Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vintertrött

  • emaxen 19 februari 2010

    Jo men på vintern ska det vara vinter o på sommaren sommar så passa på o njut av vintern:D




    Skrivet av Ulrika91 den 19 feb 2010

    Jag såg gräs, grönt gräs, för första gången på kanske två månader häromdagen. Blev jätteförvånad. Så ska det inte vara, JAG VILL HA GRÄS ÖVERALLT:@ Älskar sool och värme(H)

  • jimboz 19 februari 2010

    Ahhh...Nu stiger det -8 grader:) Vägrar gå ut innan 2 siffrigt :p..


    Självklart lägger jag upp några bilder på äventyret med ängeln..

    Änglar finns dom ? jaaaaaaa i snön :D

  • asasto 19 februari 2010

    En annan sak som jag tror påverkar orken är att ju mer man rör på sig ju mera energi får man, man blir bara tröttare och tröttare när man häckar inomhus framför datorn, TV:n etc. som många verkar göra under vintern. Jag har alltid varit sådan som i stort sett stupat när jag kommit hem tidigare men sedan 2år har jag satsat på dagliga promenader och nu har jag bra med ork även på vintern.

  • amoz 19 februari 2010

    Det är väl så att vi har glömt bort hur det brukade vara förr om vintrarna, för visst har vi haft mycket snö och kallt andra vintrar oxå. Det är bara så att det har varit ett par lite mildare vintrar emellan och då glömmer man snabbt.
    Det ovanliga denna vintern för vår del här nere, är nog främst att snön har legat kvar och dessutom "fyllts" på, ända sedan mitten på december.

  • Lenkan 19 februari 2010

    Nej jag håller inte med er.
    Jag har mycket hellre regn och lera till jul än kall snö.
    Jag skulle inte gråta om jag slapp se snö NÅNSIN igen.
    Jag fullständigt avskyr vintern. Hittar ingenting positivt med det alls.
    Kallt, rått, mörkt, blött. Jag blir riktigt deprimerad när det är mycket snö och de senaste åren har jag skonats från alltför mycket, det här året mår jag verkligen skit.
    Och det går ut över min lilla bebis som kom i november, jag mår så dåligt av snön av jag knappt vill gå utanför dörren, så många promenader blir det inte.
    Inte för att det går så bra ändå i spårig snö och trottoarer som är halva pga snövallar efter plogningen

  • jimboz 20 februari 2010

    Det tar sig -10 i skrivande stund..En ökning med -2 grader sen senaste inlägget :)
    Blir det tillräckligt kallt under dagen så kanske jag näckar och gör ängeln nere på gården.
    Håll tummarna (Y)

  • Amika 20 februari 2010

    Ha ha ha! Får vi bildbevis på det?? :p
    *håller tummar och tår* :p

    Här har vi inte haft några plusgrader sen före min kompis födelsedag den 17:e december... En decembernatt mätte det ner till -34 grader... Nu är det "bara" -12...
    Jag går runt och är konstant kall. Jag vill ha vår, jag vill ha värme och knoppande blommor och träd!

    Skrivet av jimboz den 20 feb 2010

    Det tar sig -10 i skrivande stund..En ökning med -2 grader sen senaste inlägget :)
    Blir det tillräckligt kallt under dagen så kanske jag näckar och gör ängeln nere på gården.
    Håll tummarna (Y)

  • Marksten 20 februari 2010

    Frugan körde fast med bilen på garageuppfarten i går kväll.:( Har aldrig inträffat tidigare kan jag meddela. Var det beror på?
    Tyckte inte att det behövdes skottas!!!

    Nu vräker snön ner och jag tycker att det är ingen ide att skotta förrän det har slutat.
    Nu är det hög tid att ta en sista minuten resa till solen. Helst inom de närmaste timmarna(Y)

    Jag är knäckt:(

    Må skiten smälta som smör i stekpannan.

  • jimboz 20 februari 2010

    -12 och God Morgon på er ....Ser ut att bli ännu en härlig dag :)

  • Sojjan 20 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 19 feb 2010

    -26 var det här på morgonen :)

    Den enda årstid jag haft/har problem med är "vintern" då jag bodde i södra Sverige under några år, liksom den "vinter" vi tyvärr har här i Norrland frekvent numera under sept/okt/nov innan snön kommer. Jag pratar nu om den "vinter" med mörker, regn och fukt, slaskande :@ Har faktiskt med glädje sett att snön faller även över södra Sverige detta år..."så glada de måste bli nu när det blir ljust och friskt" har jag resonerat...men det var tydligen fel tänkt av mig...:)


    Det har varit en bra vinter, man har inte frusit ändan av sig iår. Konstant minusgrader, det är bra, man slipper det evinnerliga slaskandet och blaskandet. Men det är liiite fööör mycket snö nu, får skotta både hos mig och hos mina föräldrar som inte har varit krya denna vinter så det blir drygt. Just nu faller det massor igen...

  • jimboz 20 februari 2010

    Självklart lägger jag upp bilder på mitt äventyr i snön :p
    Änglar finns dom ...jaaaaaaa i snön:p

  • Gnurf 20 februari 2010

    Ahhh...-25,4 på morgonen, strålande solsken och gnistrande snö. Ser ut som att någon gått omkring under natten och kastat diamanter över landskapet. Det är Sverige, det är Norrland, det är vackert.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ty78ZNtXPUA

    Det är Underbart (L)

  • Lenkan 20 februari 2010

    Norrlandsmjäll (N)

  • sikaal 20 februari 2010

    Slapp man bara skotta efter plogbilar/traktorer kan man väl acceptera vintern, men det räcker med snö och hård blåst nu!!
    Jag gillar ju inte värme, mår dåligt, men detta är för mycket!!!:(
    Min dotter säger att vi kan inte gnälla nu, vi som gnäller andra vintrar när det bara är slask och mörker! Men t.o.m. hon tycker att det räcker nu, med snö alltså.:)

  • jimboz 20 februari 2010

    Jag blev rätt besviken när jag kom ut och skulle gå till affären. Det har ju sjunkit från -12 till -7 grader sen i morse..Först tänkte jag att jag skiter i att gå ut eftersom det är för varmt och risken för att svettas är stor MEN jag tog mig i kragen, satte på mig vårjackan och pinade mig ut.

  • Mistys 20 februari 2010

    Läste i lokaltidningen idag att snön kommer att ligga kvar till Juli...........på snötippen alltså. Snön är där 8 meter och består av hårt packad snö. Man kommer alltså kunna kasta snöboll i bikini i år om man vill........hemska tanke :'(

  • Marksten 20 februari 2010

    Ingen vår i sikte på minst 10 dygn i södra Sweden. Skönt och sitta och ta en grogg på Hotell Snöfritt på Papegojön. Jag mår fint. I dag mår jag bra.:'(

  • Gnurf 21 februari 2010

    Nu frågar jag mig faktiskt vad detta är för tramsande!?? :o

    Meterologen på Nyhetsmorgon tv4 står på Sergels Torg och rapporterar från "snökaoset". Man visar bilder från E4 vid Arlanda. Oj oj oj...det är vinterväglag, det snöar och det blåser. Ack och ve, hur ska det här sluta!?? Ragnarök stundar...:o

    Men herrejösses, så där (och mycket värre ändå) ser det ut var och varannan dag här uppe i Norrland!! Inga klass 1-2-3 varningar utfärdas, inga varningsmeddelanden till allmänheten om att hålla sig inomhus...:o

    Skärp Er :D

  • Marksten 21 februari 2010

    Jomen visst är det så. Men hela infrastrukturen plus alla statsplanerare och arkitekter i södra sverige har INTE räknat in detta fenomen som kallas snö. Det finns för f-n inte ens plats att lägga all snö på. Nu är det fullt.

    Gatorna är nu så smala är dom blir snart enkelriktade. Stålarna är slut att röja och köra bort snön. Kommunerna badar i fakturer från snöentreprenörer som i sin tur badar i pengar.

    Vad ska detta sluta.

    Hur f-n gör ni i Norrland?

  • Gnurf 21 februari 2010

    Ja...vi gör som vanligt bara. Business as usual så att säga...:D

    Nä men allvarligt, med dessa premisser skulle tv4 kunna parkera en OB-buss permanent ute på min gårdsplan under tiden November-Mars och rapportera från snökaoset, gärna med Tilde som reporter...så kan hon få komma in å värma sig vid kaminen med jämna mellanrum :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.