Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitkål

  • farmoringer 6 mars 2008

    Men vad är normalstort? För Evaldo är det ett kilo. Jag får mest tag i två kilos huvun och då är två kilo normalt för mig....Så jag anser det är bättre att skriva då att tag ca ½ kg vitkål istället för ett halvt normaltstort huvud..

  • celice 6 mars 2008

    :D Håller med MatAnders, jag följer aldrig slavisk recepten, kör mycket fritt. Men jag kan förstå att dom som följer recepten tycker att det är svårt, det borde då stå hur mycket i gram det ska vara.:D

  • anonym 6 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 6 mar 2008

    Men vad är normalstort? För Evaldo är det ett kilo. Jag får mest tag i två kilos huvun och då är två kilo normalt för mig....Så jag anser det är bättre att skriva då att tag ca ½ kg vitkål istället för ett halvt normaltstort huvud..


    Du har så rätt.......

  • 6 mars 2008

    Jag har nu läst allt angående Vitkål och jag tror att Mdj har fått sitt svar, alltså bättre att enge vikt än vitkålens storlek.
    Nu vill jag veta om någon är intresserad av hembakat tunnbröd, hemliga recept mm. Var lägger jag in rubriken "Hembakat tunnbröd".......Ubh(H)

  • anonym 6 mars 2008

    Skrivet av MatAnders den 2 mar 2008

    Jag kan förstå dom som lagar mat exakt efter recept men jag lagar mest på känn (efter många år vid grytorna så gåt mycket på rutin) så jag tror man får uppskatta lite själv.
    Lycka till nästa gång(Y)


    Tack Anders och förlåt att jag blev så arg. Jag vet att det inte var illa menat från dig, men jag blev så frustrerad.....

    Nu vill jag bara veta hur jag skall göra för att radera mig från denna "matklubb" så fort som möjligt.. Roligare kan ha..

  • bernit 6 mars 2008

    Skrivet av ubh den 2 mar 2008

    Skrivet av MatAnders den 2 mar 2008

    Jag kan förstå dom som lagar mat exakt efter recept men jag lagar mest på känn (efter många år vid grytorna så gåt mycket på rutin) så jag tror man får uppskatta lite själv.
    Lycka till nästa gång(Y)

  • mariaefors 6 mars 2008

    Vill inte vara elak men medger att jag är lite förvånad över hur vuxet folk bemöter någon som vill ha svar på en fråga. Läs Evaldos inlägg, där har vi mycket att lära hur man bemöter varann med ett seriöst svar! (Y)

  • FarmorKex 6 mars 2008

    Skrivet av Mariaharjulin den 6 mar 2008

    Vill inte vara elak men medger att jag är lite förvånad över hur vuxet folk bemöter någon som vill ha svar på en fråga. Läs Evaldos inlägg, där har vi mycket att lära hur man bemöter varann med ett seriöst svar! (Y)

  • FarmorKex 6 mars 2008

    Skrivet av Molgan den 6 mar 2008

    oj, oj vad lite vitkål kan ställa till med.
    Men jag har också undrat över det hela med vitkål.
    Tack Evaldo, nu har även jag , fått ett hum över vad ett normaltstort vitkålshuvud är.

  • FarmorKex 6 mars 2008

    Kan vi byta ämne?????:p

  • FarmorKex 6 mars 2008

    Vi kan väl hitta en ny tråd?:)

  • FarmorKex 6 mars 2008

    Skrivet av Mariaharjulin den 6 mar 2008

    Vill inte vara elak men medger att jag är lite förvånad över hur vuxet folk bemöter någon som vill ha svar på en fråga. Läs Evaldos inlägg, där har vi mycket att lära hur man bemöter varann med ett seriöst svar! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.