör du rotmos till dig själv, för det är synd om dig som inte får äta det som är så gott.... (Y) något som är väldigt gott till är att lägga in hel karré i saltlag ett dygn eller två och koka denna till rotmosen och gör du så kan de andra äta potatis och ex bea. sås till.... :D

  • MammaModesty 4 januari 2008

    haha såg att jag kommit på en ny rätt dessutom penatsoppa.... :o ja tokigt blir det ibland spenat skulle det ju stå men det förstod ni nog :p

  • snoffy86 10 januari 2008

    En blodig biff med klyftpotatis, "min" vitlökssås (creme fraiche och massa pressade vitlöksklyftor) eventuellt en sås till, rödvinssås eller berniesås. En vanlig sallad med vinegrette och fetaosttärningar. Och ett stort glas iskall coca cola (som legat i frysen så det bildats små isklumpar)
    Detta är nog det godaste jag kan äta!
    En två finns alltid så det skulle nog vara Porterstek med tillhörande sås och potatisgratäng =)

  • Kockis88 11 januari 2008

    Ädelfisk man har fångat vid en fin sjö på fjället. som man sedan röker med lite enris till det ska de vara dillkokt potatis:)

  • Hjotrongull 11 januari 2008

    Skrivet av mammis den 22 nov 2007

    Dansk fläskstek med gräddsås, sockerglaserad potatis
    och rödkål:p


    Kul! Det tycker min sambo med...

    Carjoh:)

  • lenajeanette 15 januari 2008

    Hemlagade kåldolmar är alltid nummer 1.

  • ThomasP 17 januari 2008

    Rådjurssadel med hasselbackspotatis med mesesås (Y)

  • SaraW 20 januari 2008

    Stekt saltsill med löksås är min absoluta favorit, tätt följt av kålpudding och spaghetti och köttfärssås.

  • lenastephanopoulos 21 januari 2008

    Stekt sill, kroppkakor. leverbiff m m. Hårdmacka med smakrik ost.

  • Linn_Z 21 januari 2008

    1, Mammas palt med smör och stekt fläsk (Y)
    2. Surströmming på tunnbröd med färskpotatis och mycket lök
    3. Sallad i alla former

  • Lilljeppe 21 januari 2008

    Flygande Jakop är min äldsta dotters favvo

  • rasine 30 april 2008

    Farmors lever

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.