Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vinter

  • farmoringer 20 november 2008

    Har ni sett att vi fått tillbaka snöstjärnorna nu? Kanske vi haft länge fast inte jag sett det.
    Här är i alla fall ca 1-2 cm snö. Ikväll är det minus 12. Vill ha nån cm snö till innan jag är nöjd...
    Ha det gott alla matklubbare...(Y)

  • monac 20 november 2008

    Här i svealand är ingen snö än men oooootroligt halt...cyklade omkull tidigare idag och slog mig rätt ordentligt. Men solen sken hela dagen på en blå himmel:)

  • annikamichelin 20 november 2008

    Dt låter härligt med snö. Just nu är det så mörkt ute. Längtar till ett riktigt snöfall som får ligga kvar och lysa upp tillvaron lite. Hmmm... just nu skulle jag behöva lite inspiration från denna sida vad det gäller kyckling.....:p:

  • systeryster 20 november 2008

    I Gävle har snön legat kvar nu ett par dygn.I väldigt tunt lager, så någon skidåkning blir det inte tal om.(Om jag mot förmodan skulle få för mig att köpa skidor):D
    De har lovat mera snö till helgen. Jag föredrar snö framför mörka kolsvarta november, det lyser upp lite grann och man börjar ana julstämning till advent.:)

  • marjoh1 20 november 2008

    Här i Skåne är det bara regn och barmark, flera plusgrader på dagen men någon natt kan det frysa till så det är halt på morgonen. Har fyra krukor med påskliljor på altanen och de har börjat titta upp, konstigt:) Lite svårt att få till vinterkänsla och julstämning just nu kan jag säga:p

  • marjoh1 20 november 2008

    puff

  • farmoringer 22 november 2008

    Ja, här har vi en liten tråd om vintern. Idag är det kallt. Klockan8 på morgonen var det minus 20 sen hela förmiddagen har det legat på minus 18. Men nu har det börjat mulna så det blir varmare och varmare. Eller vad man nu ska kalla det. Bara 14 minus nu. Knappt nån snö, kanske 2 cm..

  • Lilljeppe 22 november 2008

    Här i Uppland så har ungarna varit ute och åkt pulka och bob idag. Maken har varit ute och skottat till oss och grannarna som är i Thailand. Själv har jag bakat då stora tjejen fyller 12 år om 3 dgr. Minstingen fyller 3 i december, så jag måste fylla på lagret. :D

  • Kicki8 22 november 2008

    Hade missat denna tråd så jag var i vårens tråd, nu fortsätter vi här:D

    På morgonen idag hade vi -15° och 2 cm snö solen lyste en liten stund mitt på dagen.
    Första riktigt kalla dagen. Nu kar det mulnat igen och det faller någon snöflinga.

    Hur har ni andra det???

  • stinalena 22 november 2008

    Jag hatar snö!!!!!!!!!! Så himla tråkig är jag.

  • stinalena 22 november 2008

    Julafton kan det få vara snö. Men övriga 364 dagar om året vill jag ha grönt utanför mitt fönster. Usch, vilken hemsk mäniska jag är. :(

  • kickiekblad 22 november 2008

    vi har lagom med snö vart å hugg vår ute gran idag men brrrrrrrrrrr va kallt

  • majamia 22 november 2008

    Det är snö och kallt i skåne :D, iallafall där jag bor! Härligt (Y) älskar riktig vinter, och det är det inte så ofta i Skåne

  • Okänd 22 november 2008

    Hatar vinter, kyla och snö.
    Vi har snötäckt mark och ca - 10 grader.
    Längtar till sommaren

  • stepp567 22 november 2008

    Det är kallt i skåne och lite snö, skönt:D

  • Lotten_J 22 november 2008

    Luleå speaking.....tio grader minus, snålblåst och jag är def ingen älskare av vintern. Men bättre med snö än regn. Verkar ska komma snöoväder på måndag så vi är beredda till max.....

  • ida85 22 november 2008

    här i Eskilstuna är det snö ! (L) blir så glad då ! hellre kallt & snö än att det ska bli blask som det var för några dagar sedan ! (N) så nu hoppas man bara att det ligger kvar tills jul, så man får en vit jul nångång ! har ju ej hänt på några år tyvärr ! :(

  • gogo 22 november 2008

    (Y) Här i jämtland har vi fått lite snö, så nu ligger det iallfall ett vitt vintertäcke över vår tomt, ett par grader kallt och en hel del att skotta...kan inte bli bättre.

  • systeryster 22 november 2008

    Ser lite jullikt ute med minst en decimeter snö och -2 ¤ i Gävle.Vi satsar tydligen på att göra Gävle känd som julstad.(inte bara för att bocken brukar brinna) så det passar ju bra med snö till skyltsöndagen första advent.:D

  • byllek 22 november 2008

    Tycker bättre om sol och värme än kyla och snö.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.